![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
God morgen alle og god helg!
Jeg sitter her på jobb og ser ned på flyene og undrer meg følgende; BU vs. SK B737NG Er disse like teknisk sett i cockpit? Siden dere ble slått sammen, har dere kunnet fløyet disse omhverandre, eller er det noe i noen av flyene som er ulikt, hvilket igjen har krevd kursing etc? BU B735 & 734 Er det bare gammalt BU crew som flyr disse, eller har alle fått utsjekk på disse? Flys det event. bare av en gruppe av dere? Svar mottas med takk ![]() ![]() ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,110
|
![]() Quote:
Når det gjelder sammenslåingen så har det i en lengre periode vært hektisk aktivitet på treningsavdeling med å skole SAS og exBU flygere over på de respektive typer. Denne prosessen er vel ferdig i løpet av april tror jeg. For ex BU blir det et difference kurs på ex SAS NG. Noen små variasjoner er det i cockpit ,spesielt med ACARS/FMC. SAS har integrert TODC/LDC i FMC mens BU bruker en PC til performance beregninger. For ex SAS blir det et conversion kurs på 4/500.Dette er mer omfattene og består av simulator + line trening.De fleste er vel ferdig nå antar jeg. I det siste har jeg fløyet med SAS/BU om hverandre ,uansett flytype. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Men er det noe system på at man blir satt opp på f.eks. -600 noen dager, og så -500 noen dager - eller kan det være at man har én flight med -600, og neste flight med en -400? Ligger det mao noe system i hvor lenge man er på hver type?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,980
|
![]()
Det jeg registerte sist jeg var å reiste var at SK4434 var satt opp med 700 fra ex braathens. Samme crewet fløy tilbake dagen etterpå med SK4545 og det var en 500 maskin.
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,110
|
![]()
Nei,
Når alle er ferdig utsjekket blir det full fleksibilitet på hva man flyr. Hvis ikke jeg tar helt feil så er det viktigste at man opprettholder antall landinger på NG versus CL innenfor 90 dager. Som alle vet så har det nok vært noen hic ups mht å rotere flyene med hensyn til crewets kvalifikasjoner. Jeg tror få aner hvor komplekst dette har vært.I tillegg så har det også vært skifte av programmering software. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Att: LN-MOW | jewer | Samlerhjørnet | 1 | 28-08-2011 19:51 |
Att Spottere | C172 | Flyforum | 8 | 04-04-2007 23:49 |
Att: Spottere.... | ENGM RAMP | Flyforum | 3 | 01-10-2006 20:14 |
att LN-REF | wf145 | Flyforum | 4 | 28-08-2006 02:23 |