![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Det er en en artikkel om Lindegaard og SAS i dagens VG. Finner dog ikke den på internettversjonen.
I artikkelen er Lindegaard kritisk til at ledelsen og de ansatte i SAS Braathens ikke klarte å unngå streik. Han sier han også er kritisk til pilotaksjonene tidligere i år. SAS må visstnok fortsatt spare enda mer penger, men han håper å unngå oppsigelser i denne runden. 5500 perssner har blitt sagt opp i SAS pga Turnaround 2005. Videre mener Myklebust at lønnen til sjefen er for lav.....og Lindegaard sier det vil komme flere nye ruter...og et nytt Eurobonusprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Et revidert Eurobonusprogram ville vært supert. Dagens program begynner å bli temmelig markspist. Som regel må man jobbe (fly) mye for å få poeng, jeg opplever også at det er vanskelig å finne gode flighter å bruke poengene på. Med dagens program er det nesten mer attraktivt å kjøpe billettene selv og la poengene gå i d....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
|
![]()
Ja for SAS Braathens åpner jo nye ruter hele tiden fra Norge...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
|
![]()
Med et nytt fly, mindre satsning på charter, flere nye og unge ansatte i kabinen så er det vel lagt opp til en ekspansjon på rutekartet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
At de nye ansatte i kabinen er unge har vel neppe noe å si på antall nye ruter. Men at SAS satser på deltidsansatte i stedet for fulltidsansatte tyder vel på at dem vil ha større handlefrihet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
|
![]()
...og så lenge selskapet levere positive tall står de fritt til å ekspandere. dette i følge John Dueholm tidligere i år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Det SAS i Norge trenger er noen langruter. Hvorfor ikke gi SAS Braathens spillerom...dem får det jo til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Men hvorfor ikke la SAS Braathens forsøke seg - hva er dem redde for egentlig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
De er piss redde for at det skal bli mindre belegg på rutene som går fra CPH!
Jeg kan overhode ikke se noen annen grunn!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Kanskje løsningen hadde vært å anskaffe noen 738-LR som SASBraathens kunne ha operert på vegne av SAS IC, slik at man kunne ha dratt igang noen litt tynnere langruter som f,eks OSL-NYC , OSL-DXB eller lignende.
Da skulle vel alt ligge tilrette for en smidig og kostnadseffektiv organisasjon sammenlignet med det som finnes i dag. Ettersom alle crew i SKBU snart flyr alt om hverandre tror jeg dete kunne ha vært en finfin løsning. Og utstyrer man denne 738-LR med wifi/IFE av siste utgave blir jo reisen like bra eller bedre for kunden som slipper flybytter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Eller hva med et par B 767-200ER,tar vel rundt 200 passasjerer den, og fordelen med den er vel at den klarer Oslo-Bangkok, og Thailand er jo det desidert største reisemålet utenfor Europa etter USA. +Oslo-Chicago i codeshare med United, da tror jeg vi skal være veldig fornøyde når det gjelder intercontinentale ruter fra OSL..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,432
|
![]()
Trodde ikke folk ville ha SAS eller SAS Braathen på OSL-NYC. Ikke med 737, 757, 767 eller 330...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]() Quote:
Njaa ... da maa betalingsviljen i det norske markedet opp. Det er ikke mulig aa selge billige billetter paa et saa lite fly og faa regnskapet til aa gaa opp. Husk at det ved slik disponering max blir to turer i doegnet. Med Privatair-modellen har man 48 seter aa leke med, og et snittbelegg paa 70-80% vil man aldri klare mellom Oslo og New York, som trolig er det markedet som er naermest i stoerrelse til aa klare det. Med en 762 drar man igjen en ny flytype inn i flaaten og det er noe SAS for enhver pris boer forsoeke aa unngaa naa. 762 er dessuten heller ikke mer en en forminsket 763 som er nesten like dyr aa operere og SAS har allerede proevd og forkastet versjonen. Igjen - koster mer enn det smaker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lindegaard | sk931 | Flyforum | 2 | 14-06-2006 17:14 |
Æresbevisning til Lindegaard | sail4fun | Flyforum | 2 | 24-04-2006 08:15 |
Lindegaard hedret i Spania | EB | Flyforum | 2 | 29-06-2005 06:17 |
Lindegaard: - Må ha en normalisering | sail4fun | Flyforum | 20 | 13-06-2005 23:53 |
Lindegaard er optimist... | tosfreight | Flyforum | 4 | 17-12-2004 09:19 |