![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
For de som ønsker en karriere i kabinen hos DY er det nå ledige stillinger på basene TRD, SVG og CPH
![]() http://norwegian.easycruit.com/vacan...9/12335?iso=no
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Oct 2010
Posts: 20
|
![]()
Kanskje litt OT, men er det noen med kjennskap i DY, som kan svare på en ting jeg lurer på.
Hvis man blir ansatt som CC på basen i TRD eller SVG f.eks, hvordan er muligheten for etterhvert og få flyttet til basen på OSL? Er det ventelister, eller hvordam fungerer det? Håper noen kan gi meg et svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Basebytte innvilges hvis det er behov på f eks OSL samt at din stilling i TRD eller SVG kan erstattes. Ved slike bytter legges ansiennitetslisten til grunn. Det blir i praksis en venteliste som du skriver. For øyeblikket er det ingen åpninger på OSL basen.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,314
|
![]()
Måste kabinpersonal som arbetar åt DY i Norge kunna snacka norska eller är det okej även med svenska?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
![]() Fra spøk til alvor, svenske kan trygt søke, tror jeg. Av andre språk er det kun engelsk som er påkrevd, men absolutt nyttig med et tredje også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Kreves vel stort sett bare at man puster for egen maskin.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Jeg regner med at et skandinavisk språk også gjelder på LPA-basen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Kan du begrunne dette på en saklig måte?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,602
|
![]()
Svensk eller svorsk høres ofte på bakken eller i luften hos DY. Svensker kan trygt søke, vil jeg tro.
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Sunnmøre
Posts: 189
|
![]()
Utan svenskar stopper Norge!
I alle tilfelle gjeld det for alt som heiter handel, service og samferdsel på østlandet. Så eg vil tru at svenskane famleis er velkomne i DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Er vel bare at de ansetter over en lav sko, så kravene er ikke altfor tøffe etter hva jeg har hørt. Men er jo ikke sikkert dette er riktig da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Basert på intervjuprosessen så er det ikke verdens hardeste utsiling akkurat. Hørt dette både fra piloter og cc. 5 minutter og en kaffekopp spøkes det jo med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Mitt inntrykk er at de fastansatte i kabinen i DY-Norge ikke har hatt så verst betingelser, men at den retningen firmaet beveger seg i nå (retning Ryanair) - fort kan gjøre noe med søknadsmengden. Mon tro om det er kontraktsansatte Kjos skal ha f.eks. i CPH?
Lavprisselskapene har satt en ny standard nå - og på sikt vil man måtte regne med at øvrige selskaper vil måtte tilpasse seg. Tidligere kunne selskapene velge kremen av søkere til kabinjobber, i de kommende år vil man måtte ta det som er tilgjengelig på markedet, med de betingelser som bys. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Tøffere krav for cc enn for cockpit da? Selv de som flyr i dy har jo stusset over intervjuene.
Men sikkert jeg som har misforstått ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian søker Cabin Crew til TRD basen | LTH | Flyforum | 10 | 24-11-2011 20:03 |
SAS søker cabin crew til resurspoolen SVG og TRD | SAS-Steward | Småprat | 2 | 17-02-2011 23:14 |
Widerøe søker cabin crew | CK | Flyforum | 11 | 26-09-2005 14:07 |
WF søker cabin crew | CK | Flyforum | 0 | 19-04-2005 07:37 |