Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2006, 07:25   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Another bizflyer's tales .....

Ikke bare Bizflyer som er bizflyer. Selv har jeg turer paa gang til Portland, Boston, Charlotte, Gulfport og muligens Victorville i tillegg til Argentina-turen, saa mars blir en hektisk reisemaaned. Hvis kondisen holder, skal jeg fylle paa med reiseskildringer her.

En lang mandag er over. Det er tirsdag klokken 0100 og jeg sitter paa Amerisuites ved Indianapolis Airport og begynner aa bli troett i trynet. En slitsom tur med United er halveis over. Torsdag skal jeg hjem igjen!

Parkerte trucken paa ATL's oekonomiparkering. Ettersom jeg kommer hjem midt paa natten syns jeg det er mer behagelig aa plukke den opp der istedet for aa lete opp en shuttle til en 'fjernparkering'. Normalt stor trafikk i security .. rundt fem minutters venting, ikke verst for siste dagen av en langhelg, som dette var.

Jeg sjekket inn paa nett, saa jeg bega meg rett til gaten, som ligger paa 'T-gates', som er naermest terminalen. Det var lavt skydekke rundt plassen, og da jeg passerte American begynte det aa demre for meg at dette kunne bli en utfordring. Der laa folk tett i tett rundt gatene og skjermene deres viste baade to og tre timers forsinkelse. Ved ankomst UA's gateomraade, sto flighten min oppfoert med 1t 10m forsinkelse, saa der var allerede connectiontiden spist opp. Spurte pent om aa faa bli med flighten foer, men der hadde de allerede overfoert 'internasjonale' connections, saa lille meg maatte pent vente .. Imidlertid flyttet damen meg til 10C, som er baade Economy Plus og noedutgang, saa jeg skulle komme meg fortere av flyet. Good move!

ETD'en ble overskredet med enda 10 minutter foer vi kom oss avgaarde, men skipperen hadde tydeligvis skjoent hvor alvorlig dette var, saa han lovet aa ta inn saa mye tid som mulig underveis.

Turen gikk med nymalt A320 - oppgradert fra 319, som opprinnelig var satt opp. God plass der jeg satt, men innenfor meg hadde de plassert to feitinger som attpaatil trengte assistanse, saa jeg tror ikke FAA hadde vaert saa imponert over det ... den ene albuet meg kontinuerlig hele veien til Chicago ... ughh ....

Hadde gledet meg til kanal 9 og Live ATC, men desverre var det ikke audiolyd i min seterad i det hele tatt ... grr ....

Skipperen holdt ord, og vi var paa gate 10 minutter foer min E-170 til IND skulle gaa. Var nesten foerstemann ut og satte ny olympisk rekord paa strekningen C29 - C7. Det holdt til eget sete nesten bakerst! Var flere enn meg som var sene, saa det viste seg at jeg godt kunne tatt det litt med ro.

Jungeljet'en var fin og lys meg graa skinnseter. Komfortabel, god hoeyde paa kabinen og store, fine baggage bins. Minnet mest om en liten og smal 737, slett ikke noe ueffent fly. Den tok av som en rakett og manoevrerte lett og ledig som en bizjet. Kun 30 minutters flytid, saa ingen servering av de to snertne Shuttle America-jentene.

Endelig fremme i Indy - ringte hotellet for aa faa shuttle, og etter 10 minutters venting i et par minusgrader (som foeltes HERLIG), kom krabaten med vogna. Hotellet er av suitell-typen og tilbyr gratis internett og frokost. Just what the doctor ordered!!

De neste tre dagene blir det forskjellig undervisning og resertifisering for GSC, iblandet 'sosialt samvaer'. Det betyr store mengder oel og 'krigshistorier' ....

Natta!

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 12:25   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Replying to Topic 'Another bizflyer's tales .....'

Fin rapport, Mow!

Håper det blir hyggerligere i baren i dag!

Hvor ligger Indianapolis for oss mindre USAlokalkjente?
Menere å ha hørt navnet i forbindelse med en USnavy base???

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2006, 12:35   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Fin rapport, Mow!

Håper det blir hyggerligere i baren i dag!

