![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SK 4703
OSL-NCE 05.10.12 08:55 B736 Årets høstferie-weekend ble lagt til Nice eller rettere sagt Antibes. Billettene ble bestilt i sommerferien en gang. Siden avgangen var fryktelig tidlig. Ble en natt på Radisson Blue bestilt. Vi ankom med toget fra Tønsberg i 21-tiden og fikk et svært stille rom. Jeg ba om et ekstremt stille rom, og jaggu meg ble ikke dette den beste søvnen jeg noen sinne har hatt på det hotellet. Og her snakker vi nok nærmere 100 overnattinger! Sov til og med åpent vindu siden AC knapt nok greide å pumpe deilig frisk kald luft ut i rommet. Hurtig oppstandelse i halvsyvtiden før utsjekk før vi marsjet til skranken. Vi sjekket inn uten kø og ble hurtig sluset gjennom fasttrack uten et eneste pip. Kjapp tur innom taxfree før Scandinavian Lounge ble besøk en times tid. Omtrent halvfullt der - også i businessloungen så det ut som. Frokost bestående av rundtstykker, leverpostei, ost osv. Litt youghurt med musli, appelsinjuice, 2xcaffe latte ble inntatt i rolige omgivelser i påvente av boarding fra gate 32. Alkoholen fikk vente til marsjhøyde. Tuslet ned til gate 25 minutter fra avgang og kom raskt ombord og fant 2 A/C i lillegrisen 736 som har de forferdelige rette og nesten fremoverlente stolene....pffføy! Vi ble 10 minutter forsinket i påvente av 4 pax fra SVG. Purser tok blazer og hang denne opp i garderobeskapet og kom rundt med norske og engelske magasiner. Tok selv Newsweek og leste en interessant historie om Obama (nå i disse valgtider:-) Fruen tok Tara og var fornøyd med det. Jeg spøkte om de ikke hadde KK, og hun sa, hvis du lover å lese det fra perm til perm, skal jeg løpe opp i kiosken og kjøpe ett til deg. Tonen for turen var i så måte satt. Pushback noen minutter etter skjema, og vi tok av mot nord og svingte så rundt vest og siden sør. Vi hadde hurtig climb til FL410. Skiltet for setebelte ble raskt slukket og serveringen startet ganske hurtig. Vi var totalt 4 i business fordelt på 2,5 rad. Frøken R. Nordtømme satt på 2F (etter at hun skjønte at hun ikke skulle sitt der hvor "reserved for comfort"-banneren henger (2E), satt hun seg ved vinduet, gjemte seg bak håret og sov eller kanskje latet som...trur vi snakker op-up her) Economy Extra var temmelig full og i punishment class så det temmelig fullt ut. Siden jeg satt på 2C, vet jeg av erfaring at det blir et rush til dassen rett foran meg, og når jeg avnyter et glass med noe godt orker jeg ikke; "prompe-lukt hver-gang-noen-av-dem-som-ikke-respekterer-at-dassen-foran-er-forbeholdt-YogC-fyker-frem-og-gjerne-venter-ved-siden-av-setet-mitt-i-hopetall (deilig å få sagt det;-). Fru Pursersen ble gjort oppmerksom på dette fra min side og tok grep. Gardinen ble flyttet frem og stengt og hun stoppet mangt et forsøk på å entre det fremre toalettet. Bra:-) Det ble servert frokost både i C og Y. Så at Y fikk en boks med noe kaldt. I C var brettet prydet med en overraskende god omelett, cherrytomater, bacon, noe spinatkliss, youghurt med frukt, roastbeef, ost, syltetøy osv. Fra bakeriavdelingen stod valget mellom grove eller fine rundstykker, rugbrød og knekkebrød. Kaffe, te, juice og det hjertet ellers måtte begjære. Fruen hadde spist alt for mye i loungen og var følgelig ikke sulten. Hyggelig var det da at fru Pursersen tilbød seg å holde maten varm til hun ønsket å spise den noe hun gjorde halvannnen time inn i flighten. Både fru Pursersen og frøken Pursersen stilte opp å innfri ønsker om ekstra puter, pledd, nøtter osv. Alltid med et smil og en hyggelig kommentar. Musserende måtte jeg be om de to første gangene, men etter det kom det av seg selv. Bra. Fraværet av Champagne er trist, og den franske musserende forbigår jeg i dørgende stillhet. Dette var et opplagt og trivelig crew som gjorde det jeg forventet på en skikkelig måte. Ikke for mye - ikke for lite. Captain Speaking kom på tråden og sa at vi skulle ankomme NCE kun et par minutter etter skjema. Ganske skyet nedover i europa, så knapt alpene. 20 minutter før landing kom frøken Pursersen og lurte på om jeg ønsket noe mer. Jeg sa, hmm, tja, ok, yes, har du et glass med noe. Kanskje jeg ikke trenger en hel flaske. Hmm, jo la meg se, hva med et glass rosé? Jatakk:-) Siden hun likevel ikke hadde dette, kom hun trekkende med en hvit vin. Jatakk til den og et lite minutt senere kom hun med en pose inneholde 2 x musserende og et par poser nøttesnacks. "Til å kose dere med i kveld". Kjempehyggelig! Landet nesten on-time i NCE og fikk remote-parking og buss ca 60 meter inn til terminalen... Nå er jeg bare spent på om returen på mandag lever opp til utreise:-) Last edited by Holmion; 06-10-2012 at 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for en finfin rapport
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, takk for hyggelig tilbakemelding! Ja, vi hadde business også på returen:-) En helt grei opplevelse, men ikke noe mer enn det. Mer upersonlig på returen følte vi, men vi landet on-time og var først ute av flyet, så det var egentlig det beste:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for fin rapport! Virker som en veldig hyggelig tur - i alle fall utreisen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten klappsetevideo i HD fra høstferien BRU-OSL | Halvorsn | Bilder & foto | 13 | 19-11-2011 23:03 |
OSL-NCE SAS vs. Swiss | 3tflyer | Reiseforum | 18 | 15-05-2009 19:50 |
OSL-RIX-NCE-LHR-OSL med airBaltic og British Airways | LN-AØR | TripReports | 15 | 29-07-2008 17:55 |
OSL-NCE SK4701 3. juli | kristian | Flyforum | 1 | 03-07-2007 06:09 |