Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-08-2013, 18:13   #1
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

SAS Lounge på Værnes?

Heisann!

Med så mange utenlandsdestinasjoner må det da snart være marked for en Lounge på Værnes?

SAS har jo mange avganger om dagen til CPH, samt Stockholm og div spanske destinasjoner. Icelandair og KLM har sine og Norwegian har en rekke.

Kanskje en kontraktlounge hadde vært drivverdig, evt om SAS/A* kan finne åpning om da TK starter rute dit og evt LH kommer tilbake igjen?

På tide med en Lounge på Værnes snart spør du meg... Den kafeèn på utland er ikke akkurat drømmestedet å sitte å jobbe på til til enhver tid.

Hva tror dere?

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2013, 19:12   #2
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Re: Lounge på Værnes?

Så vidt jeg vet er det ingen lounge på andre hovedflyplasser en OSL i Norge? Jeg har ikke sett noen lounge på BGO å de har vel flere utenlandsdestinasjoner en TRD? Er det plass til noe sånt?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2013, 19:24   #3
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

SAS har sakt at de på sikt/om noen år vil åpne lounger på de største flyplassene i Norden, da inklusiv BGO, SVG og TRD...

Åsså, har du ikke fått med deg at Avinor denne uka har stengt alt unntatt Taxfree på utland på Værnes, i Oktober/November åpner en ny kiosk som heter Pronto Pronto, kaffe/restaurant som heter Simply Good og en bar som heter Barometer , alle disse skal bli større en dagens størrelse, samt utvidet Taxfree....
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2013, 19:50   #4
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Hei Myhrair!

Har ikke fått med meg at de hadde stengt det meste nei. Var der sist forrige onsdag, og da var vaflene og lunken pølse på plass i disken.. hehe.

På tide med litt forbedringer i servicetilbudet på utland gitt! Skal ut igjen fredag, satser da på kaffe på innland i stedet!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2013, 19:56   #5
erikber
ScanFlyer Blue

En lounge vil vel være mest aktuelt på flyplasser med stor andel transitt trafikk, noe verken TRD, BGO eller SVG har av betydning. BGO og SVG vil kanskje ha en del offshore arbeidere i transitt på vei hjem, utenom dette vil de aller fleste reisende møte opp senest mulig før avgang med dertil begrenset behov for lounge.
erikber is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2013, 20:34   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by erikber View Post
En lounge vil vel være mest aktuelt på flyplasser med stor andel transitt trafikk, noe verken TRD, BGO eller SVG har av betydning. BGO og SVG vil kanskje ha en del offshore arbeidere i transitt på vei hjem, utenom dette vil de aller fleste reisende møte opp senest mulig før avgang med dertil begrenset behov for lounge.
Uenig. Det er da mange som f.eks benytter seg av lounge på OSL ved utreise og ikke bare transit. En del reisende liker å være ute i god tid og for de som måtte ha status eller reiser på business-billetter er jeg sikker på ville satt pris på å kunne slappe litt av i rolige omgivelser i stedet for i en travel og bråkete avgangshall.

Liten sidenote: Det har faktisk vært lounge på Stavanger tidligere. http://forum.flyprat.no/showthread.p...ht=lounge+sola
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 08:47   #7
KLM 1200
EuroBonus Gold

KLM 1200's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post

Liten sidenote: Det har faktisk vært lounge på Stavanger tidligere. http://forum.flyprat.no/showthread.p...ht=lounge+sola
Da er det bare og gjenåpne den!
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 13:26   #8
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Jeg husker denne! Var en del i den som ungdom sammen med faderen. Den var vel ikke så imponerende, ganske så liten, men med gode stoler og jeg kunne drikke så mye brus jeg bare orket Jeg var jo imponert da selvsagt.

Mener den forsvant ifm med ombygging av Sola en gang. Husker ikke i farten hvor den lå, men mener det kunne ha vært på innenriks? Forsovet fløy både SAS og BA flere daglige til LHR den gangen (gjør de jo nå igjen også), men jeg mener at vi ikke hadde lounge da vi fløy BA hvertfall.

SVG er jo ett sted som kunne ha hatt bruk for lounge, mye forretningsreisende her. Eneste problemet jeg ser at det ikke finnes nok plass på Sola, det er jo så trangt.
view is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 16:02   #9
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by view View Post
Jeg husker denne! Var en del i den som ungdom sammen med faderen. Den var vel ikke så imponerende, ganske så liten, men med gode stoler og jeg kunne drikke så mye brus jeg bare orket Jeg var jo imponert da selvsagt.

Mener den forsvant ifm med ombygging av Sola en gang. Husker ikke i farten hvor den lå, men mener det kunne ha vært på innenriks? Forsovet fløy både SAS og BA flere daglige til LHR den gangen (gjør de jo nå igjen også), men jeg mener at vi ikke hadde lounge da vi fløy BA hvertfall.

SVG er jo ett sted som kunne ha hatt bruk for lounge, mye forretningsreisende her. Eneste problemet jeg ser at det ikke finnes nok plass på Sola, det er jo så trangt.

Ifjor snakket jeg med lufthavnsjefen i SVG og han sa at de jobber med saken med å få en lounge i SVG. KAnskje til neste år. Who knows.
barca is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 19:46   #10
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by view View Post
Det er jo massevis av plass der "sydenloungen" har vært i sommer. Ulempen er at det er langt borte fra businessflightene som vanligvis går fra gatene nærmest innland.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 20:44   #11
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
SAS har sakt at de på sikt/om noen år vil åpne lounger på de største flyplassene i Norden, da inklusiv BGO, SVG og TRD...

Åsså, har du ikke fått med deg at Avinor denne uka har stengt alt unntatt Taxfree på utland på Værnes, i Oktober/November åpner en ny kiosk som heter Pronto Pronto, kaffe/restaurant som heter Simply Good og en bar som heter Barometer , alle disse skal bli større en dagens størrelse, samt utvidet Taxfree....
... og dette betyr at det ikke finnes ett serveringstilbud på Værnes???
Håper i så fall at det er godt skiltet før man går inn i utenlandsseksjonen slik at folk ikke blir sittende med skjegget i postkassa!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 22:08   #12
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
... og dette betyr at det ikke finnes ett serveringstilbud på Værnes???
Håper i så fall at det er godt skiltet før man går inn i utenlandsseksjonen slik at folk ikke blir sittende med skjegget i postkassa!
Periodevis i Terminal B, ja.

Foto: Avinor Værnes.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2013, 22:12   #13
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by Novair View Post
Periodevis i Terminal B, ja.

Foto: Avinor Værnes.