Hvor ligger Indianapolis for oss mindre USAlokalkjente?
Menere å ha hørt navnet i forbindelse med en USnavy base???

BF
Ouuch Der var du litt uheldig he he

http://maps.google.com/maps?oi=map&q=Indianapolis,+IN

Indinapolis ligger i delstaten Indiana som ligger mellom Illinois og Ohio og bortsett fra litt kystlinje mot Lake Michigan er det ikke akkurat noen sjofarts stat
Old 21-02-2006, 14:40   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Ups! Ja der bæsja jeg på leggen gitt! Tok en sjans! Trakk fra hofta! osv!!

Kan USnavy ha et skip som heter USS Indianapolis? Kan det være der jeg har bommet?

BF

Old 21-02-2006, 14:50   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Ups! Ja der bæsja jeg på leggen gitt! Tok en sjans! Trakk fra hofta! osv!!

Kan USnavy ha et skip som heter USS Indianapolis? Kan det være der jeg har bommet?

BF
Hadde, og det er ett relativt kjent skip fra Andre Verdenskrig

USS Indianapolis ble torpedert av Japan under WW2 slutt i 1945. Noe skipet er kjent for er at det fraktet atombomben som ble sluppet over Hiroshima over Stillehavet.

www.ussindianapolis.org
Old 21-02-2006, 15:46   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Ja, der kan du se! Så var det ikke helt skivebom allikevel!!

BF

Old 21-02-2006, 20:07   #7
HVI
ScanFlyer Blue

HVI's Avatar

Vil tippe at du egentlig tenkte på Annapolis utenfor Washington, som er der usa's sjøkrigskole ligger
HVI is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2006, 05:10   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Siden dere naa har funnet ut hvor Indianapolis ligger, er det kanskje paa tide aa komme seg hjem.

Etter tre dagers interessant kursing med utstrakt sosialt samvaer, var det pa tide aa komme seg hjemover. Vi var ferdige foer planen, saa etter aa ha vaert innom Security for aa plukke med meg litt utstyr som jeg trenger paa Argentinaturen, dro jeg til flyplassen for aa proeve aa komme meg med et tidligere fly. UA tillater passasjerene aa reise paa standby paa tidligere avganger, saa etter aa sjekket inn, bega jeg meg til gaten for aa se hvordan det laa an. Der ute traff jeg et par andre kursdeltagere (Allegiant-ansatte), som skulle med samme kjerra.
Maskinen (en E170 igjen) kom 45 minutter sent inn fra O'Hare, og jeg fikk tildelt 10F etter aa ha blitt akseptert. Selv med denne forsinkelsen skulle det gaa greit videre til ATL hvis jeg kom med, den maskinen var fullbooket. 30 minutter forsinket blokket vi ut og taxet opp til holding point. Der oppe takset vi plutselig ut til siden og shuttet ned den ene motoren, saa det ante meg at det kanskje var ATC inn til O'Hare. Ganske riktig - kapteinen kom paa PA'en og annonserte 45 minutters venting... Dermed var min 'trygge connectiontid' nesten spist opp.

Presis som annonsert, klokken 1709 tok vi av, og siden flytiden kun var 40 minutter, var det kun servering 'paa oppfordring'. Saa etter en liten pling, kom damen med en Co.... Pepsi. Hadde vindusplass, saa jeg hadde god utsikt til Chicago paa innflyvning. Vel inne paa B2 var det 15 minutter igjen til Atlanta-kjerra skulle gaa, saa det var bare aa sprinte over til C30 ... Da jeg kom over dit fikk heldige jeg tildelt midtgang og noedutgang paa Economy Plus, saa var glad over det. Rakk akkurat aa kjoepe med meg en pizza og en flaske vann foer jeg ruslet ombord. Der oppdaget jeg at sidemannen var av type 'stor neger'. Dermed ble det mer albuer i siden....
Imidlertid funket Kanal 9 paa denne kjerra (B733), saa jeg var fornoeyd med det. Vi pushet litt etter rute, og etter aa ha takset rundt hele O'Hare pga rullebanebytte, kom vi oss endelig avgaarde. Mannen paa Ground var rimelig stressa og spyttet ut kommandoer i oest og vest i et tempo som ga flere problemer ettersom det var flere som tok feil taksebaner. Og da 'Aeromejico zix-eight-zix-five' meldte seg med daarlig engelsk inniblant alt annet og gjentatte ganger ba om repeat, hoertes det ut som om controlleren var paa graaten ...
Men vi kom oss etterhvert i luften og fikk den vanlige UA-servicen - en runde med drinketrallen og en pose pretzels. Men crewet var blide og velopplagte og kaffen var Starbucks, noe som passet meg - som akkurat hadde fortaert en pizza - veldig godt.

