![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvorfor må man ha bemannede tollstasjoner på flyplasser? Det er jo ikke alltid det er tollere på plass når man passerer svenskegrensa.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Når det gjelder selve T2 utbyggingen så er det en katastrofe! Skulle vært gjort som det opprinnelig var tenkt med en ny parallell terminal som kunne blitt oppført uten å ødelegge og forstyrre den eksisterende, samtidig som videre utbygging kunne gjøres etterhvert som behovet oppstår. Når dette makkverket er ferdig vil kapasiteten allerede være sprengt ![]() Men dessverre kan vi takke våre egne sjefer i SAS og Norwegien i samråd med det grådige Avinor. Er flaut å være norsk ..... Skamme seg!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I flertallet av gangene jeg har ankommet Flesland fra utlandet så har det ikke vært tollere der (ihvertfall ikke synlig), men de har jo satt opp en fin automat om man ønsker å fortolle noe :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Rett og slett fordi man kan ha behov for å fortolle noe kanskje? Eller papirarbeid som krever stempler ut eller inn av landet. Langs grensen til Sverige er det betjente og ubetjente stasjoner, og har du no å fortolle kan du ikke benytte de ubetjente. Det er litt mer problematisk på flyplassene, derfor der de betjent når det er trafikk fra utlandet der.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
Men de er der....hele tiden...dag og natt...i hvertfall i følge dem selv... ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har aldri møtt på tollere på Værnes, og jeg er vel å finne på nattflighten CPH-TRD 4-5 ganger i året. Aner ikke om de står der på dagtid. Var iallefall en fyr som skulle fortolle noe(VELDIG sjelden å se) nå for to uker siden som trykka iherdig på ringeklokka de hadde satt opp der, men de 25 min jeg venta på bagasjen der var det ikke noe å se til dem..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
det går jo også litt på at de som reiser vet jo ikke om det er tollere der eller ikke. Så uansett er det en sjanse å ta. Men på OSL har de nok en del videokameraer de kan sitte å følge med på. Mange av dem de stopper er utsett lenge før de har kommet inn på grønn sone.
KRS må ha landets høyeste toll budsjett. Finnes ikke en ankomst med verken båt eller fly som ikke er bemannet. På Kjevik minimum 2 og på havna minimum 14 tollere tipper jeg på. Dessuten har de også fått ny båt til 6 mill. Men jeg synes det er helt greit jeg at de tar narkosmuglere og annet pakk. Om de bryr seg så mye om tante Olga som har "ei halv ei" for mye tviler jeg på. Bare synd de ikke tar alle narkosmuglerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En gang jeg skulle ut gjenom tollen på Gardermoen sto det en fyr og gikk fram og tilbake og liksom nølte med å ta fatt på gåturen. Men til slutt gikk han nå endelig gjenom like foran meg. Jeg syntes oppførselen virket mistenkelig og grublet på om jeg skulle tipse noen om fyren. Men så tok han fatt i noen andre foran meg og tok de med seg til bagasjesjekk! Toller i sivilt, ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror ikke det har vært en eneste gang jeg har kommet på Flesland, de siste 3-4 årene, og det ikke har vært tollere der. Kanskje fordi jeg stort sett alltid kommer med siste flyet fra AMS? Ikke vet jeg, men det er ikke rent sjeldent det er "narkotikahunder" der også. På lørdag kveld var det noen som ble markert av hunden... ikke meg altså...
![]() Xxx. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå jobber vel de fleste tollerne sivilt på Gardermoen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tro meg, tollerne er mer aktive enn de er synlige. Ihvertfall på OSL.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kina med toll på import av 737NG | Someone | Flyforum | 3 | 05-04-2018 08:29 |
Toll SIN ?? | SQ 777 | Småprat | 8 | 27-01-2012 18:21 |
Kamera utstyr fra utlandet og toll | Scandinavian | Flyforum | 3 | 15-01-2006 02:02 |
OT: Toll ved bestilling fra utlandet | Marius_S | Flyforum | 6 | 23-05-2005 17:17 |