![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hva er det som får bilister til å kjøre i feil kjøreretning ut fra OSL? Dette har som kjent skjedd flere ganger. Når jeg tar av E6 fra Oslo til OSL (E16) ved broen senker jeg alltid farten og ligger i høyre felt i redsel for å få en bilist midt i fanget
![]() http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6815567.ece Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg kan til nød skjønne at Piotr fra Szezcin kan klare å forville lastebilen sin innpå der, men en "20 åring fra Østfold" ?
Flytt bort hele kortidsparkeringen, det er bedre å gå 10 minutter enn å få en villmann i fronten.
![]() |
#3 |
Flysitter
|
![]()
Møtte engang en bil da jeg kom fra OSL på brua over motorveien mot rundkjøringa ved McDonalds. Jeg kom i 90 og bilen imot ikke noe saktere. Hvordan det gikk bra forstår jeg enda ikke. Fikk ringt politiet men om bilen ble stoppet veit jeg ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har registrert at det finnes tilfeller der folk ved en feiltakelse kjører ned til P10, deretter å snu, vips er man i motgående kjøreretning!
Det er mulig å kjøre gjennom parkeringshuset kostnadsfritt ved å trekke billett, så ut igjen. (15 min frist). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
evig optimist
|
![]()
Noe jeg aldri har skjønt er hvorfor de ikke setter opp fysiske sperrer som er vanlig i enkelte andre land. De går ned bare når du kjører riktig retning. Hadde løst problemet. Husker det ble tatt opp for noen år siden. For dyrt mente dem. Å bygge ut for flere 100 millioner har de derimot råd til. De satt vel opp noen ekstra skilt, samt gjorde utkjøring fra korttids'n noe annerledes. Men fortsatt er det folk som kjører feil vei.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det uforståelig at:
1. Folk er så uoppmerksomme at dem klarer dette. 2. At det ikke lages bedre skilting, siden folk faktisk er så teite. Ja, det finnes skilt, men jeg tror det fleste her inne kunne ta seg én times befaring og komme opp med noen gode skiltingsforslag. Noen av skiltene som sitter oppe tok lang tid å få opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
Med så mange idioter bak rattet er det kanskje nødvendig å sette opp fysiske sperrer (bommer) som bare går opp hvis du kjører i riktig retning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flysitter
|
![]()
Denne oppdaget det i tide heldigvis...
Tok jeg søndag 22/9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
I den svingen burde det stått en skog med slike skilt:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-09-2013 at 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Slikt skje også på Værnes, folk kjøre i ryndkjøringa sørvest for parkeringshuset og kjører tilbake veien til ankomst og avgang, de fleste kjører også opp på avgang og er de godbiter så møter det flybussen. Så stopper de og går ut og skjønner fortsatt ingen ting før bussjåføren kommer å forklarer....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med teknisk feil på fly, snudde tilbake til OSL. Burde de ha fortsatt til BCN? | Solguden | Småprat | 11 | 29-12-2014 10:06 |
DY0320 OSL-ALF 18.07.2014 07:00 - Teknisk feil? | Joniru | Småprat | 2 | 22-07-2014 21:43 |
Rett eller feil?? Kommer Air France med B744 til Osl i dag? | Nja | Småprat | 8 | 13-11-2013 18:55 |
LH Cargo parkerer "feil vei på OSL | Martin | Flyforum | 1 | 16-11-2005 15:12 |
Feil hos Avinor/OSL? | Exiz | Flyforum | 4 | 19-11-2004 21:28 |