UA var greit nok, men jeg tror jeg helst vil slippe ORD saa mye som mulig i vinterhalvaaret....

Radar Station KGRV3
Old 24-02-2006, 10:13   #9
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-MOW
UA var greit nok, men jeg tror jeg helst vil slippe ORD saa mye som mulig i vinterhalvaaret....
Kan underskrive på at ORD ikke er bra i vinterhalvåret - i 1998 kom jeg inn fra EWR på morgenen dagen før St. Patrick's Day (16. mars) med UA Shuttle. Dagen før hadde det vært snøstorm med masse avlysninger og mangfoldige timer med forsinkelser, men jeg kom heldigvis inn dagen derpå i et braværsvindu (på bakken var det nesten en meter snø). Reiste tilbake til Norge på kvelden onsdag 18. mars etter å ha gjennomført to dagers opplæringen av logistikkpersonell ved en bedrift i Chicago Heights. Morgenen etter var det en ny snøstorm på besøk i Chicago-området.

Feiringen av St. Patricks Day får vi komme tilbake til ved en annen anledning, men jeg hadde heldigvis med en grønn genser ...
Old 02-03-2006, 03:54   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Da var Argentina-turen unnagjort, og etter et par hviledager er det Portland som staar paa programmet. Denne gangen ble jeg tildelt America West - et flyselskap jeg helst unngaar..
Men Corporate Travel var uboennhoerlig - prisen bestemmer.

Saa etter aa ha parkert bilen paa en av ATL's mange offsite parkeringsplasser, tuslet jeg med mitt selvprintede boardingpass gjennom en relativt lite trafikkert sikkerhetskontroll til Atlanta aa vaere. Morrarushet var over, og onsdag er heller ikke den stoerste reisedagen.
Gaten var D4, og paa vei gjennom piren, fikk jeg oeye paa denne snertne lille kanadieren.

Min America West A319 hadde helt nye skinnseter, helt greie aa sitte i. Litt over fire timer til Phoenix som var foerste stopp, og det var helt greit. Vanlig serveringsopplegg med drinketralla og 'meals for sale'. Selv hadde jg akkurat spist, saa det fristet ikke. Det ble vist film, 'Walk the Line', og en 'film' som besto av diverse gjetteleker og gaater. Denne varte resten av turen.
Framme i PHX i rute, og det trengtes. Jeg kom inn paa gate A27 og skulle videre fra B28, og alle som er kjent vet at det er fryyyktelig langt. Men jeg var fremme ved gaten i god tid, og tok meg tid til aa logge kjapt innpaa flyplasens gratis traadloese nett.

Maskinen videre var nok en 319, denne gang i nye farger. Men gleden ble kortvarig - det var kun lakken som var ny. Inni saa den ut som den eldste 319 som finnes - den var sliten. Veldig sliten. Skrapemerker overalt og slitte og nedsittede seter.
Men jeg merket meg et klistremerke ved inngangsdoeren:

Det nye USAirways tar iallefall historien sin alvorlig!

Som vanlig ble det en runde med drikketralla - og dett var dett. To timer og femten minutters flytur foer vi landet i Portland - helt etter rutetabell.

Saa naa sitter jeg paa Holiday Inn med gratis bredbaand. Middag (spaghetti and meatballs) ble inntatt paa hotellets helt OK restaurant. Ikkeno fancy, men det var jeg heller ikke ute etter, saa naa er jeg god og mett.

