![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da jeg ankom gardermoen i dag med DY fra Kiev, var det ingen passkontroll overhode. Vi ble sluset rett til bagasjebåndet/taxfree som om det var en schengen flight. UTROLIG SLØVT AV OSL, spør du meg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kan vel ikke vere vanlig praksis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er nok dørene på kombigater schengen/non-schengen som har vert i feil posisjon. Styres av OSL.
Om jeg nå ikke husker feil var det slik når jeg kom fra Kiev forrige gang og også! (Feil info ang flight??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er vel Politiet som har ansvar for selve grensekontrollen. Men OSL har jo ansvar for at de reisende blir slust til rett plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når jeg reiste til Paris i sommer var det ingen passkontroll i Oslo eller i Paris. Er dette vanlig eller? Eneste gangen jeg måtte vise pass var avgang fra Paris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan ikke dette skape problemer på utreise også for de som ankommer med schengenvisum? man har jo ikke innreisestempel som dokumenterer når man ankom.
Det er helt normalt da dette er innenfor schengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Finnes dog unntak og i blant står politiet i gate for å ta i mot flighter hvor de mistenker det kan komme litt ymse med |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er nok OSL som har surret her, men ja det er betenkelig når flighten kommer fra ikke Schengen og landet flyet kommer fra har visumplikt til Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dørene styres av min avdeling, Flyparkering, og fjernstyres gjennom et datasystem. I ny og ne skjer desverre menneskelig feil, og i ny og nei skjer det også andre feil som mekaniske, en nødåpner trykkes inn osv. Utrolig mange mennesker TROR at man SKAL alltid rett inn mot terminalen med en gang og kroppen stritter i mot og en åpner tas, desverre
![]() M
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Midlertidig grensekontroll på alle utenlandsreiser i Norge 3. - 12. desember | LNv22 | Reiseforum | 9 | 04-12-2012 09:32 |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
OSL-BGO-OSL-LHR-OSL | Chriscross | TripReports | 4 | 15-06-2009 17:18 |