![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS er opp i skrivende stund opp 5,64 % på Oslo Børs. Spennende å se både kursutvikling fremover og selvfølgelig et eventuelt resultat av oppkjøpsforhandlingene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det blir intressant. Vare sig Lufthansa eller BA är någon katastrof vad jag ser även om jag föredrar Lufthansa.
Jag kan se hur Skyteam(AF/KLM) skulle vilja ha en närvaro i Norden men som resenär är jag inte speciellt intresserad. Då blir det Lufthansa för hela slanten... Egentligen är det kanske för SAS del mest intressant att veta vad en köpare skulle betyda för den egna verksamheten. Last edited by Fredrik74; 03-01-2011 at 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Rent konkurransemessig så skulle man kanskje håpe på at BA kjøper SAS. Både LH og KL/AF har vel en brukbar tilstedeværelse iallefall i sør-Norge (jeg vet ikke hva tilfellet er for SE og DK), men det har ikke BA. Konkurransepolitisk vil jeg også tro at det vil være mye mindre problematisk å godkjenne et kjøp fra BA enn f.eks. et kjøp fra LH, selv om det også kunne gå greit med visse tilpasninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Forøvrig virker det litt som en ikke-nyhet at de tre selskapene som har hatt en aktiv rolle i konsolidering av europeisk luftfart vil være interessert i å kjøpe SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
øyner et håp om å minimere tapet på aksjene mine nå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ikke hold pusten...
Om så skulle være så håper jeg imidlertid inderlig på BA eller LH. Eller kanskje Bård Eker kommer inn fra sidelinjen igjen? I et samarbeide med Kron Air.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er nok ingen av de tre som egentlig har "lyst" på SAS bortsett fra
kanskje LH, men heller at de vil forhindre en av de andre fra å blir for store i Europa. Så slik sett har nok SAS aksjonærene flaks for en gangs skyld ![]() For min egen del vil jeg gjerne slippe å reise via LHR hver gang jeg skal ett sted. Kan styre min begeistring for CDG også. Så min stemme går til LH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS har ca 30 dagliga slotar på London LHR, det gör SK till ett av de utländska bolag med mest trafik till LHR per dag. Dessa slotar är värda mycket pengar...
Jag hoppas LH tar över som ägare till SAS förr eller senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Rent hypotetisk(!), dersom det skulle bli en budkrig mellom AF/KL, BA, eller LH om SAS, vil ett oppkjøp fra AF/KL eller BA kunne bety at SAS forsvinner ut av Star og inn i Skyteam eller Oneworld?
Som det påpekes i tidligere poster i tråden er det kanskje ingen som direkte har lyst på SAS, men det er vel mere markedsandelene i skandinavia som gjør SAS interessante?? LH har jo ett vist "grep" om skandinavia allerede gjennom Star-sammarbeidet med SAS. Dette "grepet" kan jo tynnes ut om SAS forsvinner ut av Star. Både AF/KL og BA gjør jo sitt for å få mer av den "skandinaviske kaka". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som SAS ansat har jeg meget svært ved at forstå, at mange herinde mener, at SAS stort set allerede er solgt og afgået ved døden. Det er absolut ikke tilfældet. SAS kommer til at bestå, måske bare ikke i den nuværende form. Hvis SAS absolut skal sælges,
hvilket gud forbyde !!!, så bør LH være den helt naturlige partner. BA/IB kan der ikke komme noget godt ud af, og KL/AF er ikke meget bedre. Hvis KL havde været et selvstændigt selskab så måske, men franskmænd !!! no way. Englændere er måske OK, men et mix af englændere og spaniere sammen med skandinaver er vel en dødfødt ide fra starten.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
....bla bla bla bla....
![]() ![]() Kan vi ikke diskutere fly isteden? ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Eller handlingtjenestene, om SAS selges så gjelder vel det også SGS?
Så om BA kjøper SAS blir det da Mensies som overtar handling...? eller om AF/KL kjøper blir det da Rørosflyservice som overtar....? Hva gjør LH om de kjøper, fjerner de bakketjenestene (legger det ut på anbud) eller fortsetter SGS ? Last edited by hurvert; 04-01-2011 at 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tilbake til overskriften, og ryktene. Det er tydelig at nå ryktene er i ferd med å varmes opp, ettersom SAS nå er opp 10% for andre dag på rad. Oppe i 24 kroner nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
<mod>
Det har blitt ryddet i tråden. Og da holder vi oss til topic... </mod> |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag vet inte om jag den norska regeringen sagt offentligt tidigare att de kan tänka sig att sälja sina aktier. Det betyder isåfall att alla tre regeringar vill sälja. Räkna dock med att alla eller ingen säljer aktierna. Ingen av dem vill att någon av de andra regeringarna ska få ökat inflytande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Denne kommentaren er vel fullt på høyde med standardsvarene angående pressede fotballtrenere: "Vi har full tillit til xx". Da betr det nesten uten unntak at xx er sparket innen kort tid. Skal vi derfor tippe at det kommer noe nytt i avisene innen relativt kort tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Swiss splittes i to selskaber | jefi99 | Flyforum | 12 | 09-02-2015 13:33 |
3 Selskaber fra ørkenen truer freden | sk931 | Flyforum | 5 | 25-01-2011 15:50 |
USA selskaber konkurs..spørgsmål om tid ifølge... | sk931 | Flyforum | 47 | 06-06-2008 15:58 |
Skatteproblemerne er store for SAS-piloterne | Guest | Flyforum | 1 | 08-03-2006 21:15 |
store SAS cuts i KBH | Guest | Flyforum | 7 | 30-09-2005 15:56 |