Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-07-2013, 18:05   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Thumbs down Flyselskap på facebook (Syting og klaging på SAS)

Terskelen for å klage har blitt temmelig lav, og som på dette forumet er det mange rantere. Når en nyhet som i seg selv er positiv høster 90% negative kommentarer, så hadde jeg blitt temmelig motløs av å legge ut hendelser. Her fra posten om siste-minutt-priser:

Quote:
.

SAS
Siste minutt-reiser - finn din julireise nå! http://bit.ly/13prvrW
Bilder på tidslinjen·I går kl. 13:29·
Vis full størrelse·Rapporter bilde
Liker·Kommenter·Del·Følg
208 personer liker dette.

Karin Enoksen
Julireiser i august?
Liker·Svar·I går kl. 16:08

Setiram Chinchun Wachikangkang
Ryannair
Liker·Svar·I går kl. 23:28

Jesper Jannik Bruun Madsen
Overpriser på last minut priser.. Forstår godt SAS går dårligt når de ikke ønsker og fylde fly op.. De vil heller nasse på tilskud
Liker·Svar·for 7 timer siden

Kyrre Eleison
Kommer du???
Liker·Svar·for 4 timer siden

Daniel Aasmo Håvik
So 1000kr EN vei? med hotell eller? for en person eller? 4000kr når en skal tilbake igjen? Oder what?
Liker·Svar·for 3 timer siden

Daniel Hovland
Dårlig ordlyd på denne kampanjen; ikke alt går an å oversette direkte fra engelsk.
Til dere som sier at statistikken sier at Norwegian er oftere forsinket og oftere kansellert; har dere sett på de faktiske tallene? Norwegian knuser SAS på både punktlighet og regularitet(antall cxl-avganger)
Liker·Svar·for 3 timer siden

Daniel Ark Evensen
Var nylig ti dager i USA. SAS leverte bagasjen 6 dager etter ankomst, når jeg så skulle reise hjem så kom bagasjen to dager etter meg.... Og dette måtte jeg i tillegg betale 1500kr oppå billettprisen for! Må man så må man, men SAS blir definitivt ikke førstevalg heretter.
Liker·Svar·for 2 timer siden

Knut Helge Mowinckel
Bjørn Ohrvik, les hva jeg skrev. Jeg klaget kun over at SAS sine "siste-sjanse" billetter ikke er å bestille fra andre destinasjoner enn Oslo, ikke over punktligheten og servicen ellers. Har reist mye med SAS og er generelt veldig fornøyd.
Liker·Svar·for 1 time siden

Ulla Skogvold
de er vell inte jul nu

Linda Fellungstad
Både Ryanair og Norwegian leverer mye bedre, og billigere, enn SAS. Opplevd elendig service hos SAS i sommer, umulig å få tak i dem på tlf og chat også, hva med en mailadresse for henvendelser...?

Tronn Mynten Solheim
Det som skjer andre steder i landet enn i Oslo, det skjer ikke. Nå har SAS også gått i samme fella. Kun reiser fra Oslo, for er det ikke det som er Norge?
Liker·Svar·for 18 minutter siden

Jan-Erik Wolden
Uansett er du dyrere en kokurrenten! Og det er SAS som har "glemt" alle koffertene våre hitttill i sommer. Med Norwegian igår og idag var alt på plass.
Redigert·Liker·2·Svar·I går kl. 20:19

David Ruiz Ødegaard
Synd at det bare er fra Oslo
Liker·2·Svar·I går kl. 16:40

Gerd Gjøvik
NORWEGIAN GRATULERER som beste lavprisselskap i 2012!!! Så VEL FORTJENT! Jeg slutta reise med SAS, for dere var IKKE punktlig de 3 siste gangene jeg reiste med dere. opptil 15 tima forsinkelse!! SAS-tilskuddet regjeringa ga dere,det var 2.GANG, ble brukt helt UAKSEPTABEL ;- der dere gav 8 personer BONUS mens de fleste av personalet "på gulvet" måtte godta ca 18% lønns-nedgang for at de skulle få beholde jobben !! ARROGANT!,med en sjef som stod fram og forsvarte dette i nyhetene, trodde først ikke at dette var sant,viste liten respekt for resten av de ansatte, syns faktisk det måtte være ekstremt sårende for dem, - liten respekt fra ledelsen!!
HEIA NORWEGIAN som klarer seg suverent ,uten tilskudd, og her syns jeg regjeringa driver forskjell i KONKURRANSEN mellom 2 selskaper!!
DETTE ER MÅTEN VÅRE SKATTEPENGER BLIR BRUKT!! Noe å huske nu når valget kommer!!
Redigert·Liker·2·Svar·for 10 timer siden

