![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har klart å bestille en billett til Bruce Springsteen sin konsert i Nijmegen den 22/6, og sitter nå og kikker på fly. Det enkleste ser ut til å være å fly til AMS og ta tog derfra. Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å fly via-via, men her vil jeg helst komme meg fram så raskt og billig som mulig - med visse forbehold
![]() KLM flyr altså direkte og forholdsvis biillig. Under tusenlappen hver veg, til ganske fornuftige tider. Jeg har midlertid ingen status hos de i juni (har FB Gold nå, men der finnes vel ikke engang soft landing?). Med status hos både *A (Gold) og OW (Sapphire) er de selvsagt å foretrekke. Har mest lyst til å fly BA hjem, og der er tidene og prisene greie nok (sist jeg sjekket, hverfall). Jeg er altså ute etter en enveisbillett, helst med ankomst AMS før klokken 14. SAS kan fly meg via CPH for 2399 (dyrt) fra OSL klokken 06:20 Lufthansa har to muligheter, som jeg forsåvidt kan booke for UA-miles, så der betyr ikke prisen noe. De har midlertid enten avgang 06:25, elller en 45-minutters connection i FRA. Avgangstiden på den ene frister ikke, og det gjør heller ikke connectiontiden på den andre ![]() KLM skal ha over 4600 for en enveisbillett (Jeg vet man kan booke t/r og "kaste" returen, men "klarer" av en eller annen grunn ikke det ![]() Så da lurte jeg på, om det er noen som evt. har noen andre tips, som jeg evt. ikke har fått med meg? Bør ikke være i Nijmegen noe særlig senere enn 15/16-tiden. Trenger selvsagt ikke være via AMS, men jeg kommer ikke på noe lurere (DUS virket litt mer kronglete med tog, f.eks.) Hjem igjen lurer jeg på om jeg skal fly BA fra AMS eller RTM. Noen som vet om det er "enkelt" å komme seg til RTM? Last edited by Martin; 01-12-2012 at 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hvorfor ikke t/r med BA egentlig? (Har ikke sjekket tid/pris).
Ellers er det vel relativt greit å komme seg rundt med tog i bygda der.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Amatør
|
![]()
Fly ned til CPH 21/6, finn deg en behagelig kupe i CityNightLine som tar deg til Amsterdam med en behagelig ankomsttid på morgenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fly til FRA og ICE (går fra flyplassen) og til Arnhem og bytte til lokaltog (tar 10-15 min) til Nijmegen.
Et annet raskere alternativ er å fly til DUS (eller CGN), da er samlet togtur på i overkant av halvannen time til Nijmegen, men du må bytte tog en ekstra gang siden du må ut fra flyplassen.
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” Last edited by Superhai; 01-12-2012 at 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det går helt greit det. Fra Rotterdam CS (tog) går det buss hvert kvarter og det tar i underkant av en halvtime. Alternativt så kan du ta T-bane som går hvert 10'ende minutt men så er det 3 km å gå fra holdeplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er vel forsåvidt hipp som happ om du flyr til AMS eller DUS. BA har noen avganger med 767 mellom LHR og DUS som vel kunne være artig.
Var det meg som skulle reise hadde jeg flydd til DUS og tatt leiebil derfra. De gangene jeg har sjekket har leiebil alltid vært billigere i DUS enn i AMS. Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fly til AMS, det går direktetog hver halvtime fra AMS til Nijmegen. Kollektivtrafikk i Nederland er billig, og utrolig bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Betraktlig mye mer stress enn å fly fra Schiphol for deg -- men er det for turens skyld og en ny flyplass........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Amatør
|
![]()
Om du jobber til 20:00 hver kveld ryker denne tanken, men dersom du slutter tidligere går nattoget 18:10 fra Køben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() For all del, jeg tar gjerne tog, men det frister mest om det går om dagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har inntrykk av at du driver og farter rundt i Europa rett som det er. Hva med å kjøpe en open-jaw i en eller annen kombinasjon. Også bruker du returen til noe annet du har lyst å gjøre senere? På la os si..... ...badeferie på Cote D'azur?
Gotta love some randomness... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Forsøkte å ligge på en strand en gang, men da kom Greenpeace og dyttet meg uti vannet ![]() Men godt forslag. Jeg kan jo booke en t/r hos KLM med returen en annen gang.. Også jeg som egentlig hadde planer om et rolig reiseår i 2013 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Nå skal hvertfall ikke bare jeg ha skylda dersom det blir et mer aktivt reiseår i 2013 en du hadde tenkt deg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Likte den med returen en annen gang.. SK enveis en dag det passer deg og hjem med KL den dagen det passer deg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er litt usikker med det soft landing hos FB, trodde de sluttet med det når man fikk ta med seg overskytende poeng/flygninger til året etter. Men fikk nylig mail fra FB som sa at for å rekvalifisere til gold i år, så måtte jeg skaffe meg en gitt mengde poeng/flygninger, hvis ikke ville jeg bli FB Silver. Så ser ut til at det er soft landing fremdeles, men FB Silver gir knapt noen fordeler lenger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan komme seg fra Flesland til Haukeland? | orhel | Reiseforum | 7 | 12-06-2011 22:49 |
Hvordan komme seg til FCL i FRA | Molinari | Reiseforum | 5 | 17-03-2011 14:21 |
OT: Beste måte å komme seg fra CDG til sentrum? | Stian | Flyforum | 12 | 17-06-2006 09:24 |
Billigste måte å komme seg fra STO til GOT? | CK | Flyforum | 9 | 30-12-2004 08:20 |