![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hva skjer med selskapets egne A330-200? Meridiana Fly har tre slike maskiner i flåten.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
Etter hva jeg leser på a.net (så ta med en klype salt) så er det snakk om vedlikehold. Planen er vel også at de skal ut av flåten i løpet av året
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,099
|
![]()
Hvilken flytype vil BA bytte til? De har vel ikke noe mellom 767 og 777 å sette inn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
Ser ut som den første av BMI sine to A330 skal skrapes i følge Skyliners. Den andre står det ikke noe om
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
G-WWBD landet på Orlando-Sanford rundt kl. 16:50 zulu og ble trolig parkert på apronen til Avocet før den etterhvert ender opp på andre siden av 9L/27R mellom brannstasjonen og sheriff-hangaren hvor opphuggingsområdet er.
Litt trist siden det i dag er temmelig nøyaktig 11 år 2 måneder siden jeg fløy med den fra EWR til CPH i sete 3A. Maskinen har vært utsatt for en del gjennom sin tid - blant annet to opphold i Afrika - og dette sammen med litt stemoderlig holdning til vedlikehold hos BMI (pga. økonomi?) gjør at ingen vil ha noen med denne maskinen å gjøre. For seks år siden var den også nær ved å bli erklært for write off etter en veldig hard landing med resultat at bærende elementer i vingene ble ødelagt. Ellers har den vært utsatt for bird strike i Riyadh for to år siden. Det sies at det ble oppdaget korrosjon på steder det ikke skulle vært på maskinen etter utleien til Nigeria i 2007. ![]() Bildet av bruddet i hjulopphenget etter den harde landingen
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Och G-WWBD var väl den A330 som SAS använde 2001 innan man fick sina egna , flög för SAS i Star Alliance målning med mixed BMA/SAS cockpit crew.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Turkish med A330-200 på TK1751/2 16/4 | Someone | Spotteralerts | 1 | 16-04-2017 10:05 |
OSL OSL 13/10 TK med A330-200 | LN-CGJ | Spotteralerts | 2 | 14-10-2014 18:58 |
Bilder fra Værnes i dag(12.06.2009) Thomas Cook A330-200 til POP m.m | enva | Bilder & foto | 10 | 14-01-2009 00:17 |
bmi leier to Boeing 757-200-fly | FlightDeck | Flyforum | 7 | 27-02-2008 13:00 |
Hva skjer med de to skadde A330'ene? | LN-AFG | Flyforum | 2 | 21-03-2005 07:42 |