Randi Erichsen
HELT NORMALT at det bare er fra OSLO. Er det noe som provoserer, så er det når en ser hvor priveligert de er når det gjelder turer, i forhold til resten av landet !!!
Liker·1·Svar·I går kl. 20:12

6 svar
Randi Sanden
Mine siste minutt vil jeg være sammen med mine kjære i fred og ro ! ! !
Liker·1·Svar·I går kl. 21:49

Jørn G Skåden
Jeg lurer virkelig på hvor ofte de som skriker høyest her mot SAS egentlig er ute å flyr - og hvor mange flyreiser har de vers-a-vis SAS-Norwegian?
Hilsen en som har fløyet mange turer med begge selskapene og ikke er i tvil om at SAS er førstevalget!
Liker·1·Svar·for 1 time siden

Bjørn Ohrvik
Reiser bare med SAS så lenge det passer.
Eneste redelige selskap i Norge og eneste selskap med service og hyggelig personale.
Har aldri, gjentar aldri opplevd tull med bagasje eller andre negative ting.
Og de som kritiserer bør kanskje tenke etter om det er SAS eller andre som har ansvaret for at det blir forsinkelser eller tull med bagasje.
Med Norwegian har det derimot vært mye mer vanlig med forsinkelser og rot.
Statistikken viser også dette.

Hvis man har bestemt seg for å være negative mot SAS, hvorfor er man på en face-side med SAS da?
Liker·3·Svar·for 5 timer siden

Lene Hansen
Helt utrolig at folk nok en gang kan sutre så mye over nåkka som e ment å være en BRA ting. Ok, det va kanskje ikke akkurat fra eller til den plassen som passa DÆ best, men det gagner mange andre, så ka med å kunne glede sæ for andres skyld?
Liker·4·Svar·for 6 timer siden

Ane Strømsvåg
Spennende! Hva er en minutt-reise? Mener dere siste-minutt-reiser?
Liker·6·Svar·I går kl. 20:34

Magne Johnsen
Fly Norwegian
Liker·4·Svar·I går kl. 21:09

Solveig J. Pedersen
Ta en tur til Nord-Norge, så skal dere se.... Ikke mange billigbilletter å få herfra.
Liker·6·Svar·I går kl. 21:23

Knut Helge Mowinckel
Forbanna tull så lenge en bare kan bruke tilbudet fra Oslo.
Liker·9·Svar·I går kl. 16:16
2 svar
Old 13-07-2013, 18:12   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Flyselskap på facebook

Herlig, takk og pris jeg ikke på denne boka . Takk Dag, dette trengte jeg i halvsøvne i dekkstolen hjemme i skyggen...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2013, 18:38   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Flyselskap på facebook

Stemmer det at det kun er ut fra Oslo dette tilbudet gjelder? Ideen med Restplasser er jo kjekk, og kanskje er flyene fulle ut fra andre byer i Norge. Hvis så er tilfellet så er det jo kjekt for SAS.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2013, 19:59   #4
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Default Re: Flyselskap på facebook (Syting og klaging på SAS)

Jeg har sett det noen ganger, og jeg lurer på hvorfor disse menneskene egentlig har trykket liker på SAS sine sider i det hele tatt. Oppgulpet er dessverre sånn at de som måtte ha interessante spørsmål drukner. Patetisk er nok ordet som dekker best.
Old 13-07-2013, 22:36   #5
Pietro
Newcomer

Selv om jeg har hatt nedturer med SAS. Som den gangen jeg ikke fikk plus produktet, når jeg betalte for det. Gidder jeg ikke å rante!

Alle selskaper har opp og nedturer, kan ikke alltid levere det dem lover.
Pietro is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 00:30   #6
Eirik
Livsnyter

Æsj, trist lesning.
Heia Norge, la oss få billig sprit og røyk, og gratis flybilletter.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 00:49   #7
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Æsj, trist lesning.
Heia Norge, la oss få billig sprit og røyk, og gratis flybilletter.
For ikke å snakke om bensin.
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 10:24   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Det er veldig mange som har blitt skuffet av SAS i det siste med blandt annet veldig forsinket bagasje, SAS har vært veldig lite proaktive med å varsle om forventede problemer og samtidig har de outsourcet kundeservice til noe som ikke fungerer eller responderer.

