Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2013, 13:31   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

SAS Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Til alle som har synspunkter på matutvalget i Plus, hvorfor ikke sende en mail til cr?
Fikk nettopp dette svaret:
Quote:
Tusen tak for din e-post vedr. matutvalget i SAS Plus. Vi setter pris på å få tilbakemeldinger, slik som du her gjør, og særlig ved innføring av nytt konsept. Din kommentar er selvfølgelig videresendt til korrekt avdeling innen SAS som informasjon og tilbakemelding fra kunde.
Sender mange inn tilbakemeldinger og har konkrete klager/ forbedringsforslag, så kan det jo være at det de lytter til kundene?
Har også mottatt kundeundersøkelse på mail i dag, så da får man prøve seg med litt konstruktiv kritikk. Ranting på et diskusjonsforum fører vel sjelden fram, selv om enkelte sier det er viktig å få det ut.
Old 30-07-2013, 13:47   #2
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Til alle som har synspunkter på matutvalget i Plus, hvorfor ikke sende en mail til cr?
Fikk nettopp dette svaret:

Sender mange inn tilbakemeldinger og har konkrete klager/ forbedringsforslag, så kan det jo være at det de lytter til kundene?
Har også mottatt kundeundersøkelse på mail i dag, så da får man prøve seg med litt konstruktiv kritikk. Ranting på et diskusjonsforum fører vel sjelden fram, selv om enkelte sier det er viktig å få det ut.
Ja, så lenge man får den typen svar og man føler at man tas på alvor er det greit. Dessverre er min erfaring at slike henvendelser (generelt, ikke nødvendigvis til SAS) har en tendens til å bli møtt med en standardisert 'forsvarstale' av konseptet, og da føler i hvertfall jeg at jeg stanger hodet i veggen. Er en del tåkefyrster som svarer på mysasidea i hvert fall.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Old 30-07-2013, 14:20   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Ærlig talt, på en såpass lang flight, ville jeg tatt med meg mat.

De kommer IKKE til å ha mat igjen til en runde #2, alle flightene jeg har hatt har gått tomme før man kommer til slutten av kabinen, men drikke og snacks blir sannsynligvis ikke noe problem. Sandwichene er tørre som Sahara, salaten er bitteliten og Wrapen er det noen som liker, noen som hater.
Ta med egen mat er plan A. Å teste/utfordre trallekapasiteten/konseptet på en litt lenger Europaflight er plan B. Se ikke bort fra rapport

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2013, 14:36   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Ta med egen mat er plan A. Å teste/utfordre trallekapasiteten/konseptet på en litt lenger Europaflight er plan B. Se ikke bort fra rapport
Ta en pølse / rundstykke i loungen, så lider du ingen nød. Har ikke hatt med meg mat, og har ikke hatt behov for mat de første to timene etter landing på mine 3-timers i Plus. I utgangspunktet kan man anta at Malta har få passasjerer i Plus, og da får du sikkert tilbud om servering 2-3 ganger i løpet av flighten.
Old 30-07-2013, 15:03   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Lounge på MLA?

Var i DY-loungen (aka Upper Crust ) på OSL og fikset oss mat på vei til MLA. Mulig "loungen" du mener finnes på MLA er noe ala DY-loungen på OSL? Fant ingenting om dette på sas.no.

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2013, 15:10   #6
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Lounge på MLA?

Var i DY-loungen (aka Upper Crust ) på OSL og fikset oss mat på vei til MLA. Mulig "loungen" du mener finnes på MLA er noe ala DY-loungen på OSL? Fant ingenting om dette på sas.no.
Beklager, aner ikke om det er lounge på Malta.
Old 30-07-2013, 15:27   #7
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

Det finnes en Lounge på Malta, men denne har SAS generellt ikke hatt tilgang til (Som EBG kunne jeg ikke bruke den). Flyr du Lufthansa får du som SAS EBG uansett en invitasjon til både Fast Track og lounge, men vet ikke om SAS har fått til dette etter innføringen av det nye Plus-systemet enda..

