![]() |
|
![]() |
#1 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Bergen – Beijing - Bergen med LH CRJ 700 & A380, Business class
Hei igjen folkens, da var det klart for et reisebrev igjen, denne gang er cabinen sett fra område foran «gardinen». Mange bilder, men håper jeg blir tilgitt dette da alle er linket fra Flickr. Først litt om bakgrunnen for at reisemålet ble Beijing. Jeg har vert flere turer til Thailand og hadde nå i lengre tid drømt om Vietnam og Halong Bay, jeg hadde styrt en stund med søk på flyreiser til Hanoi og hadde samtidig lyst å booke Business, men til denne destinasjon var prisene vell stive, så jeg hadde avventet, heldigvis. En mandags kveld tidlig på året satt jeg å styrte med det vanlige på nettet og kom over at Lufthansa hadde kampanje. Her kom jeg over til dels rimelige billetter i Business, booking class Z til flere destinasjoner, LH flyr 380 til flere steder koblet jeg umiddelbart, etter en rask avklaring på hvor LH bruker dem falt valget på BJS da jeg trives bedre i Asia enn i USA. Sør Afrika var også et alternativ men igjen Asia frister mer. På LH sine sider ble det opplyst at det var full uttelling av bonus poeng og at setevalget måtte foregå ved innsjekk, ble jo litt betenkt da, for jeg lider av den syken av at jeg ønsker selv å velge hvor jeg skal sitte, så jeg kontaktet mitt faste reisebyrå i Egersund. Jeg har tidligere foretrukket å benytte reisebyrå dersom prisen ikke er vesentlig høyere, da får en personlig service og det hele. Dem var som vanlig, rask på plass med tilbud på tilsammen 500,- NOK dyrere enn henholdsvis LH's nettside og Travellink, men hun på reisebyrået fikk også booket seter med det samme, så da var det bare å kjøre på. Reise rute ble seende slik ut: BGO - FRA LH 873 FRA - BJS LH 720 BJS - FRA LH 721 FRA - BGO LH 872 ![]() Avreisen ble denne gang som dere ser, fra byen litt lenger nord, BGO, årsaken til dette var logistikk tilpasninger ifm barnevakt, departure ut fra BGO var i først forslag 12:15, men jeg endret det til LH 873 med departure 06:35, dette for å få god tid på utreise, terassen uten for Mc Donalds på FRA skal besøkes, der skal tas bilder, inntrykk skal inntas, bearbeides og nytes og jeg regnet med at mitt reisefølge også ønsket en lynvisitt inn til Frankfurt by før avgang videre til BJS som var 17:15. Visumsøknader og pass ble sendt avgårde i begynnelsen av mai, og kom tilbake etter 6 dager, det gikk lynraskt. På avreisedagen ankom vi BGO 05:00, tidlig ute som vanlig når jeg skal langt, det var min far som sto for transport til flyplassen. Selv på dette umenneskelige tidspunkt var der lange køer i innsjekking. ![]() I Biz skranke var det kun en person og han var ferdig da vi kom fram, dragen bak disken var ikke hyggelig, det første hun bemerket var at jeg egentlig skulle ha satt på bagasjetagger selv før jeg kom til henne…, videre satt hun ikke på Priority tagger på våre to kofferter, noe jeg ikke fikk med meg før siste koffert startet ferden og da turte jeg ikke å nevne det til henne bak skranken… men kjapt gikk det nå å få avlevere bagasjen. Opp i Security var det helt fullt men kom igjennom på 15 minutter. På BGO var der denne morgenen 7 utenriksavganger før 07:00, så vi avventet litt i domestic området før vi entret utland, reisefølget tok seg en halvtimes blund i liggestolene ved vindu mot nord mens jeg trasket rundt som en annen unge, før vi tilslutt tuslet gjennom taxfree. Vi var akkurat passert kassa i taxfree da boarding ble annonsert fra gate 21a, noe som betydde fjernparkert fly med tilhørende buss transport og greier. Jeg rett og slett misliker dette busstransport opplegget. ![]() ![]() Vell ombord i D-ACPH som er en CRJ 700 fant jeg plass i sete 4D, siden dette var Business var F setet ledig så toseteren var bare min. Rullet ut mot 36 på rutetid, lineup ![]() og av gårde bar det, på denne typen fly hvor motorer henger bak er det er så stille langt framme i cabinen at en hører dekkstøyen når du kommer opp i litt fart, ganske uvant opplevelse når 9 av 10 flyturer er med 737 eller lignende. ![]() Under oppstigning var der en tulling lenger bak som hadde fått makk i ræven eller noe sånt, han klarte faktisk ikke sitte i ro i setet sitt, han drev å styrte opp i hylla og skulle hentet noe, han ble bestemt men høflige bedt om å sette seg ned «øyeblikkelig» men trengte flere beskjeder før han lystret, at det går an å være så tomlete i skolten er jo helt utrolig. Vell i marsjhøyde ble gardin trukket for, så startet de hyggelige flyvertene servering av drikke, jeg valgte Orange juice og øl (warsteiner) ![]() Dette var den eneste flighten hvor mandlene ble servert i glass, delikat Like etter kom mat som besto av ost, skinke, eggerøre, yoghurt med müsli samt ett rundstykke. ![]() IMG_0783 by RLygren, on Flickr Mat ble fortært i rolig tempo sammen med litt kaffe, og skylte deretter ned smulene med Warsteineren. Fantastisk start på dagen. Turen ned gikk ellers rolig og greit. ![]() ![]() Vi landet før rutetid på den nye rwy og parkerte på fjernparkering. Da vi ankom terminal 1 gikk vi direkte til togstasjonen på andre siden av veien ![]() og tok toget ![]() I Frankfurt, der gikk vi gatelangs i et par timer før vi slo oss ned på en pub for en øl hvor vi deretter tok toget tilbake til FRA. ![]() Det er da noe som er bedre i Norge slo det meg, t/r Frankfurt by var togmateriellet gamle og slitte diesel tog med svært lav komfort. Last edited by Ruby; 14-08-2012 at 23:38. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly&Øl i Bergen - november | Peppep | Flyforum | 6 | 28-11-2013 18:13 |
Bergen-Trondheim-Bergen med SAS SK4188 og SK4179 | Marius Moberg | TripReports | 0 | 24-09-2012 00:25 |
LH A380 Business Class | kristian | Flyforum | 0 | 15-03-2009 09:54 |
Bergen - Seattle - Bergen med KLM/NWA del 1 og 2 | LN-AFG | TripReports | 11 | 28-11-2007 06:36 |
Fra Bergen til Beijing | ENGM RAMP | Flyforum | 11 | 06-11-2007 14:20 |