![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 187
|
![]()
Ja, hvad er jeres yndlings-flytype og hvorfor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Fly: A380 (EK)
Årsag: baren |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]()
Lockheed L-1011 Tristar
Hvorfor? Se på det! Et vakkert fly med utrolig flotte linjer. Musikken som spilles under vingene og i halen er jo heller ikke å forakte. -500 versjonen er den jeg syns er finest, men nå liker jeg fly som er litt klumpete ![]() Videre var jo Tristaren også et veldig inovativt fly, bare litt dumt at det ikke ble den suksessen det kunne blitt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,204
|
![]()
MD-90, pga lavt støynivå i kabinen og færre midtseter enn i 737/320. Men får ikke akkurat fløyet det så mye nå for tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Ingen tvil Concorde. Trenger det noen forklaring? Designet er jo helt nydelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Boeing777 pga takhøyden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
727-200 ( til nød -100 ) .... Har aldri blitt produsert mer elegant flott fly.... Dessverre ikke fløyet siden 1994... Google opp Kingfisher 727 og se en dronning -100....
Nr 2 : DC 6 (B)... Fikk tårer i øynene da den fløy low-pass over Kjeller i juni. Har kun hatt den med NB og BU som ung guttehvalp... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 89
|
![]()
MD-11 uten tvil. Flott utforming og design,og mye brukt.
__________________
_________________________ Hilsen Frode Skibrek Hobby-fotograf |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
Join Date: Jun 2012
Posts: 42
|
![]()
Det har været lidt skiftende...
Igennem årene har jeg dog været mest 'hooked' på Dornier 328JET eller Boeing 757-200WL, men efter at have set Boeing 787-8 på billede må jeg sige at det nok er min nye yndlingstype! Jeg håber at jeg kommer til at flyve i den snart.
__________________
Future flights: BLL-STN-BLL BLL-OSL-BLL BLL-STN-BLL BLL-FRA-JFK-FRA-BLL CPH-ARN-CPH |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Dornier 328 Turboprop
Lekkert design og gode ytelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]()
TU-154... ikke er den stille, ikke vestlig... men herregud så gøy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2008
Location: Saltnes
Posts: 1,403
|
![]()
F-16 - å ha vokst opp ved siden av Rygge har satt sine spor. Hun har alt som en skikkelig flymaskin skal ha, et lekkert utseende (kan dog gå med på at fargene på de norske maskinene er heller kjedelige), masse kraft og noe jeg ikke kan helt sette fingeren på, jeg får den samme kriblingen i magen av å se en F-16 i full etterbrenner nå som jeg gjorde da jeg var liten og stod og så på dem ta av fra Rygge. Det blir en trist dag når de blir erstattet av F-35 her i landet, men heldigvis er det nok av andre land som både har kjøpt og ønsker å kjøpe de nyeste modellene, så hun blir ikke borte på mange år ennå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,437
|
![]()
Vanskelig denne her, men etter å ha jobbet tett med 757 i alle mulige og umulige sammenhenger, er det vanskelig å komme unna denne. Maken til effektivt 'allbruksfly' skal man lete lenge etter. Ellers er det aldri feil å sitte foran i en kjerre med motorer bak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 613
|
![]()
X-Wing. Needs no further introduction.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Kunne vært DC-8 eller Caravelle, men 757 vinner! Hvorfor? Lang og slank kropp, lange ben og to svære... Og ingen er i nærheten av å se så tøff ut rett forfra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Beech Starship, hvorfor - genialt fly
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,600
|
![]()
Cessna 172. Den lett å fly, kan lande og ta av på korte baner. Dør på begge sider, vingen på taket så utsikten blir god også for de i baksetet. Kort sagt; nesten perfekt. Og så kan jeg fly den selv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Så hvorfor kaller du deg Piper :-) ?
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,600
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 290
|
![]()
Etter testet 787 for noen uker siden må jeg si jeg digger det flyet, formen, vingene osv. Bare toppers assa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeres yndlingsbyer? | ValdaIsaksson | Reiseforum | 26 | 29-03-2013 22:18 |
Hvorfor? | LN-KRF | Register- og ATC-Forum | 4 | 04-11-2007 11:39 |
Hvorfor... | EB | Flyforum | 9 | 28-12-2004 10:30 |