![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg bestilte nettopp billett fra Alta til Kirkenes. Oppdaget en litt morsom prising hos wideroe.no.
På turen jeg bestilte (28. februar) med WF931 til HFT og WF930 videre til KKN så kostet en happybillett 1860 kroner, mens en full flex koster 1318 kroner ! På flere av de andre alternativene kostet også happy billetten mere enn full flex. Antar at det må være en eller annen forklaring på dette. Farmer, vet du noe om hvorfor prisene blir slik ?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var jammen pussig.
Kan det være fordi happy billetten er regnet som to enveis billetter mellom to punkter ALT-HFT og HFT-KKN, mens med en flex får du gjennomgående pris? ALT-HFT-KKN? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, dette er en konsekvens av det maksimalprisregimet som foreligger på kortbanenettet.
Prisene på fullpris er satt av myndighetene og i ditt eksempel ALF-HFT-KKN kan det eksemplifiseres slik at denne max skal koste 1500 kr Ettersom det var flybytte på denne reisen, regnes da Happy prisene som pris pluss pris. Under "HAPPY" er det inntil 7 forskjellige priser, delt opp i hver sin bookingklasse i reservasjonssystemet. Om det da bare er de dyreste Happy billettene igjen, kan det f.eks ha vært en billett ALF-HFT til 700 kr og en billett HFT-KKN til 900 kr igjen, og dermed blir det slik. Bestiller man i god tid før reise, kunne man heller ha opplevd at det var billetter i Happy till 400 + 500 kr, og da ville prisbildet ha sett litt mer "normalt" ut. Ikke lett å forklare kanskje, men slik er det i en kombinasjon av maksimalpriser satt av myndighetene, og få seter igjen i "Happy". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for god oppklaring Farmer. Antok at det måtte være noe slikt som lå bak. Mitt valg var i allefall enkelt, når jeg kunne få en full flex billett billigere enn en Happy. Da ble det selvsagt full flex.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wideroe.no viser ikke reg hos SAS - feil? | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 26 | 14-10-2015 10:40 |
Nye priser hos KLM.. | Roxman | Reiseforum | 7 | 17-02-2013 23:14 |
Gode Asia-priser hos Lufthansa | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 01-04-2010 13:51 |
Beste priser hos Choice ved privatreise | transponder | Reiseforum | 3 | 08-12-2009 12:17 |
Feil priser hos Norwegian | blazius | Flyforum | 11 | 13-03-2008 13:19 |