![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg driver å prøver å bli noe bedre til å behandle bildene jeg tar i Photoshop.
I den anledning har jeg brukt endel av de bildene jeg tok i fjorhøst , noen jeg har posta og noen jeg ikke har posta, til å se hva jeg kan få gjort. Noe konstruktiv kritikk på teknikkene hadde vært greit. Jeg har brukt noe forsjellige teknikker på de forsjellige bildene. Men mangfold gjør vel ikke så mye. Jeg lager normalt sett en ganske tett crop, derav det noe snodige formatet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kjempefine bilder, om dog noe "flate".. :smokin
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja formatet velger man jo sjøl. Det blir jo mer dette-er-flyene-jeg-har-sett-format enn vanlig, men hver sin lyst.
Synes bildene dine ble MYE bedre nå når de ikke er komprimert utav hekkan. Det legger man spesielt merke til mellom bokstavene. Features Image>Adjustment i PS som kan være nyttige er - Curves (Skarpere lys, mørkere skygger) - Shadow/Highlight (uovertruffent hvis man har overeksponert bildet) - Saturation Og i Filter: - Unsharp Mask Keep'em coming Kyrre |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
jeg syntes også de ble mye bedre. nå skal det nevnes at alle disse er tatt med gamle objektivet mitt. Jeg regner med at 70-200 F4 L gir hakket kvassere resultat en Sigma'en
Edit: Hva mener du med "flate" Thomas ?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som det blir nevnt her, du konsentrerer deg om flyene - selv liker jeg kanskje å inkludere litt annet i bildene og ikke ha de i 800x200 format
![]()
![]() |
#6 |
|
![]()
Aha, I get it
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg likte alle jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Rykte - EK til Osl og Arn høsten 2012 | LN-CGJ | Flyforum | 28 | 12-12-2012 10:34 |
Ny rute fra OSL til høsten? | Thomas | Flyforum | 1003 | 06-06-2009 17:32 |
Aviation Nation 2005 revisit med 23 bilder | TigerBlack | Flyforum | 0 | 31-10-2006 20:42 |