![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Det jeg ikke forstår med Austrian, er hvorfor de på enkelte ruter er utrolig fleksible når det gjelder materiell, mens det på andre ruter ikke varierer i det hele tatt. For eks. VIE-SOF og OTP er ruter som er veldig fleksible, her brukes alt fra F100 til A321 etter behov. På OSL-ruten derimot, varierer det ikke i det hele tatt, her er det alltid Fokker 70/100 som brukes, nesten uten unntak og slik har det vært det siste året. Når det er sommer eller skoleferier, blir fokker'ne fort utsolgte, men man oppgraderer aldri til f.eks Airbus A32x. Hva er grunnen til det? På bl. a VIE-ARN varierer man mye mer. Merkelig....
Last edited by Boeing_fan; 11-09-2012 at 15:45. Reason: Splittet posten i to tema |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() Quote:
Har da sett både Airbus og Boeing fra OS på OSL siden i fjor sommer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
OS332 (06:35 fra OSL): http://www.flightradar24.com/data/flights/os332/ OS336 (14:00 fra OSL): http://www.flightradar24.com/data/flights/os336/ Ikke akkurat veldig variert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
OT
Så en Airbus fra Austrian på lørdag på OSL. Ganske sikker på at jeg så en på søndag også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,636
|
![]() Quote:
Men om vi fortsetter med ruten 3 år til vil det vel automatisk bli litt større materiell siden da nepper er Fokker som flyr lenger. Time will show. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,008
|
![]() Quote:
Selv om det (til tider) ikke alltid virker sånn så må man regne med at Austrian har en plan over det de gjør. Det kan godt være at det er behov for mer kapasitet enn Fokkeren på mange avganger, men det hjelper ikke så mye hvis de ikke klarer å selge noe særlig på returavgangen. Da kan det være kanskje være bedre å heller bli utsolgt den ene veien iblant. Itillegg er det jo det faktum at skal det settes inn større materiell på en rute så må jo denne tas fra en annen rute, og da er kanskje ikke OSL den destinasjonen som fortjener høyest pri? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Ikke bare dette. For a kunne bruke större materiall pa OSL-VIE, ma en annen rute svekkes og kapasitaeten forminskes der. Jeg for min del ikke ser at denne regnstykke gar opp, spesielt ikke i ferie-tida...
Husk at OS er ikke i marked for a fly alle som har lyst til, men heller a maksimere sine inntekter. Og da kan det vaere en smart ide a ha en relativ sma tilbyd av seter som man kan selge dyrt fremfor a oversvömme marked med seter som ikke kan selges eller bare til laveste priser.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med fantastiske Austrian fra OSL til VIE (video) | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 31-08-2018 18:38 |
Austrian med VIE-LAX S17 | LN-MOW | Flyforum | 0 | 09-08-2016 18:33 |
Austrian DME-VIE i Economy | Blubird | TripReports | 3 | 27-11-2010 15:42 |
VIE-OSL Austrian Airlines 17. april 2009 | Gemo | TripReports | 12 | 21-04-2009 17:06 |
Austrian/LH-innsjekk @ VIE | Blubird | Reiseforum | 4 | 21-03-2009 01:09 |