Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-03-2006, 18:32   #1
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Hallo KOG og KGL

Hei karer, er dere hjemme fra turneen deres?
Jeg drar over Nordsjøen på fredag og lurer på om dere fikk noen spotter-opplevelser på LGW utenfor terminalene? Er det et sted det fremdeles er mulig å få med seg såpass at det er noen vits i å reise dit? Det var jo flott før.
Som jeg skrev i tidligere innlegg, er jeg selvfølgelig også glad for å høre fra alle andre med fersk erfaring derfra.

: VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2006, 23:40   #2
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

VC-10, jeg vil karakterisere LGW som en ekstremt vanskelig flyplass for flykikkere/-fotografer - og i vårt tilfelle var vi uheldige med den østlige vindretning. Dette gjorde at i søre enden av rampen utenfor Terminal South bare var mulig å få fly som tok av - og kombinasjonen lav sol rett i fleisen gjør det absolutt ikke bedre. Fra det stedet vil valgte oss ut var det ingen problemer med besøk av menn i selvlysende gule jakker.

Her er noen få bilder som illustrerer godt:

Bilde tatt relativt tidlig etter vi kunne se det - ikke så store problemer med motlys, men mye buk.


Alle hjulene inn og dermed en tanke mer motlys.


Enda litt lenger etter TO og motlyset begynner å bli vanskelig.


Her er vel den absolutte grensen for noenlunde akseptable bilder


Absolutt et stilig illustrasjonsbilde - men ikke noe for oss detaljister

Ved normale vindforhold vil man lande fra øst og flyene vil ligge lavere, men lysforholdene vil bli dårligere og dårligere dess lenger ut på dagen du kommer. På grunn av bygninger o.l. er det heller ikke store sektoren som kan benyttes - maks. 30°.

Håper dette har gitt noen svar.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 00:26   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,300
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

Hvilket flyselskap er den A330'en på det første bildet?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 00:45   #4
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

Qatar Airways med A7-AFM A330-202 MSN 616 og det er samme fly også på siste bilde
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 03:08   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,331
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

Mye pent...selv om det kun ble magebilder...
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 12:13   #6
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

Takk for svar

Da blir det LCY eller LHR.
Er jeg heldig, kommer det kanskje en rapport fra LCY i morgen.

: VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 13:43   #7
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

Sorry gutter. Jeg kom meg ikke til LCY. SK fikk tech på flyet mitt fra Bodø til Oslo. Resultat var at connection til CPH og vidre til LCY gikk i dassen.issed issed
Turen til Edinburgh gikk derfor via LHR.
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 14:44   #8
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

LCY er ikke så værst hvis du står på parkeringsplassen. Kan være smart å snakke med politiet og fortelle hva du skal gjøre for du er veldig tett ved rullebanen. Vi fikk veldig god hjelp og sympati av politiet sist vi var der siden yngstemann tømte magen i leiebilen i det vi parkerte... Yngstemann er ikke KGL i denne sammenheng, men et lite barn som hadde spist noe bedervet mat dagen før. Da vi kom ombord i en VLM Fokker var hun "right as rain", men som sagt. Politiet var veldig hyggelig og lot oss stå på dobbel gulstripe og veivet trafikken forbi. Mon han ikke har små barn selv.

Avis var også veldig hyggelige: Bare la det være, vi ordner det.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2006, 17:47   #9
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

Takk for hjelp, så blir det valgets kval om man vil dra og se på store tøffe maskiner i store mengder, eller små og søte midt i byen!


VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Attn. KOG og KGL.. LN-EIR Flyforum 9 25-11-2006 22:54
OT: Da skal man avsted for å treffe LN-KGL og LN-KOG... LN-AFG Flyforum 11 14-08-2006 12:32
Hallo, Sterling!!!!! LN-MOW Flyforum 14 01-06-2005 19:11
Hallo Sunnmøringer ENKB Flyforum 5 24-04-2005 23:09


All times are GMT +2. The time now is 09:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.