Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-12-2013, 18:07   #1
Roxman
ScanFlyer Gold

Default KLM Flying Blue vs Delta Skymiles

Som titelen tilsier, så ønsker jeg å høre hva andre her tenker.

Jeg har nå i 3 år vært Flying Blue statuskunde (gull og nå sølv) grunnet lett oppgradering på kun 15 og 30 flights for sølv/gull. Men på den andre siden så reiser jeg kun på billigbilletter som gir meg 25% opptjenning. Noe som gjør at jeg sitter igjen med svært få miles.

Jeg vurderer nå og gå over til Delta Skymiles da jeg da vil kunne få 100% opptjenning i alle de klassene jeg normalt flyr til 25% hos FB, men da vil jeg miste Skyteam Elite statusen, som jeg har begynt å like, da jeg får benytte meg av SkyPriority som har blitt veldig bra i det siste.

Så jeg er nyskjerring på hva dere erfarne tenker, Priority eller Miles?
Old 09-12-2013, 19:19   #2
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Default Re: KLM Flying Blue vs Delta Skymiles

Husk at fram til du evt. har oppnådd ny status hos Delta vil du måtte betale for innsjekket bagasje hos KLM og AF.

Ei felle med Skymiles er at enkelte KL-klasser har 0 opptjening. Min forrige tur med KL som hadde gitt 25% på hvert leg i FB ga 100% på utreise og 0% på hjemreise i Skymiles.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2013, 22:31   #3
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Roxman View Post
Som titelen tilsier, så ønsker jeg å høre hva andre her tenker.

Jeg har nå i 3 år vært Flying Blue statuskunde (gull og nå sølv) grunnet lett oppgradering på kun 15 og 30 flights for sølv/gull. Men på den andre siden så reiser jeg kun på billigbilletter som gir meg 25% opptjenning. Noe som gjør at jeg sitter igjen med svært få miles.

Jeg vurderer nå og gå over til Delta Skymiles da jeg da vil kunne få 100% opptjenning i alle de klassene jeg normalt flyr til 25% hos FB, men da vil jeg miste Skyteam Elite statusen, som jeg har begynt å like, da jeg får benytte meg av SkyPriority som har blitt veldig bra i det siste.

Så jeg er nyskjerring på hva dere erfarne tenker, Priority eller Miles?
Tror jeg ville valgt status. Setevalg og skypriority, samt baggasje. Delta miles er vel ikke verdt mye etter det jeg hører. Hvor mange miles er det snakk om?
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 05:02   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Husk at fram til du evt. har oppnådd ny status hos Delta vil du måtte betale for innsjekket bagasje hos KLM og AF.

Ei felle med Skymiles er at enkelte KL-klasser har 0 opptjening. Min forrige tur med KL som hadde gitt 25% på hvert leg i FB ga 100% på utreise og 0% på hjemreise i Skymiles.
Regner med at statusen overlapper.

Det må være veldig få bookingklasser som ikke gir opptjening, Delta endret mye i mars

http://www.delta.com/content/www/en_...-airlines.html

I tillegg mottar du bonus på 25% som Silver og 100% på alle andre tiers med Delta, så opptjeningen er mye bedre
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules