![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har letet på sas.no og her på Flyprat, men har ikke funnet reglene for bestilling av bonusreiser med Star Alliance-partnere for EuroBonus-poeng. Noen som vet hvor de er? Tenker da på stop-over, open jaw, gebyrer etc. Det eneste jeg har funnet er prislisten:
http://www.sas.no/upload/Eurobonus/Star/chart_0909.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Nå er jeg den siste til å uttale meg, men years back brukte jeg tlf og det funket bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
1. Ingenting tillatt, kun lay-overs på under 24 timer.
2. Drithøye gebyrer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Open jaw er da tillatt
I de tilfeller hvor avgang- og ankomstflyplass ikke er den samme, gjelder alltid det høyeste antall poeng i henhold til uttakstabellen. http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroB...Medlemsvilkar/ Sølv og gullmedlemmer kan bestille via telefon uten servicegebyr (se fordelsguiden)
Bare en passasjer... Last edited by TG923; 26-09-2011 at 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et kjapt spm angaaende denne uttakstabbellen:
Hva er prisene for enveisbilletter? Regner med det er 50% av de oppgitte prisene?
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg svei av mine 180 000 EBG miles i mars.
Det gikk greit å ringe SAS å bestille billetter etter å ha vært innom ANA sidene for å se etter plasser. Men jeg måtte ta en runde ekstra innom ANA, fordi SAS ikke tillot mer enn 3 legs i hver retning til MNL. US Airways er ikke så nøye på det. Skal ha fem legs ut neste helg, og fire hjem om et par uker. Og så kostet det 2700 kr i skatter for SK miles'ene. US tar rundt 800. Så nå går EGB kortet ut snart. Vet ikke om jeg gidder å satse på å fornye det mer. Jeg flyr bare fire-fem turer i året, og hvis man passer på milestilbudene til US, og biz tilbudene til BKK med noen andre selskaper, så kommer man seg vel avgårde uten å brenne av neste 20 laken til BKK. Var forresten superfornøyd med QR turen på biz i juli. Kjempeservice! Fikk dog kun 125 % miles på US kortet, men betalte jo 7500 mindre til MNL enn TG og KL skulle ha, så får vel la være å klage! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så hvordan kan US la være å ta inn dette? Vil ikke de dermed være skyldig flyselskapet som står for reisen de 1900 kronene? For øvrig syns jeg å huske at SAS fjernet fueltillegget på bonusreiser. Men dette gjalt altså kun for bonusreiser de står for selv, og ikke for bonusreiser med *A-partnere? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har inne ei bestilling til Canada med SK til LHR og AC videre, i SK Business og AC sin Executive First. Blir 110 000 poeng, og hele 4130 kr i avgifter! Syns det var litt drøyt. Er det vanlig at det blir så mye, og er det verdt det?
Utreisa går til YUL og returen fra YYZ, så det er jo relativt korte flyturer også. Bare seks-sju timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, Eurobonusreiser booket med Air Canada betyr endel tusen i fuel surcharge, og derfor blir det så mye i avgifter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Men med LH eller United er det vel ikke mer enn ca 2500 nok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skatter/avgifter på LHR er veldig høye, det må sies. Størrelsen på fuel surcharge varierer med flyselskapet og ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De gangene jeg har brukt EB poeng til Asia har det blitt ca 2500 kr å betale.
Når jeg brukte US poeng var det 450 kr å betale. Merkelig at det skal være så stor forskjell! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja er vel noe med at US ikke charger YQ (fueltillegg) på bonusreiser, mens SK gjør det. Vet ikke hvorfor det er sånn dog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS til NYC var 200kr per pers på EB-poeng US poeng til Asia var ca 800kr per pers, pluss 1400 baht i Bangkok. Lying blue til USA var vel 400 euro! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forstår jeg det korrekt ut av denne tabellen at det koster 110 000eb poeng for en tur retur New York med *A partnere? Sitter å ser på muligheter for en tur i Business til New York i påsken, SAS er selvsagt helt ribbet for turer men finner flere med Lufthansa, Brussel og TAP som lar seg gjøre. Hva velger dere som flyr mye i business av de 3 ? =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Barn, booking, bonusreiser, bonuspoeng etc... (Star Alliance) | SAS1DSVG | Reiseforum | 3 | 20-06-2017 21:44 |
SAS fly-partnere som ikke er i Star Alliance? | Dash | Reiseforum | 5 | 03-06-2013 21:20 |
Opptjening av EB poeng ved reise hos Star A partnere | LN-TIB | Reiseforum | 26 | 15-08-2012 14:54 |
Star Alliance poeng/miles | CFN_001 | Reiseforum | 1 | 05-07-2011 15:01 |
Poeng hos Star Alliance | LN-FHU | Flyforum | 1 | 05-11-2007 17:43 |