![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Vurderer en helgetur til Tirana. Er det noen som har tips og erfaringer fra den destinasjonen?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var fire dager i Albania sommeren 2009, skulle se Stabæk spille CL-kvalikk. Fløy til Tirana og tok taxi til badebyen Dürres, bodde tre netter på Hotel Adriatik (en av byens beste hotell hvis ikke det beste) som ligger langs beachen og i tillegg har stort utendørs basseng. Mange spisesteder og barer langs med stranden der vi også følte oss tryggest. Likte oss ikke like godt et par kvartaler inn fra stranden, prøvde å gå inn på et utested der men fikk beskjed om at utlendinger ikke fikk lov. Albanere er meget beskyttende om sitt eget, les: damer
![]() Etter tre netter tok vi taxi til Tirana og bodde en natt på Sheraton, rommet vårt hadde utsikt ned på stadion vi skulle spille på, meget fint hotell. Albania var meget billig, det ble mange ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var et par dager i Tirana i juli måned. Varmt og godt, men ganske dødt i byen (alle flykter til kysten). Bodde på Sheraton som var helt utmerket valg i sommervarmen. Naturligvis overpriset sammenlignet med andre alternativer, men for meg var det verdt prisen. Det lå en liten spasertur unna sentrum (maks 10 min).
Opplevde Tirana som helt trygt å sprade rundt i, også etter mørkets frembrudd. Maten i Albania er også helt topp og prisnivået er lavt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips. Det ligger mest ann til en helgetur til Tirana utenom badesesongen.
Hvordan var de i imigration?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 18-02-2013 at 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om du vil oppholde deg i Tirana selv vil jeg også anbefale Sheraton.
For egen del velger jeg å holde meg unna Albania på fritiden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Noen spesiell grunn til det?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det tok tid, så lønner seg å være kjapp ut av flyet og inn i terminalen. Selve prosedyren var udramatisk. Virket som tidsbruken var et gufs av kommunistisk effektivitet mer enn noe annet. Jeg opplevde i hvert fall prosessen som rolig og avslappet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|