![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei.
Jeg og min samboer planlegger å gå Inkastien til Machu Picchu neste sommer. I den forbindelse må vi via Lima før vi flyr videre til Cuzco. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å ta 2 dager i Lima, men etter å ha lest diverse forum ol., så lurer vi på om vi bare skal legge bort Lima og dra rett til Cuzco. Evt om vi skal ta en dag, og kun dra på guidet tur. Har aldri feriert i Sør Amerika før, og er ikke vant med slike kriminelle byer. Har reist mye i USA/Asia og Europa og aldri hatt noe problem med det, men føler meg veldig usikker på det å reise til Sør Amerika. Så lurer på om noen har noen tips til Lima? Skal også innom Santiago, men der forstår jeg det slik at vi er tilbake i en veldig trykk tilværelse igjen. Tar imot alt av gode tips og erfaringer. Både om Lima og Santiago.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Var på samme turen for noen få år siden. Var noen netter i Lima før og etter Cuzco og MP. Trivdes og fant det ikke utrygt. Selvfølgelig tok vi vanlige forhåndsregler...
Etter det både Bogota, Cartagena på en annen tur. Siste tur til Caracas. Helt greit.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Var i Lima noen dager for noen år tilbake, og hadde ingen problemer. Med unntak av vanlige lommetyver og sånt var det ikke noe spesielt å bekymre seg for. Som nevnt over - ta vanlige forholdsregler og nyt turen. Når det er sagt synes jeg det var mange mye mer spennende steder i Peru enn Lima, men farlig opplevde vi det ikke som.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS, Sør-Amerika? | Dc-10 | Flyhistorisk forum | 42 | 07-08-2017 20:02 |
Sør Amerika og Galapagos. | Sondbjo | Reiseforum | 9 | 12-12-2013 13:16 |
Forsvarsbesøk i sør amerika | intotheblue | Bilder & foto | 10 | 20-03-2011 01:55 |
Sør-Amerika om sommeren? | ex_trd | Reiseforum | 8 | 03-08-2009 00:31 |
Skandinavia <-> Sør-Amerika | storg | Flyforum | 12 | 21-01-2008 21:07 |