![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så nå på Ving.no at man må ut med et bagasjegebyr for innsjekket på 200 kr t/r når man bestiller "Kun Fly" på nettsiden deres. Tror ikke jeg betalte det når jeg bestilte restplasser hos dem i sommer. Kan heller ikke huske å ha lest noe om innføring av bagasjegebyr her inne eller i media. Har Ving bare snikinnført bagasjegebyr uten at noen har merket det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja jeg merket også det når jeg bestillte min billett til AUA. Så vidt jeg vet er det bare Ving som har gjort det. Jeg ser man også må betale det når man bestiller Royal class( Premium). Det syn jeg er nesten litt frekt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg reiste med Ving til Thailand nå den 28. Nov (15d). Betalte ingen baggasjegebyr, men fikk mail etterpå at de hadde lagt på 200kr på billetten min, og samtidig gitt meg 200kr i rabatt, slik at prisen ble den samme. Sikkert for å unngå problemer på flyplassen. Dette er nytt av året fikk jeg beskjed om.
Last edited by mcduck; 06-12-2013 at 18:09. Reason: til thailand med ving til thailand? huff... hjernen i fatle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Når Ving f.eks selger billetter OSL-AUA t/r fra 1990,- inkludert 2 måltider på begge flighter så synes jeg det ikke er så mye å si på 200,- i tillegg for bagasje. Kan love deg at Ving har null og niks av fortjeneste på den turen. Bagasjegebyret gjelder vel slik jeg har forstått ikke dersom du velger med hotell, og det tror jeg beror på to ting:
1: Ving foretrekker å selge fly + hotell 2: For å være konkurransedyktige på pris i kun fly-segmentet mot f.eks DY/DU (som oppgir priser uten mat, bagasje, setevalg, tepper, pledd, osv.) så må Ving synliggjøre så billige priser som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er noen måneder siden det ble innført, fikk mail om det i slutten av sommeren. Nå er det ikke ofte folk flyr "kun fly", så Ving har vel ikke sett på det som noe å informere om i det brede.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Både Star Tour og Apollo tar nå 200,-(t/r) i bagasjegebyr på "kun fly" billetter til Middelhavet og Kanariøyene. Men så koster jo restplasser på kun fly fra 398,- t/r om dagen også......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, dette er vel første steg mot 200kr bagasjegebyr på charterpakker. Med Hele 10 kg håndbagasje inkludert, mot 5 tidligere. Får vel noen truser med og ekstra t- shirt.... De har vel fulgt med DY...
![]() Hyggelig å se andre går veien fra 20-30 kg på SQ, også TK , QR ... sikkert noen jeg ikke vet om... Tangeringspunket på longhaul nærmer seg når det gjelder pakketurer .... Folk velger vekk BOB , trange seter og velger noe lignende som SQ , TK, QR ... Last edited by SQ 777; 06-12-2013 at 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
Men maler du fanden på veggen, så får jo andre også ideen.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Trikset er å alliere seg med noen på flyplassen som kan passe på håndbagasjen din mens du sjekker inn. så gjør du samme tjeneste for de. Dersom du har 0kg i håndbagasje tillater de 20kg innsjekket. Ett annet triks er å levere tøyet til vask (For en slikk og ingenting, 25kg tøy til vask, maks 200kr) og be om ekstra dry, så tørker de ut minst er par kilo vann i en stor koffert med tøy! Pluss man kommer hjem med nyvasket og nystrøket tøy! Erfaringen på utreise med Ving er at i Oslo så bryr de seg ikke nevneverdig om overvekt, så lenge du ikke tar for hardt i (5kg ekstra gikk fint for meg) Last edited by mcduck; 06-12-2013 at 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly Emirates med Ving | C130 | Reiseforum | 2 | 26-08-2018 20:02 |
SAS med bagasjegebyr på GO light | CaptainMorgan | Flyforum | 121 | 25-05-2016 16:27 |
Ving innfører bagasjegebyr på pakkereiser | Glenn | Småprat | 2 | 11-04-2016 22:56 |
Ving med ny logo fra 19/12-2012 | LTH | Småprat | 5 | 19-12-2012 14:59 |
Ving med charterrute til Burgas | Boeing_fan | Flyforum | 18 | 31-10-2011 09:08 |