I morgen blir det jobbing .. foerst her i Portland, saa skal jeg reise med maskinen til Gulfport og sende den derfra foer turen gaar hjemover med airTran.

Radar Station KGRV3
Old 03-03-2006, 01:52   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Charteren min var satt opp til aa avgaa fra rampen til Flightcraft Aviation, og jeg hadde tid til aa nyte en kopp kaffe foran peisen i terminalen deres foer kjerra ankom. Siden det blaaste og var surt ute, var dette ekstra deilig. Flightcraft er en 'FBO' (Fixed Base Operator) som hadde faatt gleden av aa handle oss. Lekre omgivelser og proffe folk.

Skulle oenske jeg kunne si det samme om de lokale militaere. Alt kom sent, og i tillegg hadde de ikke vekter paa manifestet, og uten vekter blir det ingen flyavgang ....
De dukket foerst opp paa rutetid, saa da fikk jeg endelig gjort ferdig loadsheet.
20 minutter forsinket ut, og jeg har daarlig tid i Gulfport ...

Kapteinen tilboed meg cocpit under start og landing, og selvsagt tok jeg imot det tilbudet. Satt paa threshold og saa et par haarete landinger foer det var vaar tur til aa gaa. Opp som en rakett og to piloter som virkelig trivdes sammen. Tilbake i kabinen for litt mat og en film, saa tilbake til cockpit for landing i et Gulfport hvor det meste av oedeleggelsene ser ut til aa vaere retter opp. Fortsatt noen tak som manglet her og der, dog ..

Flott og silkemyk landing, kjapp turnaround og naa sitter jeg her paa gate 6 og lukter jetfuel. AirTran er heldigvis en time forsinket, saa jeg fikk litt ekstra tid.

Og apropos jetfuel - soldaten med fueltruck hadde en veldig stilig t-skjoerte:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture002.jpg
Views:	129
Size:	50.9 KB
ID:	2857  
Radar Station KGRV3
Old 03-03-2006, 18:02   #12
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Og apropos jetfuel - soldaten med fueltruck hadde en veldig stilig t-skjoerte:
Det er noe eget ved A-1 om morgenen.. Spesielt om det er en G-V eller Citation X som står og lukter

Jeg har aldri hatt problemer med ORD i vinterhalvåret, men derimot om sommeren pga thunderstorms. Har sikkert bare hatt flaks, det er jo en flaskehals!

Ser ut som du har ganske varierte turer Andreas, hyggelig å lese!
Old 08-03-2006, 14:45   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Og mine ferder gaar videre ....

Soendag kveld. Hartsfield. Etter en dag med familien paa Atlanta's nye akvarium (anbefales!!!), var det paa tide aa reise til flyplassen for aa dra til neste oppdrag, som var paa Nellis AFB utenfor Las Vegas. Var blitt booket rett i F og etter aa ha parkert truck'en var det bare aa rusle igjennom TSA's 'hurtiglinje'. Og godt var det, for trafikken er stor paa en soendags ettermiddag.

Jeg hadde god tid, saa jeg dro ut paa Concourse E, kjoepte meg en latte og satte meg ved en god utsiktsplass. Siden jeg kun har 'festkamera' for tiden, gadd jeg ikke aa bry meg med aa fotografere. Ikke saa mye spennende aa se heller, utenom de vanlige gjestene. Lufthansa kom med Star-340'en, det var vel det eneste ...

Etterhvert begynte det aa naerme seg avgangstid, saa jeg tok toget tilbake til Concourse A og kom til gate A26 akkurat i tide til aa gaa ombord i Deltas 767-400 som skulle ta meg til Vegas. Hadde faatt sete 3A, saa det var aa svinge til venstre naar jeg kom inn i kabinen.
First Class-setene paa 764 er de samme som paa de eldre 767'ene og var allerede begynt aa se slitte ut. I det hele tatt var maskinen lett nedslitt med mye skraper og kosmetisk slitasje. Men bevares - sammenlignet med 'der bak' satt jeg godt der jeg var.
Saerlig siden kjerra var smekkers.