Hva annet kan de forvente enn en storm av klager på Facebook?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 16:22   #9
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det er jo litt merkelig å reklamere for "juli-reiser" når 6 av 7 av de oppgitte reisene, som ligger der nå, alle har utreise i august...

Har selv ikke noe behov for å like SAS på Facebook, men det dukker stadig opp folk som "liker" tilbudet, selv om de ikke skal på tur. Så det er tydeligvis også en del som setter pris på det.

Last edited by AirbusTrond; 14-07-2013 at 16:25.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 17:08   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Det er jo litt merkelig å reklamere for "juli-reiser" når 6 av 7 av de oppgitte reisene, som ligger der nå, alle har utreise i august...
Og har man ikke tenkt betale mer enn annonsert pris så må man også reise ut i august på den 7. destinasjonen.

Husk at dette er de samme reklame-folkene som bruker bilde fra Seattle når de annonserer flighter SAS har til Washington DC.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-07-2013, 17:50   #11
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er veldig mange som har blitt skuffet av SAS i det siste med blandt annet veldig forsinket bagasje, SAS har vært veldig lite proaktive med å varsle om forventede problemer og samtidig har de outsourcet kundeservice til noe som ikke fungerer eller responderer.

Hva annet kan de forvente enn en storm av klager på Facebook?
Det er fullt av muligheter til å skrive om dette som et eget innlegg, det er tåpelig å skrive disse som kommentarer under tilbud. Endel skriver sågar kun navnet på et eller annet random flyselskap som kommentar, og det er særs lite konstruktivt (utover at vedkomne kan navnet på et flyselskap, flinke han/hun).
Old 14-07-2013, 18:02   #12
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Det er veldig mange som har blitt skuffet av SAS i det siste med blandt annet veldig forsinket bagasje, SAS har vært veldig lite proaktive med å varsle om forventede problemer og samtidig har deuoutsourcet kundeservice til noe som ikke fungerer eller responderer.

Hva annet kan de forventen en storm av klager på Facebook?
Hvorfor komme med sine erfaringer med forsinket bagasje og innstilte fly i en posting om et tilbud? Hvorfor ikke sende en mail til cr eller bare poste på veggen? Hvis jeg klikker på en hendelse så er det for å lese om den hendelsen, ikke om Per som har mistet en koffert eller Pål som synes konkurrenten er bedre. Per og Pål blir for meg totalt uinteressante personer som ødelegger sosiale media som en informativ nyhetskilde. De setter sine egne behov for å spre sin misnøye foran andre brukeres ønske om nyttig informasjon. Hvorfor folk poster slikt aner jeg ikke, gir det en følelse av hevn? Føler man seg viktig? Gir det mindre sjanse for forsinket bagasje neste gang? Rabatt hos konkurrenten?

Quote:
Husk at dette er de samme reklame-folkene som bruker bilde fra Seattle når de annonserer flighter SAS har til Washington DC.
Du understreker poenget med tråden på en god måte, og siden du er flyprats super-ranter er jeg ikke overrasket. På samme måte som personene på Facebook i første posten, klarer man ikke la sjansen til å komme med litt vrelevant galle gå fra seg.

Som et lite hint så handler ikke den første posten om sas, men om Facebook

Last edited by Dag Viking; 14-07-2013 at 18:04.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 19:15   #13
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Default Flyselskap på facebook (Syting og klaging på SAS)

En årsak til at mange skriver som en kommentar er jo at dette tilbudet kommer opp i deres nyhetstrøm. På en måte kan man si at SAS trenger seg inn i bevisstheten, også kommenterer man på sin opplevelse/oppfatning av SAS istedet for selve saken.

Det andre spm, er jo hvorfor personer som har så sterke negative følelser he trykket på like. Noe som fører til tilbud/meldinger fra SAS.
storg is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 19:31   #14
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Man får en del tilbud opp også dersom venner liker en side. Jeg får for eksempel stadig tilbud/annonser fra DNB, selv om jeg "ikke liker" dem.
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 19:44   #15
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

I motsetning til hos SAS har jeg inntrykk av at alle kommentarene på Norwegian si facebookside bærer preg av nærmest religiøs tilbedelse.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 20:24   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Det er fullt av muligheter til å skrive om dette som et eget innlegg, det er tåpelig å skrive disse som kommentarer under tilbud.
Ser at mange har gjort det og de får kun standard beklagelse og link til å kontakte kundeservice, som de jo sier de allerede har prøvd og som de ikke har fått respons fra.

