![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Terskelen for å klage har blitt temmelig lav, og som på dette forumet er det mange rantere. Når en nyhet som i seg selv er positiv høster 90% negative kommentarer, så hadde jeg blitt temmelig motløs av å legge ut hendelser. Her fra posten om siste-minutt-priser:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Herlig, takk og pris jeg ikke på denne boka . Takk Dag, dette trengte jeg i halvsøvne i dekkstolen hjemme i skyggen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stemmer det at det kun er ut fra Oslo dette tilbudet gjelder? Ideen med Restplasser er jo kjekk, og kanskje er flyene fulle ut fra andre byer i Norge. Hvis så er tilfellet så er det jo kjekt for SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har sett det noen ganger, og jeg lurer på hvorfor disse menneskene egentlig har trykket liker på SAS sine sider i det hele tatt. Oppgulpet er dessverre sånn at de som måtte ha interessante spørsmål drukner. Patetisk er nok ordet som dekker best.
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Selv om jeg har hatt nedturer med SAS. Som den gangen jeg ikke fikk plus produktet, når jeg betalte for det. Gidder jeg ikke å rante!
Alle selskaper har opp og nedturer, kan ikke alltid levere det dem lover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Æsj, trist lesning.
Heia Norge, la oss få billig sprit og røyk, og gratis flybilletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er veldig mange som har blitt skuffet av SAS i det siste med blandt annet veldig forsinket bagasje, SAS har vært veldig lite proaktive med å varsle om forventede problemer og samtidig har de outsourcet kundeservice til noe som ikke fungerer eller responderer.
Hva annet kan de forvente enn en storm av klager på Facebook?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo litt merkelig å reklamere for "juli-reiser" når 6 av 7 av de oppgitte reisene, som ligger der nå, alle har utreise i august...
Har selv ikke noe behov for å like SAS på Facebook, men det dukker stadig opp folk som "liker" tilbudet, selv om de ikke skal på tur. Så det er tydeligvis også en del som setter pris på det. Last edited by AirbusTrond; 14-07-2013 at 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Husk at dette er de samme reklame-folkene som bruker bilde fra Seattle når de annonserer flighter SAS har til Washington DC.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Som et lite hint så handler ikke den første posten om sas, men om Facebook Last edited by Dag Viking; 14-07-2013 at 18:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
En årsak til at mange skriver som en kommentar er jo at dette tilbudet kommer opp i deres nyhetstrøm. På en måte kan man si at SAS trenger seg inn i bevisstheten, også kommenterer man på sin opplevelse/oppfatning av SAS istedet for selve saken.
Det andre spm, er jo hvorfor personer som har så sterke negative følelser he trykket på like. Noe som fører til tilbud/meldinger fra SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Man får en del tilbud opp også dersom venner liker en side. Jeg får for eksempel stadig tilbud/annonser fra DNB, selv om jeg "ikke liker" dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I motsetning til hos SAS har jeg inntrykk av at alle kommentarene på Norwegian si facebookside bærer preg av nærmest religiøs tilbedelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Når mange etter å ha fått ødelagt ferien av SAS bare blitt møtt med en slik "vegg" er det å forvente at de skriver negative kommentarer når det dukker opp tilbud fra SAS på deres egen vegg.
![]() |
![]() |
#17 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Quote:
Og noen på siden til SAS sier Norwegian er bedre likeså noen på siden til Norwegian sier SAS er bedre. Noen er velformulerte og andre er ikke, slik er det bare. Om noen har brukt ett selskap og ble skuffet og mener et annet selskap er bedre så har det informasjonsverdi på sosiale media. De fleste gir seg etter å ha postet et par ganger, men om det er noen som ikke gir seg og ikke kommer med noe med informasjonsverdi så er det støy. For SAS og Norwegian tror jeg heller situasjonen er at de har hatt veldig mange misfornøyde kunder i det siste og ikke at det er noen få som bare skaper støy.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har jobbet en del med å rådgivning for bedrifter i bruk av sosiale medier. Og her er det en felle både SAS og Norwegian har gått i.
Når man er ny på facebook eller et lite selskap så ser man at kommunikasjonen er veldig personlig og ofte har den gnisten man ikke finner hos et Callsenter eller via vasket epost kommunikasjon. Men nå har både SAS og Norwegian gått i den fellen at de kun bruker Facebook som en markedsføringskanal og ikke en kommunikasjonskanal. Dette ser man tydelig på hvordan de svarer innspill på deres vegg hvor det før ofte var en vilje til å løse ting på direkten så henviser man mye mer videre og kundene føler at deres innspill ikke blir tatt på alvor. Når da spesielt SAS annonserer tungt på facebook så blir jo en naturlig reaksjon for disse menneskene da å få ut sin frustrasjon der det er mulig. Det som det også virker som at mange ikke har forstått er at selv det på facebook heter liker betyr det ikke at man liker innholdet på siden. Jeg liker mange politiske partier på facebook som jeg ikke kan fordra, og jeg vet at mitt klikk på liker vil gi deres side mer tyngde, så ønsker jeg samtidig informasjon om det de holder på med. Liker bør derfor heller forståes som at man klikker følg på Twitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Geografikunnskaper på SAS Facebook | LN-MOW | Småprat | 30 | 15-01-2014 17:23 |
SAS, Facebook og stille klokken... | TOS | Småprat | 10 | 30-10-2011 11:17 |
Spør SAS-sjefen på Facebook | Someone | Småprat | 0 | 17-06-2011 22:03 |
Mini rapport med litt syting - SK LHR-OSL | SudCaravelle | TripReports | 36 | 01-06-2011 22:11 |
SAS-museets Facebook-side | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 0 | 14-03-2011 20:18 |