Holdt meg til vann siden jeg skulle hente ut leiebil etter ankomst, men de to f/a'ene som hadde ansvaret for oss 24 (?) foran, var oppmerksomme og kjappe til aa fylle opp med drikke. Foran hos oss fikk vi ogsaa middag! En helt OK varm pastarett med stor salat og ferskt broed til. Ikke vant til den slags lenger ... Godt var det, og jeg ble mett.
767-400 har individuelle skjermer i setene i F, men jeg holdt meg til medbragt underholdning.

Hadde kraftig motvind (opptil 270 km/t rett forfra iflg slideshow'et), saa flytiden var godt over fire timer, men til slutt landet vi og takset inn til Terminal D. Derfra var det tog inn til sentralhallen og buss videre til Alamo's parkeringsanlegg som ligger paa den andre siden av plassen. Der opplevde jeg for foerste gang automatinnsjekk for leiebil, og det var greit nok. Ble anvist aa gaa til rekken erket 'Compact' og velge bil selv. 'Compact' var tom for biler, saa neger'n som sto og passet paa, ba meg ta en 'Intermediate'. Valgte meg en hvit Chevy Malbu, som viste seg aa vaere en knallbil.

Fant til slutt frem til hotellet og fikk meg noen timers soevn foer jeg kjoerte ut til Nellis. Nellis har et digert treningssenter og brukes av styrker fra mange land. Jeg saa omtrent alt som kunne fly av militaerfly, men maatte vaere forsiktig med kamerabruken. Men et par smugbilder ble det ...

'Min' 753 ble etterhvert sendt avgaarde i retning Tyskland, og jeg kunne sette kursen tilbake mot Vegas. Nellis ligger rett ved Las Vegas Boulevard (som etterhvert blir til The Strip), saa jeg kjoerte den hele veien gjennom byen. Jeg saa desverre ikke Elvis.

Droppet bilen hos Alamo og tok bussen tilbake til McCarran. Da jeg sjekket inn paa Delta's automat oppdaget jeg at den 757'en jeg trodde jeg skulle fly med var byttet ut med noe med to midtganger. Gode nyheter, for det betyr flere seter i First.
Det viste seg aa vaere en 763, saa herren paa gate'n kunne umiddelbart gi meg nytt sete da jeg kontaktet ham.
Turen hjem gikk adskillig raskere, igjen fikk vi middag, men av en adskillig lavere kvalitet enn utreisen. Men jeg hadde allerede hatt meg en pizza, saa jeg var egentlig likeglad. PTV paa 763 bestaar av noen TV-skjermer, men med bok og Nomad har jeg uansett det jeg trenger. De viste Chicken Little, som jeg allerede hadde sett.

Landet i Atlanta 25 minutter foer rutetid. Imidlertid tok det nesten 45 minutter foer vi fikk gate... det er travelt paa ATL om kvelden. Hjemme klokken 2300 .. Minstemann hadde okkupert min soveplass, saa siste oppdrag den kvelden var aa baere ham opp til rommet hans.. Ble beloennet med en go'klem levert i halvsoevne, saa det var verdt strevet.

Neste tur: Avreise til Chicago O'Hare i kveld for ta meg av en business-charter til Mexico i morgen tidlig. Derfra skal jeg etter planen videre til Anchorage.

Radar Station KGRV3
Old 09-03-2006, 07:53   #14
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Liker godt det historiske klistremerket til US!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2006, 10:57   #15
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Hvorfor kan man ikke ha Live ATC ombord i flyene i Norge/Europa? restriksjoner eller tekniske hindringer?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2006, 22:45   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Da sto neste etappe for doeren. Chicago O'Hare foerst og deretter direkte videre til Anchorage. Fysta Klasse var allerede bekreftet paa Delta's 738 til O'Hare, saa det var bare aa printe ut booardingkort og sette avgaarde. Delta har ellers en liten bug paa websiten sin, saa hvis man er paa venteliste for oppgradering, gjelder det aa ikke sjekke inn online. Da mister man plassen paa listen. Men denne gangen var det greit.
Hadde booket siste fly fra ATL (2140) siden Lillegutten hadde baseballtrening. Misser litt for mange kamper og treninger pga reisingen, saa anstrenger meg for aa faa med meg saa mye som mulig. Denne gangen straffet det seg litt. Selv om vi pushet paa tid, ble vi staaende i 20 minutter og vente paa slot pga daarlig vaer i Chicago, og underveis ble det nesten dobbelt saa lang flytid som vanlig. Vi var i luften i nesten tre timer, mot planlagt 1.27 .... Selv slumret jeg mesteparten av veien, har gaatt til anskaffelse av siste David Gilmour, og den er god slumremusikk.
Til slutt landet vi paa O'Hare, og jeg trynet inn paa rommet ved halv to-tiden lokalt. Skulle opp igjen klokken fire for aa jobbe, saa jeg aktiviserte vekkerklokke, telefonvekking og alarmen paa mobilen for aa vaere sikker paa at jeg ikke forsov meg.

