![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10062639
Snøfallet på Østlandet har ført til store forsinkelser på Gardermoen i dag. SAS mener mye kunne vært unngått dersom Norwegian hadde «gjort jobben sin». Eller er det trafikk politiet hos OSL/AVinor som har en jobb å gjøre ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
|
![]()
Heisann!
Snakket faktisk med Knut Morten Johannesen i SAS på TRD tidlig i formiddag og han var svært lite fornøyd med de-icingen til Norwegian på Gardermoen ja! Mente at Norwegian burde ha et eget felt med egen ventetid der, så de andre selskapene med bedre og mer utstyr kunne få gjort unna sitt uten å måtte vente på Norwegian som tydeligvis bruker mye lengre tid på jobben.. Ikke vet jeg, men noe er vel tydeligvis galt et sted.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hehe, dette slår vel begge veier:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
|
![]()
Hehe, joda gjør selvsagt det!
Skal ikke ta noen side eller standpunkt her jeg nei... Snørydding og de-icing tilhører ikke de tingene jeg er sterkest på.. hehehe. ![]() Ha en fin dag i snøen! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Har absolutt ingen kompetanse på dette området, men det høres umiddelbart ikke feil ut at flyselskapene deles inn i kø avhengig av hvilket handlingselskap de bruker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Uten å ha greie på hvordan det er på Gardermoen vil jeg tippe at det ikke er tilgjengelige taksebaner for det
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Hvis det er tilfældet som SAS siger, at DY forsinker dem pga. mangel på udstyr, så kan jeg så sandelig godt forstå de er irriterede og så burde OSL tage action på det omgående. Men som på andre områder, så er det vel igen laveste fællesnævner der får lov at sætte standarden ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hvis det er slik som SAS sier at DY er årsaken til forsinkelsene deres så er det forståelig at de er litt misfornøyde, men jeg antar at kun en rullebane i bruk også forklarer noe av dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Uansett, om nax bruker da 2-3 ganger så lang tid som sas er det jo veldig forståelig at de er frustrerte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Jeg har opplevd i TOS at DY fikk beskjed om å fjerne seg fra deice-plattformen og takse tilbake til gate i kraftig snøvær. De klarte aldri få flyet rent med 1 bil før snøen la seg igjen, og skapte kø. Deretter fikk SAS og WF plass som begge stakk avgårde etter noen minutter.
Bruker DY fortsatt mann i kurv under deice? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Det där problemet inträffar aldrig på Arlanda. Där sker de-ice på gate. När det är klart blir det omedelbart push-back och direkt efter kommmer en slamsugarbil och duger up de-ice vätskan från plattan. Systemet funkar bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
|
![]()
Problemet på GM er at det er strenge regler ang miljø pga et grunnvannsnivå som ligger svært høyt
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]() Quote:
Var jo sånn i fjor også at SAS brukte minst 2 de ice maskiner, mens Norwegian stort sett opererte med 1. Men man skulle tro at man i 2012 kunne bruke noe annet enn kjemikalier i denne omfang for å bli kvitt litt snø og is! Finnes det ikke noe mer fancy på markedet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]()
De har prøvd med diverse løsninger, som et overbygg med infravrmere, men ingen av tingene ser ut til å ha fungert, så da blir det å holde seg til det gammle vellprøvde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]() Quote:
Det händer ibland (ytterst sällan) när man startar på 19L/01R och måste de-ica på ramp M. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,934
|
![]()
Observerte 1 de-ice bil fra Nordic Aero på hvert DY fly, mens SAS hadde 3 biler som sprøytet på 1 fly. Ser egentlig poenget til SAS at det da kan bli lengre kø en nødvendig inn til de-ice plattformen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Hvis det er så galt som det påstås, så tipper jeg Norwegian er minst like irriterte som SAS på dette. For Norwegian er jo heller ikke interesserte i å bruke en halv time på de-icing. Og de er vel heller ikke interesserte i å la flyene sine stå på bakken når de skal være i lufta.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,616
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Er det ikke Nordic Aero som de-icer DY da eller har det blitt en endring som jeg ikke har fått med meg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,616
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Staten er ikke helt fornøyd med WF vil ha litt penger tilbake. | storg | Flyforum | 2 | 24-07-2018 06:20 |
Fra München til Oslo med SAS? Ikke helt enkelt. | robertaas | TripReports | 16 | 06-12-2012 10:02 |
Ikke fornøyd med Thai Air. | Fred | Reiseforum | 25 | 07-02-2012 23:53 |
Ikke fornøyd med pasientfly på AES | fkrlf | Flyforum | 1 | 31-01-2008 10:22 |
Passasjerene ikke fornøyd med Ryanair | Hurum | Flyforum | 12 | 14-12-2006 12:26 |