![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Ingen bombe at buisness-class svikter når pris og produkt ikke står i stil, og i hvert fall når prisen er langt høyere enn det konkurrentene tar.
Hvis SAS nå skal redde skuten ved å kjempe om de fritidsreisende som sitt hovedfokus, så er de ferdig. Med enhetskostnader som er nesten dobbelt så høy som DY, så trenger man ikke være Einstein for å se problemer i horisonten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Dette er da ikke nytt og var jo det de sa for nesten et år siden. Vilket man også har sett i sommer da en rekke mer fritidsrelaterte ruter er startet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() Quote:
Agurktiden er visstnok ikke over enda. Kanskje en ferievikar som skrevet dette? Det er ikke noe nytt i det som står her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Nu er artikelen også lidt ensidet. Som nævnt er dette "initiativ" præsenteret for et år siden. SAS har stadig forretningsrejsende som sit primære fokus. En satsning på fritidsrejsende betyder bare, at man vil have en bid af kagen og udnytte kapaciteten, der ligger mellem de typiske SAS ruter til forretningsdestinationerne. Lidt ligesom man gør med charterforretningen. Det ligger slet ikke i 4 Exellence, at SAS skal være et "leisureflyselskab".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Core SAS er afsluttet. 4 Excellence er SAS´ nuværende strategi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Klokken tikker for SAS skriver Hegnar, men det har den vel gjort i ti år så det går nok bra til slutt.
http://www.hegnar.no/bors/article704324.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
For SAS sin side sa ma de rett og slett forbedre sitt produkt. De er snart milevis bak konkurrencen. En AB har snart en Business Class pa langruter som er identisk til EY. Her ma SAS investere, ellers de vil miste en god del traffik som finner seg andre leverandörer. Det koster penger, men dersom man sparer her ved produkt-innovasjon, sa sparer man seg til döden. Den andre ting som de endelig ma fa farten opp er WiFi. Skandinavia er meget teknikk-affin, WiFi ergo en must-have i produkt. Det er fra SAS sin sikt egentlig bare pinlig at hovedkonkurrenten har i 70-80% av alle fly WiFi og SAS har dette i en handfull fly.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste strategi for å kapre treseter? | Peppep | Småprat | 8 | 09-01-2014 12:34 |
Prøvde å kapre fly | Concorde | Flyforum | 7 | 08-02-2008 18:40 |
16 åring ville kapre fly | Concorde | Flyforum | 4 | 25-01-2008 11:57 |
Ville kapre og styrte fly på Heathrow | TG923 | Flyforum | 0 | 22-06-2006 16:13 |
Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK.. | Tertit54 | Flyforum | 65 | 23-01-2006 23:03 |