Dagens arbeide besto av aa ekspedere en 757-300 til Puerto Vallarta. Den var den foerste av fire flighter med ansatte i Careerbuilder.com (konkurrent til Monster) som skal paa tre dagers heisatur paa firmaets regning. Glade og feststemte mennesker til tross for oppmoete klokken fem.
Kjerra rullet avgaarde fire minutter foer rutetid, og unge MOW tuslet tilbake til hotellet for en dusj foer jeg sjekket ut og begav meg over til Delta.
Dagens foerste etappe skulle gaatt med en CRJ7, men da jeg sjekket inn saa jeg at den var byttet ut med en lillebror. Men jeg fikk byttet tilbake noedutgangssetet mitt, saa turen var levelig. Smaasov hele veien ned til Cincinatti, hvor jeg naa sitter og venter paa MD90 til Salt Lake City. Den kjerra er smekkers, og jeg er altfor langt nede paa ventelisten til aa faa oppgradering. Istedet blir det midtsete, riktignok ved noedutgangen. Men paa 757'en fra Salt Lake og opp er 3A i boks.

Fortsettelse foelger fra neste hotspot, som trolig er i Anchorage.

Radar Station KGRV3
Old 09-03-2006, 23:22   #17
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Søvn blir det ikke for mye av tydeligvis... Hva skyldtes den ekstra flytiden - motvind, holding?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2006, 10:42   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Holding.

Hadde litt flaks. Fikk byttet til meg 10A like foer avgang. Saa jeg slapp midtsete!
MD90 er alltid en behagelig opplevelse. Dette var foerste gang jeg floey DL's MD90 og til min overraskelse hadde den IFE. Saa det ble Harry Potter som varte nesten hele turen. Late vertinner - kun en runde med drikketralla og de var 'usynlige' under hele filmen. Jeg hadde sikret meg en stor burrito foer avgang, saa etter aa ha sikret meg to bokser cola var jeg egentlig fornoeyd uansett.
Vi var nesten halvannen time forsinket (snevaer her i SLC, samt teknisk) men har likevel god til connection'en min. Gateskjermen viser halvfull F, saa kanskje jeg til og med faar en toseter for meg selv? Det er ytterst sjelden kost naa til dags ....

Velvel - det var siste nytt fra SLC. Kommer med en kjapp rapport til foer jeg stuper i seng.

Radar Station KGRV3
Old 10-03-2006, 10:46   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Og da var jeg fremme paa hotellet. Godt og kaldt ute (-9) og leiebilen rakk ikke engang aa bli varm.
Siste biten gikk greit. Hadde 5CD for meg selv og sov mesteparten av veien etter en pre-takeoff gin/tonic og et glass roedvin etter. Som vanlig maatte jeg gaa til den andre terminalen for aa plukke opp leiebilen etter ankomst, det er alltid en sjokkaapning paa oppholdet. DL bruker den 'internasjonale' terminalen og der er fasilitetene sparsomme ..

Radar Station KGRV3
Old 15-03-2006, 07:11   #20
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Er det fortsatt et stykke å gå? Kom inn på slutten av 80-tallet med ANA til Anchorage og fløy videre til Seattle med Alaska og mener at jeg gikk en liten tur mellom disse terminalene...
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules