![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fløy med UA fra LAS til IAH på lørdag, og ble sittende ved siden av en hyggelig kar i kapteinsuniform. Jeg pleier sjelden å prate med sidemannen når jeg reiser, men denne karen var spesiell. Da han var fire år gammel bestemte han seg for å bli flyver, og i dag er han kaptein i Atlas Air, som driver med frakt. Både under egen logo og som operatør for andre. Han flyr 747 i diverse varianter, inkludert beistet som brukes for å frakte 787-skrogene (Dreamlifter) og fortalte meg at han nok er en av relativt få personer i dag som har gyldig utsjekk på alle varianter av 747. Så dro han frem iPaden og viste hvordan han hadde lagt inn hver eneste tur han har fløyet fra midt på 90-tallet og frem til i dag. Først på kart (ett kart for hver måned, må vite), så som logg, og deretter alfabetisk etter flyplass. Nå skulle han til Miami og simulator noen timer.
Det var en av de triveligste turene jeg har hatt på lenge, og et artig innblikk i en del av flyverdenen jeg ikke tenker så mye på til vanlig (cargo). |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Artikkel om flynerd på 14 år | robertaas | Småprat | 3 | 07-07-2019 14:34 |
Passende begravelse for en flynerd? | robertaas | Småprat | 5 | 05-02-2013 12:06 |
Test/quiz: Er du flynerd nok til å skjønne denne? | Martin | Småprat | 5 | 01-06-2011 06:14 |
Er du en flynerd du også? | LN-DAG | Flyforum | 32 | 18-09-2010 22:30 |