Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2012, 00:02   #1
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

Ryanair Ryanair på CPH

Quote:
Onsdag spærrede mange flypassagerer øjnene op, da et Boeing 737-800 fly fra Ryanair pludselig landede i Københavns Lufthavn, hvor det irske selskabs fly normalt aldrig kommer. Ombord på flyet fra Rom var topledelsen hos det irske lavprisflyselskab, der skulle til møde med lufthavnen.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=62504

Last edited by Utflyttet; 18-05-2012 at 00:28. Reason: Manglende ingress
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2012, 00:41   #2
Keypoint
ScanFlyer Airborne

Keypoint's Avatar

Default Re: Ryanair på CPH

Nektet fuel på CPH? Fint lite spark i siden i så fall... :-)
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2012, 00:52   #3
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

Ha, ja :-).
Old 18-05-2012, 01:23   #4
Fysikeren
ScanFlyer Silver

Altså, når de ikke kan tanke i ikke-rutefly, så tror jeg de kan glemme alt om rutefly...
Fysikeren is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2012, 08:33   #5
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Merkelig måte å drive butikk på.
Mon tro om de kjører samme linje mot fly som kommer fra land med tvilsomme regimer eller som har passasjerer ombord som man av en eller annen grunn har noe i mot?
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2012, 08:41   #6
Commuter
ScanFlyer Silver

Dette blir litt for dumt.. Kjør de gjerne knallhardt i forhandlingene, men å nekte handling og fuel blir bare latterlig. Spesielt siden jeg antar at det er ganske gode penger i å håndtere kunder uten avtale, som dermed må betale "listepris"?
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2012, 08:43   #7
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Keypoint View Post
Nektet fuel på CPH? Fint lite spark i siden i så fall... :-)
Blir det da det fuelselskapet som FR vanligvis bruker som betaler turen til Malmø for etterfylling?

Jeg går ut fra at FR har avtale med et fuelselskap om leveranser, og dersom de er representert i CPH og FR der blir nektet fuel så betaler de vel ekstrakostnadene for at FR må fly til annen flyplass. Skal forresten bli interessant å se hvilken reaksjon de ansatte som nektet å fuele får, dersom FR har en slik avtale med et selskap.

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2012, 11:30   #8
Fysikeren
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Merkelig måte å drive butikk på.
Mon tro om de kjører samme linje mot fly som kommer fra land med tvilsomme regimer eller som har passasjerer ombord som man av en eller annen grunn har noe i mot?
Gulf Air og Syrien Air mens Air China vist var på vej (men trak sig). Tror da også Aer Lingus måtte. Så nok kun Ryanair (og gætter personligt også på Wizz Air).
Old 18-05-2012, 16:55   #9
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

Hvorfor Aer Lingus? Så vidt vides, er Irland ikke noget regime..
Old 19-05-2012, 07:51   #10
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Nesten litt "rassitisk" mot ryanair å blokere dem på denne måten...
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2012, 07:57   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Høres ikke særlig hyggelig ut. Hvem nektet dem fuel?
Old 19-05-2012, 12:38   #12
Fysikeren
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by ValdaIsaksson View Post
Hvorfor Aer Lingus? Så vidt vides, er Irland ikke noget regime..
Det vil jeg ikke påstå. Det selskab blev nævnt fordi jeg et sted læste, om andre irske selskaber vil blive blokeret.
Old 19-05-2012, 13:54   #13
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Herregud, selv om noen pa CPH ikke vil tro dette, sa er det bare en spörsmal nar FR kommer a starte opp ruter til/fra CPH, ikke om de starter ruter.

Dette vil disse ansatte, som na nekter a handle/fuele FR matte passe seg til. Fordi dersom FR far en fly med 186 danske ikke avgarde pga av en flyplass-ansatt som nekter a handle/fuele, sa kan man lett tenke seg mot hvem dette vil slar ut til slutt.

Det er rett og slett ikke opp til flyplass-ansatte a bestemme hvem far handling og fuel pa en flyplass. Oppförelse av noen av disse ansatte er rett og slett en skandale og star i dypt strid mot de lover og regler vi har her i EU...
Old 19-05-2012, 15:06   #14
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Jeg skjønner ikke hvordan Ryanair kan være upopulært i Danmark - (og da snakker jeg om den vanlige borger, ikke flybransjefolk) da dansker er jo kjent for til tider å være forsiktige med penger. Det må jo være et etterlengtet tilbud?

Konkurranse er jo også unektelig en positiv sak.

