![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
For første gang på flere år har det vært en stor økning i antall gullmedlemmer i EuroBonus - fra 68.000 i desember 2011 til 74.000 i oktober 2012 (9 prosent). Økningen bør også ses i sammenheng med at SAS i 2010 var nede i under 60.000 gullmedlemmer - altså en vekst på rundt 20 prosent fra 2010 til 2012. Med dagens nivå er SAS over 2008-nivå som var 71.000 gullmedlemmer.
Det har for øvrig vært en nedgang i antall sølvmedlemmer fra 128.000 til 125.000 når man sammenlikner desember 2011 med oktober 2012. I 2008 hadde SAS 156.000 sølvmedlemmer. 41 prosent av alle SAS-reisende er EuroBonus-medlemmer. Målet er å øke denne andelen til 50 prosent i 2015. Se ellers SAS' årsrapport: http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/0...8F/wkr0006.pdf Last edited by FlightDeck; 17-02-2013 at 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Er vel neppe så rart siden det har blitt så mye lettere å kvalifisere seg, egentlig.
Blir spennende å se hva responsen blir på det. Om kravene økes, eller om man synes dette var en god ide.
![]() |
#3 |
Livsnyter
|
![]()
Overrasket meg at det var såpass mange EBG..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Se på hvilken som helst lounge i "rushen". Stappfullt. På ARN foretrekker jeg Business loungen fremfor sild-i-tønne-loungen. Tror en nedgang hadde vært bra for produktet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt de inviterer diverse kunder til triple kvalifiseringspoeng også for tiden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg gjør det samme, i gullstua finner man nesten aldri en ledig sitteplass på ettermiddagen. De burde enten slå de sammen og oppgradere til likt tilbud i begge, eller endre på fordelingen i kvm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Denne klassikeren begynner visst å bli aktuell her:
"I don't want to belong to any club that will accept people as me as a member", Groucho Marx.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
På OSL slipper man vel inn i gullstua selv uten EBG så lenge man har C-billett. Aldri sett noen kontroll i slusen mellom Bizstua og Gullstua.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmmm mulig jeg misforstod deg, men opptil 100% av de på fullpris (meg inkludert!) mellom skandinaviske byer er også EBGer. Forstår ikke helt hvordan ditt forslag skal kunne hjelpe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kanskje så mange vet det... Ganske fullt i gullstua og tomt i det ytre rom..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Når man basert på en del redegjørelser her inne ser hvor "enkelt" det er å oppnå gullstatus på en billig måte så er jeg langt fra sikkker på at alle som er EBG bidrar med store summer inn i SAS sin kasse. Selv tror jeg at jeg legger igjen en god del mer hos SAS enn det som har gitt gull for en del her inne. Flesteparten av gullkundene er nok ganske sikkert personer som legger igjen mye penger hos SAS, men poenget til GinTonic er vel at det er de som reiser på business class på en gitt reise legger igjen mer penger hos selskapet enn en EBG som reiser på L-klassebillett til LHR e.l.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men det er jo klart viktig at produktet tilpasser seg økt press, og at det ikke blir for utvannet. Men jeg synes det er et stykke frem dit enda... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Overrasker meg egentlig at det ikke er fler enn 41 % som har EB kort, jeg tror det må komme av at mange ikke gidder å registrere det på domestic No.
Det høres jo utrolig ut å sende ut en kampanje med triple statuspoeng når antallet *G er rekord høyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det pleier ofte å vere bra fult på lufthansas lounger mitt i uka å det kan hvertfall ikke skyldes at det er for lett å bli *G (senator) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Var i GVA, og ja det var mange som skulle hjem fra skiferie, men ingen uregelmessigheter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Eurobonus Gold setereservasjons-fail | CRJ900 | Reiseforum | 4 | 06-11-2013 21:52 |
SAS Eurobonus spørsmål/Star Gold | KLM 1200 | Reiseforum | 25 | 17-07-2013 00:01 |
Bagasjelapper for SAS EuroBonus Gold | FlightDeck | Reiseforum | 4 | 16-08-2011 15:58 |
Antall medlemmer i bonusprogrammer? | TOS | Flyforum | 2 | 10-10-2006 20:24 |
76% økning i antall pax i mai | THS | Flyforum | 0 | 14-06-2006 18:18 |