![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Til alle som har synspunkter på matutvalget i Plus, hvorfor ikke sende en mail til cr?
Fikk nettopp dette svaret: Quote:
Har også mottatt kundeundersøkelse på mail i dag, så da får man prøve seg med litt konstruktiv kritikk. Ranting på et diskusjonsforum fører vel sjelden fram, selv om enkelte sier det er viktig å få det ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ta en pølse / rundstykke i loungen, så lider du ingen nød. Har ikke hatt med meg mat, og har ikke hatt behov for mat de første to timene etter landing på mine 3-timers i Plus. I utgangspunktet kan man anta at Malta har få passasjerer i Plus, og da får du sikkert tilbud om servering 2-3 ganger i løpet av flighten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Lounge på MLA?
Var i DY-loungen (aka Upper Crust ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Beklager, aner ikke om det er lounge på Malta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Det finnes en Lounge på Malta, men denne har SAS generellt ikke hatt tilgang til (Som EBG kunne jeg ikke bruke den). Flyr du Lufthansa får du som SAS EBG uansett en invitasjon til både Fast Track og lounge, men vet ikke om SAS har fått til dette etter innføringen av det nye Plus-systemet enda.. Du får gi en tilbakemelding på det også. Ellers går det an å kjøpe seg inn på loungen da, men er ikke mye utvalg og noen fabelaktig opplevelse akkurat.. Bedre å sette seg på Hard Rock Cafe i avgangshallen og ta en bajer og burger.. ![]() ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du vil ikke kunne regne med å få yoghurt på en så kort tur. På de lengre rutene er utvalget større, f.eks Oslo-Evenes. Frokostboksene har variert litt hos SAS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mange år siden de fjernet yoghurt som standard innhold på frokostboksen innen sør-Norge dessverre. Ostebrixen er... Ehh.. Forglemmelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fikk ogå yoghurt i frokostboksen mellom SVG-OSL i juni. En positiv overraskelse, men tydeligvis bare noe midlertidig. Dette tror jeg var noen få dager etter introduksjonen av GO/PLUS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Peter Fox
|
![]()
Hei,
Kjenner noen til hvorfor flytiden til TRD er på 55 minutter i ruteprogrammet, men når du har planlagt en "Sandwich" på turen, får du beskjed om at dette ikke er lastet i lasten fra Gate Gourmet ? Irriterende....
![]() |
#12 |
Peter Fox
|
![]()
Det var lounge for LH-Gold.
Det er Priority Pass lounge
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
SK4184 BGO-TRD 14. juni i SAS Plus. 60 minutter iht. ruteprogram. Ingen servering. SK4184 BGO-TRD 25. juli i SAS Plus. Kabinpersonale annonserer på norsk og engelsk at passasjerer som reiser i SAS Plus kan velge iht. menyen. Når vogna kommer 10 min senere så viser det seg: Ingen servering ! SK4179 TRD-BGO 28. juli i SAS Plus. Kabinpersonale annonserer på norsk og engelsk at passasjerer som reiser i SAS Plus kan velge iht. menyen. Leser ut ifra menyen at det er en sandwich de har (innenriks, tid på dagen). Spør kabinpersonale om dette. "Nei, det har vi ikke". "Hva har dere?". "Se i menyen", svarer hun frekt og går videre. Jeg må stoppe henne for å få henne til å gi meg en muffins. Det var mindre enn en uke siden jeg fløy med Malaysia Airlines fra Kuala Lumpur da dette skjedde. Ahhhh .. for en forskjell .. SAS må alvorlig talt stramme opp servicenivået sitt i luften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det jeg forventer når jeg flyr SAS Plus er: - At produktet er konsistent med det som er annonsert. - Et minimumsnivå av positivitet og serviceinnstilling fra kabinpersonalet. Når jeg som passasjer møter kabinpersonalet med smil og vennlighet, så forventer jeg også at jeg som en kunde som betaler 3000-4000 kr t/r BGO-TRD blir møtt med det samme. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at SAS søker etter "en Manager Meal Planning & Execution till SAS Onboard Product and Services". Er forhåpentligvis endringer på gang:
http://sas.easycruit.com/vacancy/1016391/52756?iso=no |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvorfor fløy kundene med økonomi extra utenriks? Har de fått flere eller færre grunner til å velge SAS? Hvorfor fløy kundene med økonomi flex innenriks? Har de fått flere eller færre grunner til å velge SAS? Senest i dag fløy jeg med en konkurrent med dyreste økonomibillett. Flyet var langt fra fullt, men likevel var nabosetet tatt. Hadde det skjedd i Plus? Mest sannsynlig ikke, og i tillegg til frekvens og punktlighet er dette det viktigste for meg når jeg drar på jobbreiser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Ble oppgradert til SAS plus i dag fra ARN-OSL. Noe som er kult i seg selv, fikk hele 3a-c for meg selv. Ifølge purser så kunne jeg få akuratt det jeg ville!, skulle det være noe så skulle jeg bare gi beskjed. Litt senere kom damen og serverte det jeg ville ha, en sandwich med Kalkun pålegg. Har hørt at mange har klaget over Sandwichene til SAS. Synes de smakte ok jeg. Er jo ikke akuratt noe "Biz-class" mat, men på en 45 mins flygning så er det vel begrenset på hva man klarer og spise. Alt i alt en Kanon tur i Plus. Hadde jeg betalt for og reise i Plus? Neppe... lite forskjell på 3a og 5a.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har de siste par uker fløyet mye i Europa.
Nå er jeg naturligvis meeeeget farget i synet. Men overraskende mange kommer å skryter av maten. Spesielt sandwichene, og kylling salaten. Wrapen er ikke spesielt populær da. Var faktisk mer surmulig når champagnen forsvant, men de aller fleste skryter nå veldig av den musserende vi har fra Luxembourg. Men smaken er som baken osv :-) Det er klart at mange er skuffet over at Business er borte, men det var som en passasjer sa i dag til London, Dette er helt greit. Viktigste er helt andre ting for oss som flyr mye. Dette var en Pandion Last edited by SAS-Steward; 06-08-2013 at 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan/bør SAS ta en "Austrian Airlines"? - operasjonell diskusjon | fluxie | Flyforum | 16 | 30-09-2014 09:25 |
SAS Wrap vs LH business + lengre reisetid | Peppep | Reiseforum | 5 | 03-03-2014 23:10 |
Småting på BGO | erlingjo | Småprat | 0 | 11-04-2011 19:34 |
Diskusjon av dumping, konkurranse og prising SK-DY (var Tidenes største SAS-kampanje) | Herlov | Flyforum | 40 | 21-08-2010 13:20 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |