![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har ett litt teknisk spørsmål som jeg håper dere kan besvare.
Jeg bor i Lillesand og ikke langt unna Kristiansand Lufthavn Kjevik. Igår ca kl 20:40 var vi ute å fløy modellhelikopter på idrettsplassen i Lillesand. Helt uten forvarsel dukket det opp ett rutefly fra SAS som etter min bedømming var MAX 200m over bakken. Dette er veldig unormalt da Lillesand ikke ligger i innflyging til kjevik eller andre flyplasser. Det var veeeldig lavt, og vi trodde det var noe alvorlig galt. Det svingte kraftig mot vest og trottlet opp og gikk høyere. Dette kan da ikke være helt etter boka, da vi 2 min før hadde vært oppe med våres helikoptere i akkurat samme høyde. I tillegg så ligger dette er i tettbebygd strøk, og jeg vil tro at egne regler gjelder her. Driver dem å trener på nødlanding over tettbebygget strøk? Bør jeg ta dette videre? Regards Sinamics |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Høres ut som en lowpass a la det militæret driver med når de finner det for godt. Kan umulig være helt etter boka, men vi kjenner jo ikke omstendighetene her heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Ja hadde det vært millitært så hadde jeg kanskje ikke brydd meg, fordi det hender jo at de flyr lavt.
Er det noen plass hvor man kan søke etter flyruter og se den aktuelle ruten samt høyde og fart? Blir dette logget noen plass? Sin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
http://fr24.com/2013-07-21/19:11/12x/SAS225/1867bf1
SAS fra Oslo til Kristiansand. De var såvidt jeg kan se nede i 1750 ft, som vel er noe mer enn 200m (høyde på sånne ting er særdeles vanskelig å bedømme), og de går så opp igjen på høyde. Det må ha vært en liten "la oss se på det vakre sørlandet" for passasjerene sin del, og de er jo over 1000 ft over tettbebygd strøk. Regner med de har fått lov av ATC også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er vel heller ikke uvanlig at kapteiner som har sin siste flyvning før de går av med pensjon tar en lowpass over hjemplassen, men om det var det som var tilfellet her aner jeg ikke.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tidlig Fly SAS BOO-OSL 10mai 2013?? | meliiis | Småprat | 3 | 04-03-2013 20:47 |
SAS A330 lavt over Sandvika | Fredrik Propell | Flyforum | 12 | 08-08-2010 22:46 |
Fly lavt på Østlandet | nyisa | Flyforum | 3 | 21-07-2009 12:31 |
SAS, så lavt priset på børsen at man _må_ kjøpe ? | sail4fun | Flyforum | 24 | 15-05-2008 23:28 |
Fly fløy lavt over Oslo sentrum | litt-amatør | Flyforum | 43 | 21-09-2007 13:27 |