![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei karer, er dere hjemme fra turneen deres?
Jeg drar over Nordsjøen på fredag og lurer på om dere fikk noen spotter-opplevelser på LGW utenfor terminalene? Er det et sted det fremdeles er mulig å få med seg såpass at det er noen vits i å reise dit? Det var jo flott før. Som jeg skrev i tidligere innlegg, er jeg selvfølgelig også glad for å høre fra alle andre med fersk erfaring derfra. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
VC-10, jeg vil karakterisere LGW som en ekstremt vanskelig flyplass for flykikkere/-fotografer - og i vårt tilfelle var vi uheldige med den østlige vindretning. Dette gjorde at i søre enden av rampen utenfor Terminal South bare var mulig å få fly som tok av - og kombinasjonen lav sol rett i fleisen gjør det absolutt ikke bedre. Fra det stedet vil valgte oss ut var det ingen problemer med besøk av menn i selvlysende gule jakker.
Her er noen få bilder som illustrerer godt: ![]() Bilde tatt relativt tidlig etter vi kunne se det - ikke så store problemer med motlys, men mye buk. ![]() Alle hjulene inn og dermed en tanke mer motlys. ![]() Enda litt lenger etter TO og motlyset begynner å bli vanskelig. ![]() Her er vel den absolutte grensen for noenlunde akseptable bilder ![]() Absolutt et stilig illustrasjonsbilde - men ikke noe for oss detaljister Ved normale vindforhold vil man lande fra øst og flyene vil ligge lavere, men lysforholdene vil bli dårligere og dårligere dess lenger ut på dagen du kommer. På grunn av bygninger o.l. er det heller ikke store sektoren som kan benyttes - maks. 30°. Håper dette har gitt noen svar. ![]()
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hvilket flyselskap er den A330'en på det første bildet?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Qatar Airways med A7-AFM A330-202 MSN 616 og det er samme fly også på siste bilde
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mye pent...selv om det kun ble magebilder...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for svar
![]() Da blir det LCY eller LHR. Er jeg heldig, kommer det kanskje en rapport fra LCY i morgen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sorry gutter. Jeg kom meg ikke til LCY. SK fikk tech på flyet mitt fra Bodø til Oslo. Resultat var at connection til CPH og vidre til LCY gikk i dassen.
![]() ![]() Turen til Edinburgh gikk derfor via LHR.
![]() |
#8 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
LCY er ikke så værst hvis du står på parkeringsplassen. Kan være smart å snakke med politiet og fortelle hva du skal gjøre for du er veldig tett ved rullebanen. Vi fikk veldig god hjelp og sympati av politiet sist vi var der siden yngstemann tømte magen i leiebilen i det vi parkerte... Yngstemann er ikke KGL i denne sammenheng, men et lite barn som hadde spist noe bedervet mat dagen før. Da vi kom ombord i en VLM Fokker var hun "right as rain", men som sagt. Politiet var veldig hyggelig og lot oss stå på dobbel gulstripe og veivet trafikken forbi. Mon han ikke har små barn selv.
Avis var også veldig hyggelige: Bare la det være, vi ordner det. ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for hjelp, så blir det valgets kval om man vil dra og se på store tøffe maskiner i store mengder, eller små og søte midt i byen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Attn. KOG og KGL.. | LN-EIR | Flyforum | 9 | 25-11-2006 22:54 |
OT: Da skal man avsted for å treffe LN-KGL og LN-KOG... | LN-AFG | Flyforum | 11 | 14-08-2006 12:32 |
Hallo, Sterling!!!!! | LN-MOW | Flyforum | 14 | 01-06-2005 19:11 |
Hallo Sunnmøringer | ENKB | Flyforum | 5 | 24-04-2005 23:09 |