![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei!
jeg har en billett TRD-ARN med SK avgang 10.35-11.45 og en billett samme dag ARN-CPH med SK avgang 13.35-14.45 når jeg ankommer TRD kan jeg få skrevet ut bagasjelapp så bagasjen blir sendt til CPH ? og visst det går er det bare for meg å gå på transfer i ARN altså få slippe ny sikkerhetskontroll? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Bare si fra i innsjekkingen på Værnes og gi dem begge booking-kodene, så ordner det seg nok. Du må på manuell innsjekk, ikke automat.. Aldri vært noe problem for meg i hvertfall. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for info, har aldri vært på Arlanda før så det var kjekt å vite. Da blir det vel ikke langt å gå til gaten da..
Last edited by hifiman; 07-01-2014 at 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Anbefaler deg å ikke sjekke inn på noen av reisene før du er på flyplassen. Da får du mest sannslynlig begge reisene på samme boardingpass når du sjekker inn på TRD. Vist du ikke får begge reisene på samme boardingpass så må du i sericeskranken til SAS på ARN for å koble sammen bagasjen med siste bookingen din....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Monkey Traveller
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Kan man ordne det samme med følgende Booking også? SAS til WAW 3 timer connection der før ferden går videre med annen booking TK til BOM via IST.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De fleste større nettverksselskaper har interline-avtale med hverandre som innebærer gjennomsjekk av bagasje, også på tvers av allianser. Hvis du har en velvillig innsjekkingsagent og viser alle bekreftelser/itineraries bør det gå fint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så lenge man har separate bestillinger på forskjellige selskaper, er vel instruksen nå at du skal ut .. Men gå til manuell innsjekk og spør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
for eks en billett fra TAP og en fra SK ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stikkordet er separate billetter ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
British Airways har som policy at de sjekker inn bagasjen videre på separat booking når du connecter fra BA til andre OW-selskaper.
Har også selv fått det til fra AY til BA en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS tillater generelt innsjekk av bagasje på separate billetter, forutsatt at passasjeren kan vise til en bekreftet billett hos en interline-partner, som har neste avgang over MCT, ikke bytter flyplass, og tillatt fri-baggasje på billett 2 kan bekreftes av innsjekk å være innenfor antall og vekt som man sjekker inn.
LH tillater generelt innsjekk videre så lenge det er IATA carrier med interline avtale, bekreftet plass, samme flyplass, ikke under MCT, samme dag eller maks 12 timer mellom avgangene til neste dag, og e-ticket må også kunne vises i LH eller handling-agents systemer (untatt Star Alliance-carriers). Andre selskaper har varianter på disse, noen aksepterer ikke bagasje på separate billetter overhode, mens andre kun aksepterer til eget selskap, nære- eller allianse-partnere.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med SAS | TGjr | Småprat | 76 | 02-12-2014 18:04 |
Hva skjer med bagasjen min? | LN-MOW | Småprat | 0 | 23-12-2011 18:16 |
Hva skjer med Airlinemeals | Bizflyer | Flyforum | 21 | 21-03-2010 20:44 |
Hva skjer med DY179? | gilberg | Flyforum | 5 | 24-12-2009 00:02 |
Hva skjer med LN-TUL? | Thomas | Flyforum | 15 | 30-03-2008 04:21 |