![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Fløy i dag DY fra FCO til BGO og i det broen var kjørt til sa CC at det var passkontroll i terminalen av ukjent grunn. En medpassasjer sa at dette hadde hendt før ved ankomst fra Roma.
Noen som har peiling på hva grunnen til dette kan være? Spørr kun fordi jeg er nysgjerrig.
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Det gjennomføres stadig passkontroll på ankomster selv fra Schengen dest. Det er for å avdekke de som ikke burde slippe inn i landet. Da får tollen og grense kontrollen en litt overraskende sjekk av de ankommende.
S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hmmm... Har jobbet på SVG i over 6år og har aldri hørt det skje der.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg opplevde det på OSL da jeg kom fra MUC for noen uker siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette skjer titt så ofte på OSL. Senest i dag fra AGP. Dog er det nok oftest , etter min erfaring , fra BCN,ATH og FCO..
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
At myndighetene særlig sjekker flyvninger fra ATH er jo nærmest å forvente. Skjønt har aldri landet direkte OSL fra Athen (Schengen). Flys den ruten? Tipper en det er en utpønsket miks av spot-checking og "de vet noe vi ikke vet" (får vi håpe?) strategi fra grensepolitiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har også opplevd dette i AMS (fra ATH), MUC og FRA som jeg kan komme på i farta ( i tillegg til Oslo)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vad händer om man inte har något pass med sig då vid en passkontroll?
Jag flugit ARN-OSL många gånger utan pass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er ID-kontroll/passkontroll, og reiser du innen Schengen skal du ha med gyldig legitimasjon, som diskutert opp og ned i andre tråder her. Sannsynlig vis blir du holdt til bake inntil de kan avklare din identitet. Har aldri opplevd at de sjekker på intra-nordiske ruter (som er en annen sak)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 14-04-2013 at 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er til dels stikkkontroller, men som regel er det basert på tips fra andre lands myndigheter eller andre om noe. Det sjeldent en sjekk på at man har gyldige innreisedokumenter, men at man er ute etter noen spesielle.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har ikke opplevd at pass har blitt sjekket i terminalen etter ankomst på SVG, men en gang hadde tollerne passkontroll i toll-slusen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig mange illegal immigrants fra FCO til Norge. Noe som medfører at en del gjengangere blir deportert tilbake til FCO ukentlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har opplevd at de stoppet København fly på Gardermoen engang. Da måtte alle vise pass med engang vi kom ut fra broen. Så spurte jeg hvorfor. Da var svaret at de noen ganger gjør det som stikkprøver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette skjer på all form for grensekryssende kollektivtrafikk over alt i Europa, både stikkprøver og etter tips. Jeg har opplevd passkontroll på fly inn til Norge, på tog fra Nederland til Tyskland og med buss fra Tyskland til Danmark, for å nevne noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Duty Free på ankomst i BGO | peterfox | Småprat | 8 | 11-07-2014 13:24 |
Normal tid fra ankomst-ut av terminalen med SAS på LHR | blazius | Reiseforum | 12 | 04-07-2014 11:20 |
Alitalia med uhell i Roma (FCO) | Trdfly | Flyforum | 2 | 30-09-2013 03:04 |
Wizzair med ulykke i Roma (FCO) | Jetset | Småprat | 8 | 13-09-2013 09:07 |
Passkontroll til/fra Svalbard | Maltwhisky | Reiseforum | 23 | 21-02-2011 13:38 |