Du får gi en tilbakemelding på det også. Ellers går det an å kjøpe seg inn på loungen da, men er ikke mye utvalg og noen fabelaktig opplevelse akkurat.. Bedre å sette seg på Hard Rock Cafe i avgangshallen og ta en bajer og burger..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 22:52   #8
LN-KRF
ScanFlyer Molded

Du vil ikke kunne regne med å få yoghurt på en så kort tur. På de lengre rutene er utvalget større, f.eks Oslo-Evenes. Frokostboksene har variert litt hos SAS
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2013, 09:48   #9
view
ScanFlyer Gold

Mange år siden de fjernet yoghurt som standard innhold på frokostboksen innen sør-Norge dessverre. Ostebrixen er... Ehh.. Forglemmelig.
view is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2013, 10:46   #10
kosvines
ScanFlyer Blue

Jeg fikk ogå yoghurt i frokostboksen mellom SVG-OSL i juni. En positiv overraskelse, men tydeligvis bare noe midlertidig. Dette tror jeg var noen få dager etter introduksjonen av GO/PLUS.
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2013, 20:14   #11
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

SAS Feil i menyen til SAS Plus

Hei,
Kjenner noen til hvorfor flytiden til TRD er på 55 minutter i ruteprogrammet, men når du har planlagt en "Sandwich" på turen, får du beskjed om at dette ikke er lastet i lasten fra Gate Gourmet ?

Irriterende....
Old 02-08-2013, 20:59   #12
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

Det var lounge for LH-Gold.
Det er Priority Pass lounge
Old 02-08-2013, 22:13   #13
TRDmiler
ScanFlyer Blue

Default Re: Feil i menyen til SAS Plus

Quote:
Originally Posted by peterfox View Post
Hei,
Kjenner noen til hvorfor flytiden til TRD er på 55 minutter i ruteprogrammet, men når du har planlagt en "Sandwich" på turen, får du beskjed om at dette ikke er lastet i lasten fra Gate Gourmet ?

Irriterende....
+1 ...

SK4184 BGO-TRD 14. juni i SAS Plus. 60 minutter iht. ruteprogram. Ingen servering.

SK4184 BGO-TRD 25. juli i SAS Plus. Kabinpersonale annonserer på norsk og engelsk at passasjerer som reiser i SAS Plus kan velge iht. menyen. Når vogna kommer 10 min senere så viser det seg: Ingen servering !

SK4179 TRD-BGO 28. juli i SAS Plus. Kabinpersonale annonserer på norsk og engelsk at passasjerer som reiser i SAS Plus kan velge iht. menyen. Leser ut ifra menyen at det er en sandwich de har (innenriks, tid på dagen). Spør kabinpersonale om dette. "Nei, det har vi ikke". "Hva har dere?". "Se i menyen", svarer hun frekt og går videre. Jeg må stoppe henne for å få henne til å gi meg en muffins.

Det var mindre enn en uke siden jeg fløy med Malaysia Airlines fra Kuala Lumpur da dette skjedde. Ahhhh .. for en forskjell ..

SAS må alvorlig talt stramme opp servicenivået sitt i luften.

TRDmiler is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2013, 04:48   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by TRDmiler View Post
+1 ...

SK4184 BGO-TRD 14. juni i SAS Plus. 60 minutter iht. ruteprogram. Ingen servering.

SK4184 BGO-TRD 25. juli i SAS Plus. Kabinpersonale annonserer på norsk og engelsk at passasjerer som reiser i SAS Plus kan velge iht. menyen. Når vogna kommer 10 min senere så viser det seg: Ingen servering !

SK4179 TRD-BGO 28. juli i SAS Plus. Kabinpersonale annonserer på norsk og engelsk at passasjerer som reiser i SAS Plus kan velge iht. menyen. Leser ut ifra menyen at det er en sandwich de har (innenriks, tid på dagen). Spør kabinpersonale om dette. "Nei, det har vi ikke". "Hva har dere?". "Se i menyen", svarer hun frekt og går videre. Jeg må stoppe henne for å få henne til å gi meg en muffins.

Det var mindre enn en uke siden jeg fløy med Malaysia Airlines fra Kuala Lumpur da dette skjedde. Ahhhh .. for en forskjell ..

