![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Artikkel om Kjos og DY i dagens Economist. Finnes også digitalt her:
http://www.economist.com/news/busine...ness-here-come
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
Artikkelen nevner også en potensiell (og åpenbar) trussel for Norwegian (NAS):
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Det er vel bare en trussel. Dersom FR eller EZY velger a satse tungt i den skandinaviske market, sa vil Norwegian sine vekstplaner ikke gar opp. Trolig vil en SAS knekke innom 2-3 ar i slik en scenario, men all den infrastruktur som frigjöres vil bli hovedsaktlig brukt av EZY og FR og de vil - pga av deres kostnads-struktur og störrelse, har en god potensiale a utkonkurrere Norwegian pa mange ruter.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]() Quote:
Ryanair har enda lavere kostnader fordi de opererer helt anneledes. Skal de fly mellom norske Avinor flyplasser blir kostnadene deres helt anneledes. Med Europas laveste kostnader er Norwgian i beste posisjon til å møte enhver ny og eksisterende konkuranse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,593
|
![]() Quote:
Små variasjoner vil alltid forekomme, men jeg kan ikke se at fall i oljeprisen representerer en reell trussel for DY. Avisen har her en lettvint analyse av riskene forbundet med oljeprisene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Når de gjelder luftfart så har det vært ganske tydelig lenge at folk i all hovedsak går etter pris. Hvor selskapet kommer fra, hvordan forholdene i selskapet er eller andre faktorer er bortimot helt uinteressant for mannen i gata. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,100
|
![]()
Hadde ikke rukket å laste ned bladet enda, men Dy er jo til og med nevnt på forsiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Men så er det slik at det er svært usannsynlig at oljeprisene kommer til å falle - tvert imot kommer de til å stige. Kan ikke se på hvilken måte det kan bli oppfattet som en trussel for DY.
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]() Quote:
I tillegg er det det faktum at verden nå har vent seg til en oljepris på >$100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Morsomt med den overskriften - "Here come the vikings"...det blir dessverre ikke mange "vikinger" igjen om kontraktsansettelsene av lavprismedarbeidere fra Spania, Østblokken, og Thailand fortsetter i samme tempo.
Den gang SAS fløy med dragemotiv på siden av flyene sine, appelerte det kanskje mer til den ordentlige "vikingefølelsen", og callsign "VIKING" har i alle tider vært brukt av Thomas Cook Scandinavia (tidligere Scanair, Premiair). Men DY synes å ha en umettelig appetitt på nye kundemasser, og brer seg nedover Europa med sin lavkostsatsing. I den betydning er de nærmest erobrere, og kun selskaper som Wizz Air, Ryanair og Easyjet (og kanske et par til) er gearet til å møte selskapets lave omkostninger. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
|
![]() Quote:
Burde ikke disse heller jobbe i helse & omsorg feks? Sorry litt avsporing på akkurat denne. Men det er vel ikke slik at faste ansatte i DY i dag blir sparket og erstattet av innleid kontraktspersonell, eller tar jeg helt feil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Nå fikk ikke Lidl akkurat hjelp av norske media, og akkurat der kan nok i hvert fall Ryanair fort havne i samme PR-sump.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
The Flying Vikings | Marius_S | Flyforum | 2 | 22-08-2006 20:53 |