![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fordi reglerne for ID-billetter siger at man ikke må omtale vilkår mv offentligt.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Dette gælder ikke bare SAS, men alle selskaber.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hvor hårsåre dere flyselskap ansatte er... Så vidt jeg vet er ingen ansatt i ligningsvesenet her på forymet og ligningsvesenet er sikkert klar over dette...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det är ungefär samma som att bankanställda inte på pappret för prata om sina låneräntor etc. De facto är det en del av avtalet man skriver på att det diskuteras inte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Free Luigi
|
![]()
Diskuteres ikke....offentlig? Eller skal det være statshemmelighet som ikke deles med venner en gang? For da er det jo mange som bryter reglene
![]()
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
*sukk* - nei det er ingen statshemmeligheter - men den ansatte har underskrevet et dokument på at detaljene ikke skal diskuteres offentlig. Slik er det i mange jobber - hvorfor er dette noe å lage sak om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sukk, Eirik's spørsmål var jo kun om Qatar ?? Ja eller nei.... ??? Han ville ikke henge ut noen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om alle her på forumet skal begynne å fortelle om vilkår og regler i forhold til goder i alle ulike yrker og jobber man har. Så blir tråden lang og kjedelig.
Alle som har id billetter i flyselskap har skrevet under på ulike regler i forhold til dette. Der finnes det også informasjon om hvor, og hvordan man finner ut hvilke ulike selskaper man har avtaler med. Dette er derfor ikke noe på et åpent forum å gjøre, og vi som jobber i flybransjen har heller ikke lov å diskutere innholdet i disse avtalene på offentlige fora. Men det er ingen hemmlighet at ansatte i flybransjen har tilgang på id billetter. Hvor stort dette gode er er derimot en betimelig diskusjon :-))) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Du skriver at diskusjonen om hvor stort godet ID-billetter er, er en betimelig diskusjon. I så måte er spørsmålet til trådstarter også betimelig, fordi det sier noe om omfanget... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sikkert, og det er en grunn til at de ikke skattelegger disse billettene. Kan være at det ikke er så stor fordel?
Nå har jeg mistet tellingen av hvor mange taushetserklæringer jeg har skrevet under på, så det kan hende jeg har skrevet under på noe om dette også. Uansett vil jeg være tilbakeholden med å diskutere detaljer om fordeler jeg har i min jobb, i det offentlig rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
PS man betaler skatter og avgifter på id reiser, det er ingen hemmlighet.
pga det så er det ofte slik at man i mange tilfeller kan finne billetter til lavere eller omtrent samme pris på mange strekninger, på f.eks egne hjemmesider, og søkemotorer. Ting man kan diskutere er på dette emnet er hvorvidt det er et godt eller dårlig gode, men man kan ikke diskutere hvilke selskaper man har avtale med. Videre er det ok å diskutere priser, men dette varierer stort på routing og skatter og avgifter rundt omkring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Når det er sagt, og jeg tror jeg har sagt det før. Verdien av ID-billetter er veldig individuelt. Personlig tillegger jeg det nok relativt stor verdi, mens andre ikke kan fordra dem. Jeg har jobbet med kolleger som i løpet av flere år med tilgang på disse billettene aldri har benyttet dem, og andre som nærmest beholder jobben pga billettene. Det hele er utrolig individuelt--men det er ingen dans på roser som i "gratis flybilletter/ferie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er billigere å booke LH tilbud OSL-FRA-MAN-FRA-OSL en å fly ID så hvor stort gode det er kan diskuteres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) | LN-VLE | Småprat | 60 | 05-07-2017 18:21 |
ID-billetter | bamseh | Småprat | 60 | 10-08-2016 22:01 |
Hysj Hysj... Hva skal vi finne på neste år?? Trenger din hjelp | Tommy777 | Flyforum | 148 | 11-06-2010 15:33 |
DY-billetter | LN-JEJ | Flyforum | 4 | 16-09-2007 23:37 |