![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Interessant at Airbus finner dette nødvendig ...
![]() http://www.businessweek.com/articles...is-not-a-lemon Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,063
|
![]()
Dette så vel også Airbus selv for en stund tilbake. Og man ser også at Airbus i flere nylige salgsavtaler har gått med på å kjøpe tilbake A340-500 som endel av pakka. Ikke helt ulikt hva Boeing har gjort med noen 747-400BCF fraktere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Det kan vise seg ä vaere fordelaktig ä disponere en pakke "interim capacity" som mulig-gjör ä suppleere fly med rekkevidden i god behold ... det er ikke ä utelukke at markedet for LongHaul vokser kraftig i naer fremtid, mens opptakten med 787/A330/773/A350-produksjonen ikke rekker eller i AOG-situasjoner, da kan A340 komme til hendig ? Kanskje er Airbus selv fullt oppmerksom pä potensialet her ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
http://www.bloomberg.com/news/2013-1...ild-value.html
Her stär detaljene ang. John Leahy's siste trekk for ä bedre A340-ens ökonomi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() If it squeezes as a lemon, smells like a lemon. You know the rest. Glad jeg ikke er Airbusselger ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,063
|
![]()
Tja, det høres egentlig ganske greit å være Airbusselger i disse dager
http://www.flightglobal.com/news/art...record-393827/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Å få resale av produkter med kort levetid, er da den beste jobben en selger kan ha ..?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,572
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
For Airbus-insiders only : A340 residual value oppgraderings-strategien kunne formuleres slik : (a) la produktets Image/Prestige kjöres sönder av bashers (gledelig spe pä med boomerang-marketing !); (b) kjöp tilbake eldrende A340 til bunn-pris (benytt anledningen til ä fä plassert noen gode A350 o.l. nye fly); (c) gjennomför A340 NEO re-engining programme og (d) selg videre A340 refurbished+NEO til overpris, til frustrerte 777X-kunder som venter leverans i 2022 ? (hvem er det som ler i skjegget ?)
http://www.chicagotribune.com/busine...,6262615.story Last edited by Frequent Traveller; 05-12-2013 at 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Er dette ønsketenking fra din side eller et aktuelt konsept?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Hvis noen "önsketenker" i nevnte retning mätte det isäfall vaere CFMI og/eller P&W ... Selv spesialiserer jeg meg fortrinnsvis pä sunn fornuft (free-of-charge for forumister her v/Flyprat, sagt i parentese) !
Kjos' uttalelser til Bloomberg i London idag ang. A330 viser til 'ulmende' sjanser for et evntlt. A340 NEO-prosjekt : adgang til LH lavkostnadsteknologi er mangelvare pä dagens marked ! Mere detaljerte forklaringer i en blogpost c/o Aviation Week : http://www.aviationweek.com/Blogs.as...b-60ba04681bb7 Eierskaps-fordelen ved en nedskrevet A340 refurbished vs 777 er verdt 850,000 $/mnd - mer enn nok til ä dekke forskjellen i fuel-forbruk ... Last edited by Frequent Traveller; 06-12-2013 at 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
http://leehamnews.wordpress.com/2013...r-a340-future/
Fattet i korthet : [levende A342 : 25 stk/A343 : 202 stk/A345 : 34 stk/A346 : 97 stk] - A346 med 9 abreast/475 pax gir bedre ökonomi enn 744/475 pax - A342 og A343 har spesielle fordels-vinduer : bruk disse flyene riktig ! - for Long Haul start-ups : husk at A340 er en ETOPS-fri flytype ! - markeds-interessen for A340 vil öke med tiden : fin INTERIM capacity vs 777X/A350 - sammen med Engine OEMs : vedlikeholds-kostnadene skal forbedres Konklusjon : OEM (airframes + engine) + Operators + Lessors skal studere pb ifelles ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Randy Tinseth i Boeing har også merket seg dette ....
http://www.boeingblogs.com/randy/arc..._old_tale.html Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Leahy; det er vel kanskje bedre med to moraler eller ingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus modular plane | storg | Småprat | 0 | 11-08-2017 15:09 |
Airbus A340-200 på SVG | Harald Oanes | Bilder & foto | 16 | 28-05-2011 19:41 |