![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Slik skal boardingen utføres raskere :
Fra VG: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Øhh .. OK .. men hvor gjør paxen som skal sitte på disse setene av seg i mellomtiden? Likedan de som skal sitte i midten, hvor midtgangssetet ligger oppå .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]() Quote:
Perfekt for Luftwaffe... eller var det Lufthansa..? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Tenkte akkurat det samme som deg MOW. Ser ikke helt at dette skal fungere veldig bra med mindre de begynner å boarde vindu og midt seter før alt annet, noe de nok ikke kommer til å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]() Quote:
Tenker jeg :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Ja, det er nok meningen .. men fungerer slikt i praksis ... ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Hoeres ut som ett konsept laget av en kar nede i Toulouse som vil ha 100000000000000 lasteromsdoerer paa en 318 saa man kan faa inn krabber raskt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
De setene blir sikkert ikke harde i det hele tatt, og med få mekaniske deler, så blir det sikkert ikke dyrere å vedlikeholde heller. Og passasjerene kommer garantert til å forstå konseptet fullt ut.
Jeg lurer også på hvordan de kan spare drivstoff? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Åjadå! Frå artikkelen: "I tillegg mener han at setene vil spare drivstoff og penger fordi flyet vil bruke kortere tid på bakken."
![]()
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
I fremtiden blir vi pre-boardet inn i moduler med seter osv som etterpå blir lastet inn i flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]()
Akkurat dette er ganske vanlig på seter i turbusser og ekspressbusser, dog ikke så vanlig i Norge. Seter som har 2 spaker, en for fremover og bakover og en der setet mot midtgangen kan trekkes 5-8cm mot midtgangen. Dette gjør det litt mer komfortabelt å sitte i setene under lengre turer, men øker vekten per 2 seter med 1-2kg. På et fly kunne de laget midsetet og det mot midtgangen litt smaler og kompensert dette med at det kunne trekkes ut. Når dette brukes i en buss så blir den 10-15cm smalere i midtgangen og da er det litt trangt å bevege seg gjennom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dobbel på TRD | fjasebase | Bilder & foto | 3 | 25-09-2012 20:14 |
Ukens dobbel | EB | Flyforum | 0 | 13-09-2007 08:13 |
Dagens Dobbel | Blubird | Flyforum | 4 | 12-05-2007 19:17 |
Dobbel bursdag | Someone | Flyforum | 21 | 20-04-2007 20:12 |
Dobbel tabbe.. | Thomas | Flyforum | 26 | 04-11-2006 22:41 |