Dette virker svært useriøst for meg.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2012, 15:07   #15
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Enig BU662, helt i stil med bøndene på Sunnmøre som aksjonerte mot/blokkerte Sunnmørsposten siden de ikke hadde skrevet nok om bøndenes aksjoner etter bruddet med staten. Snakke om å skyte seg selv i foten både på Sunnmøre og på Kastrup.
Old 19-05-2012, 16:44   #16
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg skjønner ikke hvordan Ryanair kan være upopulært i Danmark - (og da snakker jeg om den vanlige borger, ikke flybransjefolk) da dansker er jo kjent for til tider å være forsiktige med penger. Det må jo være et etterlengtet tilbud?

Konkurranse er jo også unektelig en positiv sak.

Dette virker svært useriøst for meg.
Hmm, dersom jeg ser pa störrelsen av operasjonen som FR har fra Jylland sa vil jeg ikke si at de er upopulaer. De tjener penger pa disse ruter, og de flyr faktisk mye folk pa sine flygninger... Litt av McDonalds image, alle klager hvor usunnt maten er, men alle gar dit og kjöper der...

Dersom vi snakker om hva skjer ved CPH sa er dette en ekstremt uvilje av visse yrkesgrupper a passe seg til realitaeter. Helt klart, de dagene av regulasjon ble greit, CPH den desidert sterkeste flyplass i Norden. SAS ble mektig ved CPH og en overalt stolt selskap. Men - these days are gone!!!

Jo lengre man slutter sine öygn og nekter realitaeten, jo mere smertefult blir omstillingen. FR er den eneste selskap som faktisk har potensiale a indusere ökt etterspörelse til CPH utover dette man har idag [Noko som vil gi flere arbeidsplasser iblant disse yrkesgrupper som na streiker...]. Dette gjelder for en Norwegian og easyJet i langt mindre grad.

Eller, for a sitere George Hamilton fra ett av sine movies: This is a volume business...
Old 19-05-2012, 17:28   #17
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

I Norge kommer der jo en skattesag om FR, og det er nok den måde man skal regulere FR på , hvis altså det er nødvendigt..
FR truer jo gang på gang med stoppe ops på en given station...men lur mig, at selv om FR skulle tabe en sag til det norske skattevæsen, så stopper de IKKE ops på Rygge af den grund.
ER enig i at FR kommer til CPH på et eller andet tidspunkt, men hvordan deres ops på CPH kan jeg af gode grunde ikke vide noget om..
Jeg tror også, at en af grundene til at vi er en del herinde som ikke bryder sig så vældigt om FR, skyldes MoL måde at føre sig frem på....Der går jo næppe en uge uden at han er i media på en eller anden måde....
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2012, 01:58   #18
Lamox
ScanFlyer Silver

Lamox's Avatar

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Herregud, selv om noen pa CPH ikke vil tro dette, sa er det bare en spörsmal nar FR kommer a starte opp ruter til/fra CPH, ikke om de starter ruter.

Dette vil disse ansatte, som na nekter a handle/fuele FR matte passe seg til. Fordi dersom FR far en fly med 186 danske ikke avgarde pga av en flyplass-ansatt som nekter a handle/fuele, sa kan man lett tenke seg mot hvem dette vil slar ut til slutt.

Det er rett og slett ikke opp til flyplass-ansatte a bestemme hvem far handling og fuel pa en flyplass. Oppförelse av noen av disse ansatte er rett og slett en skandale og star i dypt strid mot de lover og regler vi har her i EU...
Vel, de flyr ikke på STO, OSL, CDG, LHR, FRA, DUS, MUC, LIN etc etc etc etc.... Hvorfor skulle det være en selvfølge at de begynner å fly fra CPH...?
Lamox is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2012, 02:20   #19
RYKogREIS
ScanFlyer Blue

RYKogREIS's Avatar

Quote:
Originally Posted by KapteinKrok View Post
Vel, de flyr ikke på STO, OSL, CDG, LHR, FRA, DUS, MUC, LIN etc etc etc etc.... Hvorfor skulle det være en selvfølge at de begynner å fly fra CPH...?
Pga CPH har bygget en egen terminal for lavprisfly og ikke har en flyplass nr. 2 i umiddelbar nærhet av sentrum som f.eks OSL har RYG.

Bransjen må lære av FR som er framtiden og har revolusjonert flybransjen. Ellers graver man sin egen grav. Jeg mener å tro noe annet er naivt og ren dumskap.
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2012, 11:39   #20
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by RYKogREIS View Post
Bransjen må lære av FR som er framtiden og har revolusjonert flybransjen. Ellers graver man sin egen grav. Jeg mener å tro noe annet er naivt og ren dumskap.
Det er vel plass til flere enn selskap som FR? På samme måte som det er plass til både Ultra og Rema, Fiat og Mercedes, bør det være plass til både fullservice og FR.

Posting Rules