![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I forbindelse med at Evenes flyplass feirer 40år i år, var det i dag "åpen dag". Det var mye brøytebiler, tankbiler og andre kjøretøy som en vanligvis finner på en flyplass.
Innimellom var det dog litt fly og helikopter også. Forsvaret stilte med en Orion (ikke Hercules, feilaktig omtalt ved), som det også var mulig å komme inni og se, og et Bell-helikopter, Luftambulansen stilte med både fly og helikopter og to private selskaper stilte med helikoptre. Alt i alt var undertegnede litt skuffet over hva en kunne se, men det var tross alt flyplassen som hadde jubileum og ikke flyvåpnet, og for ungene var det masse lastebiler å klatre på, og for de som stod i kø kunne en både se innsiden av Hercules og få være med på en helikoptertur. Forsvarets Hercules: ![]() ![]() ![]() ![]() Marinejegerne i aksjon: ![]() Luftambulansen: ![]() ![]() Innsiden av Forsvarets Bell helikoptre: ![]() HeliTrans og HeliTeam: ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Orbiter; 24-08-2013 at 21:47. Reason: Rettet opp typebetegnelse på Orion |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Fine bilder!
![]() - men det var den rareste Hercules jeg har sett... jeg tror vi kaller den P-3C Orion, jeg... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Snaxy, fint med closeup.
![]() |
#4 |
Former CCA F-16
|
![]()
Stilig, når fikk Orion sånt kamera i snuten? Kan ikke huske å ha sett det før?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LØRDAG og 50-års jubileum | KnutW | Flyforum | 16 | 03-03-2019 08:09 |
LØRDAG og 50-års jubileum | KnutW | Flyforum | 33 | 10-02-2019 08:56 |
Et til 40 års jubileum | SK384 | Flyforum | 1 | 10-04-2007 08:19 |
Jubileum coming up | Blubird | Flyforum | 3 | 13-05-2006 06:06 |