![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå som oljeprisen er på et lavere nivå enn på flere år, er det kanskje naturlig at flyselskapene går bort fra å kreve drivstofftillegg, eller hva?
Imm
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Neineinei .. du misforstår heeeelt! Nå kommer bonusene til ledelsen, så da legger man heller på litt ekstra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja du sier noe..... og man må sikkert se at nedgangen ikke er midlertidig. Så det er nok best å vente noen år før man gjør noe.
![]() |
![]() |
#4 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Jeg har nå alltid ment at drivstoff var en (stor) del av det å drive flyselskap, og har vel aldri helt skjønt meningen med å kalle det et eget tillegg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
I USA er det også en prosentbasertavgift (7.5% ticket tax) som selskapene må betale til FAA basert på billettpris, men ikke på alle tillegg. Dvs. at selskapene tjener ekstra på alt de selger utenom, og jeg mistenker at YQen er/har vært utenfor taxen. For den jevne reisende så er det toalsummen som teller og man har egentlig lite forhold til drivstofftillegget. Det spiller jo egentlig kun en rolle om man skal ha bonusbilletter eller har rabatt på billettprisen (evt. Cashpoints og andre revenuebaserte opptjeninger). Personlig liker jeg det ikke, fordi det slår ut på bonusturer, men noen av resonnementene for å ha det skjønner jeg.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg elsker YQ. For basefare kan ikke dumpes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS øker drivstofftillegg | MD11 | Flyforum | 37 | 07-12-2011 20:50 |
SAS legger på enda et drivstofftillegg | tiemand | Flyforum | 0 | 08-03-2011 13:29 |
Slutt på drivstofftillegg på EuroBonus-reiser | CK | Flyforum | 1 | 04-12-2009 10:05 |
SAS med mer drivstofftillegg | MD11 | Flyforum | 12 | 19-06-2008 11:31 |
Blir det streik, maa selskapet legges ned' | LN-MOW | Flyforum | 12 | 21-08-2006 13:03 |