![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,000
|
![]()
Fant denne i BA her for et par dager siden. Den er så eventyrlig at jeg bare må poste den.
http://www.ba.no/forbruker/article6595798.ece Quote:
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. Last edited by Utflyttet; 14-04-2013 at 23:44. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hvis 30000 er så lite penger at man ikke gidder engang å lese avtalen man går inn i, da får man heller ha det så godt.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg skjønner ikke hvorfor Bank Norwegian blandes inn i dette. Det er vel som om man betaler med Amex, Eurocard eller liknende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
|
![]()
At lavprisbilletter ikke er refunderbare bør ikke komme som et sjokk. Slik er det vel hos så godt som alle flyselskaper! Man trenger overhodet ikke finkjemme reisevilkårene for å finne ut av det. Å gjøre seg bekjent med grunnleggende vilkår for de relativt få ulike billettypene man kan velge mellom bør være det minste man gjør før man bestiller, dersom man ikke er kjent med det fra før.
Last edited by OleSR; 14-04-2013 at 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
LOL. Ja, jeg gjentar for å få nok tegn: LOL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Ja, her var det den sedvanlige runden med kjeft til kunder som ikke kjenner flybransjen. At det går an å være så dum...
Jeg har nå lest saken to ganger, og så vidt jeg forstår har Norwegian latt dem kansellere reisa uten å opplyse om at de ikke får igjen billettprisen. Dersom man har bestilt ei flyreise og oppdager at det ikke passer å reise, så må det være rimelig at man sjekker med flyselskapet om den kan endres eller kanselleres. Da må man også kunne forvente at flyselskapet gir et korrekt svar. Her har de altså først ringt Norwegian, som lar dem kansellere reisa og (av alle underlige ting) henviser til Bank Norwegian for refusjon. Når det viser seg at Norwegian har gitt feil informasjon, så får de ikke mulighet til å gjøre om kansellasjonen. Man skal ha ganske solide Flyprat-briller for å mene at kunden skal ha bedre innsikt i Norwegians billettregler enn kundeservice hos Norwegian. (Nå forutsetter jeg at artikkelen er riktig. Det er det ingen garanti for, vel å merke.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Enig med gustavf. Dårlig gjort av Norwegian å bare kansellere en bilett uten å tydelig oppgi at pengene og billetten er tapt. Hva er da vitsen med å kansellere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Det er faktisk ikke så mye tekst (sammenlignet med databransjen sine vilkår som microsoft, apple itunes o.l. opererer med) og likevel bør det være overkommelig når det er snakk om et beløp man selv mener er mye.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg er enig at de burde ta seg bryet til akkurat det.
På den andre siden så høres hele historien ut merkelig siden de ble henvist til Bank Norwegian av Norwegian.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Mulig det bare er litt klønete formulert/skrevet. Det kan være de bare ble henvist til sitt "kredittkortselskap" for økonomiske spørsmål, evt. refusjon om de har forsikring el.l.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Når det gjelder Bank Norwegian; Kjøper du noe på kreditt som du ikke kan avbestille så kan du jo ikke forvente å få lånebeløpet slettet. Uansett når man skal bestille en flybillett så er det en fordel å finne ut om du kan rebooke/avbestille den, eller om du har avbestillings forsikring som dekker reisa di. I denne saken virker det som om det har vært totalt manko på kunnskaper ang å bestille ei flyreise på nett. At man går ut å skal "advare" andre mot DY blir for dumt i denne saken.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Men dersom du er i tvil og tar kontakt med flyselskapet for å sjekke, forventer du ikke da at de gir deg rett svar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Underlig at folk ikke lærer. Sånne tilfeller har man lest og hørt om i årevis. Leser de ikke aviser, disse menneskene?
Og når det gjelder artikkelen syns jeg BA retter skytset mot DY framfor å lage forbrukerrettet informasjon, som er familiens alibi for å gå til pressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Quote:
Helt enig at du skal få rett svar av selskapet du kontakter, men som sagt har mine tvil om at det har blitt gitt rett info til journalisten her.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|