![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]()
Mener å ha lest at de er helt håpløse her inne? Noen med erfaring for forretningsreiser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
I min forrige jobb var jeg veldig fornøyd sa vi sa opp kontrakten med HRG og fikk over til Berg-Hansen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Vi bruker Bodø-kontoret deres, og er kjempefornøyd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]()
Ok, da vet jeg hvilket kontor jeg skal ringe direkte. Så må jeg bare finne en ny måte å kunne bruke avtaleprisene bi har uten å måtte betale 750 kr pr billett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Bruker HRG på jobben min, og er stort sett fornøyd. Kan ikke si at jeg har hørt at det er noen som er misfornøyd.
Men ikke book hotell online, da kan man ende opp med å måtte legge ut selv... Det måtte jeg den ene gangen jeg prøvde, som var nå i mai.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,448
|
![]()
Har bare gode erfaringer med HRG Bergen.
Fikk kjøpe billetter av de til samme påslag som daværende arb.giver gjorde. Var knall verdt. I min nåværende jobb brukte inntil nylig VIA Egencia. Ikke på høyde med HRG men fullt brukendes. De har et kjekk app til oversikt over reisene. Byttet nettop til PG-Global. Kaos uten like. Helt ræva. Styr unna.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
Selv om man er mer enn 9 så vil det ofte og lønne seg og heller bestille flybilletter i 2 omganger fremfor å bestille alt som en gruppebestilling. Rett nok noe mer fleksibelt hos flyselskapet men den fleksibiliteten kan fort koste ganske mye og. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Fordi de er veldig mye lettere å få tak i når man må ha ordnet ting, gjerne underveis eller i siste liten. Da nytter de ikke å satse på f.eks SK eller DY sine svært begrensede kundeservice. Noen ganger er 24t "vakttelefon" gull verdt og har flere ganger benytteteg av dette
Bestillingen er svært enkel, spesielt når jeg ringer, så har de med en gang profilen min oppe med all nødvendig info. Dessuten er det greit når man får fikset ting for en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() Quote:
Bare noen grunner, og selskapene er ikke dummere enn at de vet at enkelt reiser kan bli dyrere. Men totalt anarki kan fort bli mye dyrerer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
|
![]()
Stort sett meget upopulært å ikke bruke reisebyrå hos selskaper med skikkelig travel policy. De har sin "committed spend" på mange av avtalene som skal overholdes, og dette styres gjennom byråbooking. Har selv reist på langruter hvor våre business priser har vært på nivå med flex eco, så forhandlingene som er gjort på frekvente ruter er ikke for ingenting.
Det finnes en haug med andre gode grunner også, som nevnt over her. Vi hadde en kollega på en flight som styrtet på landing i AMS for noen år tilbake, da er det et poeng at arbeidsgiver umiddelbart er klar over dette når folk er på jobbreise. Bruker HRG og er strålende fornøyd når det skjer noe. Askesky, LHR stengt pga snø, ARN stengt pga snø, streik, whatever. Det er da man trenger service, og det får man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
I både nåværende og forrige jobb sjekket jeg hva det egentlig ville koste til noen av våre "faste" destinasjoner uten storkundeavtaler når jeg har reist, og det var en imponerende forskjell. Spesielt på fleksible billetter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Location: Bodø/Oslo
Posts: 235
|
![]()
I min nåværende jobb bruker vi VIA Agencia og jeg personlig er ikke særlig fornøyd med dem. For all del, de har både 24 timer service, app og online bestilling. Men den personlige servicen er av og til latterlig. Jeg har utallige eksempler på situasjoner hvor jeg har måttet forklare billettregler osv for "reisekonsulenten".
Det verste eksempelet var når jeg bestilte en leiebil i detalj over telefon. På grunn av stress på jobb rakk jeg ikke registrere at jeg aldri fikk en bekreftelsesmail. En time før jeg skulle hente bilen sjekket jeg mailen og fant ingen reservasjon. Ringte VIA og forklaringen var: Reisekonsulenten glemte å spørre om epostadressen din, så vi droppet hele bookingen. VIA droppet altså å gjøre noen ting, til tross for at de hadde mitt navn og firmanavnet, og de enkelt kunnet funnet fram til meg. Etter dette har jeg gjort alt selv i skrevet reiseregning for utliggene. Mitt råd er: Styr unna VIA Agencia!
__________________
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Takk for svar. Ser den når det gjelder for firmaer hvor det reises mye, og kanskje bestillinger må gjøres kort tid i forvei og mulige endringer må kunne påberegnes.
Men akkurat det er ikke noen stor problemstilling hos oss. Og tilfellet mitt gjalt en direkte innenriksreise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,820
|
![]()
HRG er som alle andre reisebyråer – 100 % avhengig av den som sitter I andre enden av telefonen eller PCen.. Noen ganger møter du drømmepersonen som har jobbet med dette i 30 år og er kjapp med alternative routings osv. og neste dagen treffer du en på 20-30 som ikke bare har null kunnskap, men kunne fort også kverulere på ting som var geografipensum i O fag.
Jeg prøver på følgende når det kommer til denne typen tjenester, finn en person med eierskap til jobben sin (nesten umulig i Norge), finn en med god erfaring og prøv og finn tjenesten utenfor de større byene.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,536
|
![]()
Min arbeidsgiver har brukt VIA Agencia i 3-4 år nå, og jeg har stort sett gode erfaringer med de. Booker all innenlands og noen av de mest brukte utenlandske destinasjonene på vår egen reiseportal som er knyttet opp mot VIA. Andre bookinger gjøres på e-mail, og har man spesielle ønsker vedr. en reiserute går det som regel bra. Men vi har en konsulent som er dedikert til oss. Har også benyttet 24-timers service tlf flere ganger, dette er et tilbud jeg er godt fornøyd med. For større bedrifter med mye reiseaktivitet er det inge fornuftige alternativer til å benytte reisebyrå...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Bruker også Via og er veldig fornøyd. Har heller aldri måtte oppgi mail etc, da de "ser" det jeg jeg som ringer.en det hjelper jo på servicen å jobbe i en bedrift med reisebudsjett i hundremillionersklassen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,073
|
![]()
Ser ut som verden skal gå videre med Hrg også da. Har for øvrig også hatt dårlig erfaring med Via. Da damen i Gubrandsdalen synets jeg hadde så mange bookinger liggende, tok hun like greit å slettet dem... I denne jobben var vi forpliktet til å bruke et bestemt kontor pga vennskapskorrupsjon i Distrikts-Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 407
|
![]()
Pleier HRG være sløve med å opprette personprofil? Der jeg jobber har vi fyllt ut skjema på alle, scannet og sendt inn....skjer ikke noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 50
|
![]()
De årene vi har brukt HRG har alt fungert bra. Det har vel hendt at de har tatt mer betalt enn hva jeg selv har funnet på nettet, men servicen har vært upåklagelig. Jeg har benyttet meg av 24 timers servicen når flyet jeg skulle ta fikk en punktering. 17 mai holdt på å ryke (var i Tyskland), men HRG klarte å få meg inn på en flight som gikk 15 minutter etter at jeg ringte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trøbbel i tårnet på OSL? | kekker | Småprat | 7 | 02-06-2013 05:21 |
Lyst på å jobbe i/med Flightradar24? | LN-MOW | Register- og ATC-Forum | 0 | 11-08-2012 14:40 |
Flyselskaper som flyr HRG-CAI | LN-KRF | Reiseforum | 3 | 30-12-2009 18:47 |