![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kona og jeg skal på en ukes ferie til NY til sommeren for å treffe gode venner fra Australia. I forkant kan vi tenke oss å ta noen dager ved en strand med sol og bad.
Har aldri prøvd meg på noe slikt der borte - er det noen som har noen erfaringer med et sted det kan være OK å tilbringe noen late dager med sol og kos. Helst i nærheten av NY, men andre steder langs østkysten kan også absolutt være aktuelt! VC-10 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan anbefale Long Island. Hele sørsiden er en eneste lang sandstrand. Kommer an på når du drar også. Sist jeg var i NY var jeg der tidlig juni måned, og da var ikke atlanteren særlig varm enda (ikke kaldt, men heller ikke badeferie-varmt). Har vært der i August også, da er det perfekt. Over Long Beach har du jo også innflygingen til JFK
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du ikke har noe i mot å kjøre litt, er jo hele østkysten av New Jersey også en strand....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, Fire Island er så vidt jeg vet velkjent.. Men kan ikke svømme, så ikke vanlig badegjest."
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Om du er interessert av musikk er Asbury Park et funky sted, med stor strand, strandpromenade, masse kafeer... Det virker barnevennlig og så har man jo The Stone Pony.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er fine strender paa Long Island (Long Beach og Jones Beach), men det er ikke saa hyggelige byer rundt der. Fire Island har fine strender og egner seg bra for dagstur (du kan parkere paa Long Island og ta ferge over). Lenger ut er the Hamptons og Montauk populaere steder, men det er ganske dyrt og hipstere fra New York invaderer the Hamptons hver helg hele sommeren, men det er verdt et beasoek. Sandy Hook i New Jersey hvortil det gaar ferge rett fra Manhattan (30 Min) er verdt et besoek. fire store strender (hvorav en "optional clothing"). Det er nasjonalpark og man maa overnatte i New York eller et annet sted i New Jersey. Bestill tidlig for aa faa en god deal.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Long Branch, New Jersey.
Slår det meste annet nevnt over. Kan ta tog direkte fra EWR, tar ca en time og 10 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Strandferie nær Athen | Chriscross | Reiseforum | 3 | 27-05-2010 20:09 |
Høsten er nær! | LN-EIR | Bilder & foto | 8 | 16-09-2009 12:59 |
När, var, varför? | HansJ | Flyhistorisk forum | 9 | 01-12-2007 13:45 |
sjøly nær bodø | Topgunnar | Flyforum | 8 | 16-08-2005 20:48 |