![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Ja, det slår nok an i landet hvor alle skal være like .. jeg kan allerede høre ropene om diskriminering ...
Quote:
Det som her imidlertid er betenkelig er hvor lite informasjonsmedarbeideren til Norwegian vet om dette. Så fort du er så stor at du trenger extention belt, skal du flyttes fra emergency exit. Et sete i første rad eller ved bulkhead, og ofte også ved exit, har også generelt ikke løftbare armlener. Blir vanskelig å klemme seg ned der hvis man trenger to seter ... Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Betale kilopris for flybilletter? Man skal lese mye rart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Jeg syntes det er merkelig praksis av norwegian og gi overvektige bedere plassering på flyet som en belønning kun fordi de er overvektige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Var ikke overraska over at DY ikke kom opp med noe bedre. Men nå finnes det jo stoler for folk som trenger ekstra plass, kanskje dette er noe som burde vært vurdert.
Å stille seg på ei vekt før man går inn på flyet er vel ikke noe alle setter så stor pris på kan jeg tenke meg.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,204
|
![]()
Hadde en liten og tynn kollega som ofte ergret seg over at det ikke var kilopris på bilettene. Hadde lønt seg stort for han. Ikke så mye for meg.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Klassisk 'Skrivebordsforskning'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Man kan også innføre minuttskatt, på de som bruker lang tid i midtgangen. For ikke å snakke om "kaffeskatt" for de som drikker kaffe, og kjøper ting ombord. Urettferdig at de som ikke drikker kaffe, skal måtte betale for vekten av vann og kaffepulver!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Bør vel gi flere bonuspoeng også da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Og det er over 500 kommentarer .. saken engasjerer ihvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Er det virkelig noen som tror at kostnaden ved en flyreise er proporsjonal med vekten til den reisende? Det høres ut som en noe enkel fremstilling, men nå har jeg ikke lest artikkelen så det kan være at fremstillingen er noe mer nyansert der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Kansje jeg kan få SAS med på at for hvert kilo jeg går ned vil jeg få konvertert det over til ekstra baggasje-vekt jeg kan ta med på samme billetten?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
evig optimist
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
|
![]()
har vel litt for lite å forske på han der, og litt for mye fritid. Men men, det er vel tidsfordriv like godt som no annet hvis det er sånt som engasjerer mannen.
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Skattepenga dine i bruk ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hakket mer seriøs enn kandidat til Ig Nobelprisen, men kommer neppe noen nye måter å prise billettene. Det er noen år siden SAS gjennomførte veiinger på noen avganger for å regne standardvekt, og kom da til 87 kg. Dvs 3 kg tyngre i snitt enn det man brukte før. Det er klart et halvt tonn ekstra vekt utgjør større fuelkostnader, men enn så lenge så må nok alle være med å spleise på denne kostnaden. Bare det praktiske ved å veie alle før avgang tror jeg blir mye mer kostnadskrevende enn besparingen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Ifølge NRK er denne Bhatta på påskeferie nå, og vil ikke kommentere saken ytterligere. Det skal kanskje være "sendt på påskeferie"
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nå har jeg lest hele artikkelen, og sitter vel med et inntrykk av at dette er tynne saker rent faglig. Motivasjonen er bl.a. en artikkel i The Economist hvor det hevdes at 1 kg i veltreduksjon gir en årlig samlet besparelse i fuel på 3000 dollar. Om vi konservativt anslår at hvert fly er på vingene i 8 timer daglig, så snakker vi om en kostnadsbesparelse på rundt 6 kr per time i luften per kg. Nå diskuteres ulike versjoner av prisingen, men om man regner med at noen er tyngre og noen lettere enn "basisvekten" så er jeg svært usikker på hva poenget med dette er sett fra flyselskapets side. Det er, som andre har nevnt, ikke helt kostnadsfritt å implementere dette, og kostnadsbesparelsen et ikke utpreget stor. Jeg skjønner ikke at dette har blitt publisert.
Last edited by TOS; 26-03-2013 at 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Og da er første flyselskap som selger billetter etter vekt : Samoa Air !
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.10970543 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Rette stedet for dette .. det er et 'kraftig' folkeferd, for å si det slik. Mange fra Samoa i Seattle, og det er mange som jobber på Sea-Tac. Svære som sumobrytere omtrent alle sammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Kan lett arrangeres som. De gjør som på helikopter sjekk inn. Du står på ei vekt , leser av, får vekt og drar kortet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flybilletten på mobilen | RIBRO | Flyforum | 2 | 04-02-2008 17:52 |
Betal flybilletten i dag... og andelen for drivstoffet den dagen du reiser ! | Farmer | Flyforum | 1 | 04-01-2008 23:42 |
Anbefaler utsettelse av kampflykjøp | sirpjalle | Flyforum | 4 | 01-10-2007 11:37 |
Anbefaler 12 aksjer | X-BU | Flyforum | 0 | 22-11-2005 13:56 |