Asiatiske flyselskap kan det med catering selv på korte flygninger feks mellom HKG og TPE. Nå tok jeg business klasse så noe annet enn det SAS Plus greiene, men det er faktisk noe veldig annet også her i Asia. Hvis det uansett er ingen servering, er det veldig få grunner til å velge noe annet enn Go hvis man absolutt ikke må ha fleksible billetter.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2013, 13:49   #15
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Quote:
Originally Posted by TRDmiler View Post
+1 ...

og når man først skal sammenligne asiatiske selskaper kontra europeiske er det noen andre faktorer som også spiller inn?

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2013, 15:00   #16
TRDmiler
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
og når man først skal sammenligne asiatiske selskaper kontra europeiske er det noen andre faktorer som også spiller inn?
Ja, det er klart. Jeg forventer heller ikke asiatisk standard fra SAS når jeg flyr BGO-TRD og er klar over at vi aldri kommer dit.

Det jeg forventer når jeg flyr SAS Plus er:

- At produktet er konsistent med det som er annonsert.
- Et minimumsnivå av positivitet og serviceinnstilling fra kabinpersonalet.

Når jeg som passasjer møter kabinpersonalet med smil og vennlighet, så forventer jeg også at jeg som en kunde som betaler 3000-4000 kr t/r BGO-TRD blir møtt med det samme.

TRDmiler is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2013, 16:32   #17
rkvalvaa
ScanFlyer Blue

Default Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Ser at SAS søker etter "en Manager Meal Planning & Execution till SAS Onboard Product and Services". Er forhåpentligvis endringer på gang:
http://sas.easycruit.com/vacancy/1016391/52756?iso=no
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2013, 21:28   #18
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hvis det uansett er ingen servering, er det veldig få grunner til å velge noe annet enn Go hvis man absolutt ikke må ha fleksible billetter.
Jeg tror det er viktigere å se på hva konkurrentene tilbyr med sine fleksible billetter. Man kan jo anta at SAS er mer opptatt av å konkurrere med konkurrentene enn sin egen Go. I mange tilfeller er prisforskjellen minimal for Go og Plus.

Hvorfor fløy kundene med økonomi extra utenriks? Har de fått flere eller færre grunner til å velge SAS?
Hvorfor fløy kundene med økonomi flex innenriks? Har de fått flere eller færre grunner til å velge SAS?

Senest i dag fløy jeg med en konkurrent med dyreste økonomibillett. Flyet var langt fra fullt, men likevel var nabosetet tatt. Hadde det skjedd i Plus? Mest sannsynlig ikke, og i tillegg til frekvens og punktlighet er dette det viktigste for meg når jeg drar på jobbreiser.
Old 06-08-2013, 21:04   #19
KLM 1200
EuroBonus Gold

KLM 1200's Avatar

Ble oppgradert til SAS plus i dag fra ARN-OSL. Noe som er kult i seg selv, fikk hele 3a-c for meg selv. Ifølge purser så kunne jeg få akuratt det jeg ville!, skulle det være noe så skulle jeg bare gi beskjed. Litt senere kom damen og serverte det jeg ville ha, en sandwich med Kalkun pålegg. Har hørt at mange har klaget over Sandwichene til SAS. Synes de smakte ok jeg. Er jo ikke akuratt noe "Biz-class" mat, men på en 45 mins flygning så er det vel begrenset på hva man klarer og spise. Alt i alt en Kanon tur i Plus. Hadde jeg betalt for og reise i Plus? Neppe... lite forskjell på 3a og 5a.
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 21:13   #20
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Har de siste par uker fløyet mye i Europa.
Nå er jeg naturligvis meeeeget farget i synet. Men overraskende mange kommer å skryter av maten. Spesielt sandwichene, og kylling salaten.
Wrapen er ikke spesielt populær da.
Var faktisk mer surmulig når champagnen forsvant, men de aller fleste skryter nå veldig av den musserende vi har fra Luxembourg.
Men smaken er som baken osv :-)

Det er klart at mange er skuffet over at Business er borte, men det var som en passasjer sa i dag til London, Dette er helt greit. Viktigste er helt andre ting for oss som flyr mye. Dette var en Pandion

Last edited by SAS-Steward; 06-08-2013 at 21:37.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules