![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan ikke Spansk, men stemmer teksten, så er der bare en ting å si: på trynet, ikke rart de bøtter inn penger om de holder den tak(s)ten
Quote:
http://reise.aftenbladet.no/reise/ar...e#.UJvjAm80WSo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
|
![]()
Note to self: Aldri reis med Ryanair..
Synd at såpass mange støtter disse selskapene. Gjør vel at de blir de eneste vi sitter igjen med.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, men da er det en ting å gjøre, være prinsippfast, og tenke Legacy carriers og ikke LLC når vi vil ut å fly....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det var en veldig tendensiøs artikkel. Ryanair har klare regler om at han kun kan ta med én håndbagasje, den må ikke være for stor og alt annet av løsøre må pakkes inni denne. Damen møtte opp med 3 stk. håndbagasjer og én av dem var altfor lang. Det har altså ikke noe å gjøre med at Ryanair skal forby bøker.
Problemet her er at Ryanair ikke ordnet opp inne på gaten, men slapp henne inn på flyet.
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så ikke boken - den hadde sikkert gått i en av plastposene .. papirrullen er en annen historie.
Håpløs artikkel .. Kanskje litt klossete håndtert, men kan ikke se at Ryanair her har gjort noe direkte galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skulle ønske andre selskaper var flinkere til å håndheve håndbagasje-regler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Er lov å bruke hue, t.o.m i FR's kabiner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men det betyr så at hele flyet skal forsinkes fordi en dame ikke klarte å holde seg til reglene de fleste kan og vet... fra du bestiller til du går til gate blir du møtt med forbudsskilt. F.eks. håndbagasje, står en stålkurv foran alle gater med teksten "If it doesn't fit, it doesn't go!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Slike folk ser man heldigvis sjelden på Ryanair, men jeg traff på denne luringen på en flight med Delta. Ett sted må grensen gå!
![]() |
#10 |
Livsnyter
|
![]()
Joda, et sted må grensen gå, og reiser man med Ryanair vet man vel forsåvidt at de ikke er de smidigste..
Det som er synd er at vi (les: jeg) som absolutt ikke ønsker å forholde meg til slike idiotiske regler hvor du ALDRI får hjelp om noe skulle skje/du skulle ha glemt noe til slutt ikke har noe valg ettersom alle andre flyselskap har gått konkurs.. Så inntil videre reiser jeg ALDRI med Ryanair.. Så får vi ta en ny vurdering når de er de eneste igjen.. :-/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Amatør
|
![]()
Dette er jo hverdagen i USA..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, det er det ikke ..... Og det vet jeg godt både som passasjer og som gate-arbeider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Har aldri sett på makan til håndbagasjehysteri i et vestlig land. Det er jo snart så halvparten av de reisende nordmenn har med stor OG liten kabinkoffert, PC-sekk/pad-taske, dress/kjole og gjerne litt avgiftsfritt på toppen. Er det blitt den nye Birken å ikke ha innsjekket bagasje?
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Livsnyter
|
![]()
Hehe.. Ikke sant
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kanskje tilbake til topic... Kanskje denne dama har oppført seg på samme måte som vi har sett på TV program, som Easyjet sitt, og ble pælma av og fortjente det... Har sett så mange ganger i min lange "karriere" så mange pax oppført seg som komplette idioter ovenfor stakkars ansatte på flyplasser... Bare spør...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Born to run
|
![]()
stod selv som nr tre ved gate'n på SVG for to uker siden , skulle til BGO med DY. Dama i skranken opplyser om at de har en strict policy om kun ett kolli håndbagasje. Greit nok. Men passasjer nr to har en trillekoffert, en bag og en pc-veske, altså 3 kolli. Dama scanner boardingkortet og sier værsågod.....
What's the point med regler da??
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kun to bilder | CFM | Bilder & foto | 4 | 06-08-2013 23:08 |
OSL 26/06-10 kun SK og DY | LCH78 | Bilder & foto | 11 | 01-05-2011 11:15 |
Kun ett bilde | gilera | Bilder & foto | 3 | 29-12-2010 23:13 |
Kun 6 flighter igjen | ENGM 911 | Flyforum | 18 | 28-11-2009 16:44 |
Kun økonomiklasse | Hurum | Flyforum | 0 | 27-01-2006 12:54 |