Når mange etter å ha fått ødelagt ferien av SAS bare blitt møtt med en slik "vegg" er det å forvente at de skriver negative kommentarer når det dukker opp tilbud fra SAS på deres egen vegg.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-07-2013, 20:30   #17
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
I motsetning til hos SAS har jeg inntrykk av at alle kommentarene på Norwegian si facebookside bærer preg av nærmest religiøs tilbedelse.
Har ikke gjort noen statistikk på det, men det ser også ut som om de har en blanding ganske lik den SAS har. De har også folk som klager under tilbud og anbefaler andre selskaper.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-07-2013, 22:30   #18
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Ser at mange har gjort det og de får kun standard beklagelse og link til å kontakte kundeservice, som de jo sier de allerede har prøvd og som de ikke har fått respons fra.

Når mange etter å ha fått ødelagt ferien av SAS bare blitt møtt med en slik "vegg" er det å forvente at de skriver negative kommentarer når det dukker opp tilbud fra SAS på deres egen vegg.
Så da er det helt greit at disse menneskene ødelegger enhver informasjonsverdi for alle oss andre? Og møtes det med noen bedre beklagelser? Og hva med alle se som forteller oss at de kan navnet på et annet flyselskap?
Old 14-07-2013, 23:36   #19
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Så da er det helt greit at disse menneskene ødelegger enhver informasjonsverdi for alle oss andre?
Nå er Facebook faktisk et såkalt "sosialt media" og der har input fra kunder vel så mye informasjonsverdi som den offisielle infoen fra selskapene. Om du kun ønsker å lese hva et selskap ønsker du skal høre så bør du velge deg en annen kanal enn Facebook.

Quote:
Og møtes det med noen bedre beklagelser? Og hva med alle se som forteller oss at de kan navnet på et annet flyselskap?
De får antagelig ikke gjort mere enn å få ut endel frustrasjon. Og selskapet og andre får ut av det at de ser det er mange som ikke er fornøyde med behandlingen de har fått.

Og noen på siden til SAS sier Norwegian er bedre likeså noen på siden til Norwegian sier SAS er bedre. Noen er velformulerte og andre er ikke, slik er det bare. Om noen har brukt ett selskap og ble skuffet og mener et annet selskap er bedre så har det informasjonsverdi på sosiale media.

De fleste gir seg etter å ha postet et par ganger, men om det er noen som ikke gir seg og ikke kommer med noe med informasjonsverdi så er det støy. For SAS og Norwegian tror jeg heller situasjonen er at de har hatt veldig mange misfornøyde kunder i det siste og ikke at det er noen få som bare skaper støy.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 15-07-2013, 07:49   #20
jalig
ScanFlyer Blue

Jeg har jobbet en del med å rådgivning for bedrifter i bruk av sosiale medier. Og her er det en felle både SAS og Norwegian har gått i.
Når man er ny på facebook eller et lite selskap så ser man at kommunikasjonen er veldig personlig og ofte har den gnisten man ikke finner hos et Callsenter eller via vasket epost kommunikasjon.

Men nå har både SAS og Norwegian gått i den fellen at de kun bruker Facebook som en markedsføringskanal og ikke en kommunikasjonskanal.

Dette ser man tydelig på hvordan de svarer innspill på deres vegg hvor det før ofte var en vilje til å løse ting på direkten så henviser man mye mer videre og kundene føler at deres innspill ikke blir tatt på alvor.

Når da spesielt SAS annonserer tungt på facebook så blir jo en naturlig reaksjon for disse menneskene da å få ut sin frustrasjon der det er mulig.

Det som det også virker som at mange ikke har forstått er at selv det på facebook heter liker betyr det ikke at man liker innholdet på siden. Jeg liker mange politiske partier på facebook som jeg ikke kan fordra, og jeg vet at mitt klikk på liker vil gi deres side mer tyngde, så ønsker jeg samtidig informasjon om det de holder på med.
Liker bør derfor heller forståes som at man klikker følg på Twitter.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules