Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-01-2013, 06:45   #1
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Angry God morgen fra Forus!

God morgen fra Forus!

Surt og klald, og jeg er grumpy i dag!

Nok på tapetet, så det er bare å sette i gang.

Ha en fin en formister!
Old 15-01-2013, 07:15   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Oslo. Yr hevder -9, hvilket virker riktig. Ny innsats på jobb venter og flexitimene fortsetter å strømme på. Ha en fin dag
Old 15-01-2013, 07:16   #3
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Default Re: God morgen fra Forus!

God morgen fra en buss i Carl Bernerkrysset, vi kommer oss igjennom denne helsikes håpløse rundkjøringa idag ser det ut til. Sov også bedre inatt enn de siste nettene så da er det allikevel et håp om å berge den kommende helgen!

Venter enda på at SAS skal dukke opp med poengtilbud, har de kuttet ut de månedlige kampanjene helt i år??

Ha en fin dag

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 07:54   #4
killbox
ScanFlyer Blue

God morgen fra Verven. Fire blå ute og det er rimelig gufsent for oss vestlendinger som liker oss best langs kysten. I dag blir det nok en travel dag slik som det har vært de siste par ukene. Årsavlutning er en hektisk tid Begynner å telle ned dager til Berlinturen.

Ha en fin dag!
killbox is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 08:08   #5
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Mårnings fra Trondheim og 11 blå

Deilig å jobbe inne idag kjenner jeg. Kaffen er i kkoppen og dagens jobber er påbegynt.Straks - dypdykk i forsikringsverdenen....*BRRRRRR*

Ha en strålende dag

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 09:18   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God morgen fra det Sørlandske!

6 minus og det har kommet litt mer snø i natt. Jeg hater snø!!!
Krysser fingrene for en tresiffret milliongevinst i Viking Lotto på onsdag så jeg straks kan emigrere til varmere strøk!

Men før den tid er det kontoret som gjelder, og nok av oppgaver å ta fatt på i dag også. Heldigvis er det en uke uten noe program på kveldene for det er mer enn nok å gjøre med regnskap og tall for diverse foreninger jeg er med i.......

Kommer våren snart? Er det rart jeg drikker?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 09:30   #7
darkcho
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
God morgen fra en buss i Carl Bernerkrysset, vi kommer oss igjennom denne helsikes håpløse rundkjøringa idag ser det ut til. Sov også bedre inatt enn de siste nettene så da er det allikevel et håp om å berge den kommende helgen!

Venter enda på at SAS skal dukke opp med poengtilbud, har de kuttet ut de månedlige kampanjene helt i år??

Ha en fin dag
Pleier ikke være poengtilbud når de kjører salg og kampanjer. Kommer sikkert nå som denne straks er avsluttet
Old 15-01-2013, 12:49   #8
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

God formiddag fra Sørmarka.
Siste dag med møter her på en stund. Saftige -12 grader ute viser gradestokken.
Ettermiddagen skal bare brukes til sløving på sofaen.
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 13:11   #9
litt-amatør
ScanFlyer Molded

God ettermiddag fra Gran Canaria. Her er 23 grader og ikke en sky. Ønsker alle en god dag.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 15:53   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Aberdeen,
Her er det også surt og kaldt vintervær , dog er det vindstille og klart.
Noe annerledes var det i går ettermiddag og kveld.
Startet ut med SK4615 og -RPX mot ABZ , underveis ble farten senket fordi det snødde på Dyce og banen skulle ryddes for den hvite nedbøren.
Det ble venting med holding overhead uten resultat. Banen var fortsatt ikke ryddet og diversion til EDI ble vurdert som dårlig løsning på grunn av alt snøfallet i hele det nordøstlige Skottland med liten fremkommelighet på A90 tilbake til Aberdeen.
Det ble retur til SVG og etter ca 2 timer + i lufta bar det inn i terminalen igjen på SVG.
Men det var ingen grunn til fortvilelse , for Widerøe skulle jo avgårde med WF 366.
Etter halv time bar det avgårde med -WDI mot øya i vest. Flott! Widerøe er jo nesten som gamle Braathens, når SAS står osv. så går de andre (med visse modifikasjoner).
Men så kom rosinen i pølsen eller rettere sagt mangel på pølse;
Pølsevev! WF hadde ikke fått mat til alle som var overført fra SK4615 til WF366. Kun de få som opprinnelig var booket på denne flighten fikk utdelt noe å tygge på. Det var tilløp til litt latter og amper stemning blant de som var på Nordsjø sightseeing denne kvelden.
Det må da for pokker gå an å ha noen ekstra sandwicher i frysen/kjølen for å dekke opp situasjoner som dette!? Billig er det og i forhold til irritasjonen som oppstår for alle faste kunder på denne ruta.
Vel , kom da frem etter hvert etter 3 turer over Nordsjøen denne kvelden.
Av alle ting så var jo restauranten på hotellet stengt innen jeg kom frem utpå kvelden. Det ble malt whisky til middag i baren i steden.
Det er snart tid for å kjøre opp til Dyce for SK4616 i retur idag. Satser på timely retur idag.
Fortsatt god vinter alle.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 16:13   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Det må da for pokker gå an å ha noen ekstra sandwicher i frysen/kjølen for å dekke opp situasjoner som dette!? Billig er det og i forhold til irritasjonen som oppstår for alle faste kunder på denne ruta.
Tja .. her kommer det store spørsmålet .. hvem skal stå for kostnaden? Bare en enkel utkjøring fra kjøkken til fly er noe cateringselskapet gjerne tar en tusing eller to for ... Dagens kontraktadministrasjon er ikke laget for service - kun generering av cash.

Vel - nok om det .. her enda lenger vest høljer det ned og temperaturen har sunket til mer normale 10 grader. Har fri i dag og har en del ting jeg skulle gjort ute, men tror jeg står over i betraktning været .. bedrive litt radarspotting i stedet kanskje ..

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2013, 20:25   #12
OJB
ScanFlyer Rusty

God kveld igjen fra Servisair loungen i Aberdeen. Her var det rimelig overfylt i ettermiddag kveld som resultat av værforhold og back-log fra i går og tidligere idag.
SK4616 kom og diverted til EDI. Er ikke helt sikker på årsaken fordi været er rimelig bra og en del flighter kommer og går.
Det kan være rimfrost på rwy som skaper dårlig bremsemuligheter i tillegg til trafikk avviklingen.
Maskinen har landet EDI 18.39 ser jeg.
Spørsmålet nå blir om den kommer opp igjen til ABZ for å ta en full last over til fedrelandet eller om den returnerer tom direkte fra EDI til SVG av hensyn til crew arbeidstid og flydisponering.
Kan hende noen her inne kjenner bedre til dette enn jeg får opplyst av Servisair her over. De informerer gjerne ca en time etter at jeg får SMS diekte fra SK.
Ellers er det jo riktig -MOW at det koster å ha noe ekstra mat liggende på lager, men får de av oss som kjøper fullpris billetter bør det kunne la seg gjøre å legge til side noen midler av billetten eller levere ut noen vouchere.
Det er jo derfor jeg velger å bruke selskapet.
Selvfølgelig skal bolaget tjene penger og kostnadskontroll er viktig , men jeg føler at man må ha fokus og ikke sage av den greinen man sitter på.
Jeg er ikke storforlangende og er godt rustet til å takle uforutsette situasjoner, men gårsdagens øvelse var pinlig å observere for en mangeårig kunde av SK.
Nye tider kommer hele veien. Dette er nok en av de nye trendene.
E-post blir avsendt til SAS om gårsdagens observasjon.
Old 15-01-2013, 20:46   #13
OJB
ScanFlyer Rusty

Full Servisair lounge og "damen" opplyste at de stenger om 15 minutter.
Full jubel blant kundene!? Not really
Old 15-01-2013, 21:36   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Fnatheim. Morgenen begynte med skikkelig varmt vær. Sol og faktisk plagsomt varmt. Jeg tenkte at "her må det jaggu meg bades", og tasset inn på soverommet for å skifte og ta på litt solkrem. Det tok 5 minutter.

Da jeg kom ut igjen var det full "storm", pøsregn og jeg så ikke rekkverket for bare tåke. Med andre ord skifter det ganske fort her. På den andre siden har jeg blitt snørrete så snorkling er uansett ute av bildet. Så da er det å lese bok på verandaen. Ikke feil det heller.

Ha en fin dag alle sammen. Selv i Aberdeen. Kjøp deg en diger øl, så blir alt mye trivligere.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules