Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-09-2012, 16:38   #1
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
Thumbs up Dobbel midtgangbredde under boarding.

Slik skal boardingen utføres raskere :
Fra VG:
Quote:
Midtgangen i flyet gjøres så bred som mulig mens passasjerene går om bord, finner sine plasser og legger fra seg håndbagasjen. Når alle er på plass, skyves setet nærmest midtgangen på plass og flyet kan ta av.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10046140
C130 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 18:19   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 18:23   #3
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
Alle marsjerer ombord i sluttet orden. Ingen setter seg før sersjanten øøøh.. purser sier "Setzen Sie!"

Perfekt for Luftwaffe... eller var det Lufthansa..?
Stone is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 19:40   #4
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Tenkte akkurat det samme som deg MOW. Ser ikke helt at dette skal fungere veldig bra med mindre de begynner å boarde vindu og midt seter før alt annet, noe de nok ikke kommer til å gjøre.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 20:20   #5
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
Et menneske tar mindre plass når det står enn når det sitter, slik at de to som skal sitte på B-C og D-E kan stå der sete C og D skulle være, mens resten av paxa som skal bakover kan gå forbi.....
Tenker jeg :-)
C130 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 20:23   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by C130 View Post
Tenker jeg :-)
Ja, det er nok meningen .. men fungerer slikt i praksis ... ? tisk:
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 20:44   #7
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, det er nok meningen .. men fungerer slikt i praksis ... ? tisk:
Tja, det kan vel være verd et forsøk... ?
Bredden på midtgangen er jo egentlig "problemet" ved boarding da, så tanken er jo god.
C130 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 21:38   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Hoeres ut som ett konsept laget av en kar nede i Toulouse som vil ha 100000000000000 lasteromsdoerer paa en 318 saa man kan faa inn krabber raskt
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2012, 22:32   #9
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

De setene blir sikkert ikke harde i det hele tatt, og med få mekaniske deler, så blir det sikkert ikke dyrere å vedlikeholde heller. Og passasjerene kommer garantert til å forstå konseptet fullt ut.

Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff?
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 00:07   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
De setene blir sikkert ikke harde i det hele tatt, og med få mekaniske deler, så blir det sikkert ikke dyrere å vedlikeholde heller. Og passasjerene kommer garantert til å forstå konseptet fullt ut.

Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff?
Jeg lurer også på hvor mange som lurer på om dette var sarkastisk eller ikke ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 00:48   #11
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg lurer også på hvor mange som lurer på om dette var sarkastisk eller ikke ....
Og hvor mange lurer på om dette også er sarkasme eller bare ironi
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 08:54   #12
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post

Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff?
Åjadå! Frå artikkelen: "I tillegg mener han at setene vil spare drivstoff og penger fordi flyet vil bruke kortere tid på bakken."
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 09:01   #13
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Åjadå! Frå artikkelen: "I tillegg mener han at setene vil spare drivstoff og penger fordi flyet vil bruke kortere tid på bakken."
Selvfølgelig Flyet bruker jo bare drivstoff når den er på bakken.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 09:51   #14
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

I fremtiden blir vi pre-boardet inn i moduler med seter osv som etterpå blir lastet inn i flyet.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 18:04   #15
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
Default Re: Dobbel midtgangbredde under boarding.

Akkurat dette er ganske vanlig på seter i turbusser og ekspressbusser, dog ikke så vanlig i Norge. Seter som har 2 spaker, en for fremover og bakover og en der setet mot midtgangen kan trekkes 5-8cm mot midtgangen. Dette gjør det litt mer komfortabelt å sitte i setene under lengre turer, men øker vekten per 2 seter med 1-2kg. På et fly kunne de laget midsetet og det mot midtgangen litt smaler og kompensert dette med at det kunne trekkes ut. Når dette brukes i en buss så blir den 10-15cm smalere i midtgangen og da er det litt trangt å bevege seg gjennom.
Futura is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Dobbel på TRD fjasebase Bilder & foto 3 25-09-2012 20:14
Ukens dobbel EB Flyforum 0 13-09-2007 08:13
Dagens Dobbel Blubird Flyforum 4 12-05-2007 19:17
Dobbel bursdag Someone Flyforum 21 20-04-2007 20:12
Dobbel tabbe.. Thomas Flyforum 26 04-11-2006 22:41


All times are GMT +2. The time now is 10:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.