![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by Utflyttet; 18-05-2012 at 00:28. Reason: Manglende ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Nektet fuel på CPH? Fint lite spark i siden i så fall... :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ha, ja :-).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Altså, når de ikke kan tanke i ikke-rutefly, så tror jeg de kan glemme alt om rutefly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Merkelig måte å drive butikk på.
Mon tro om de kjører samme linje mot fly som kommer fra land med tvilsomme regimer eller som har passasjerer ombord som man av en eller annen grunn har noe i mot? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette blir litt for dumt.. Kjør de gjerne knallhardt i forhandlingene, men å nekte handling og fuel blir bare latterlig. Spesielt siden jeg antar at det er ganske gode penger i å håndtere kunder uten avtale, som dermed må betale "listepris"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blir det da det fuelselskapet som FR vanligvis bruker som betaler turen til Malmø for etterfylling?
Jeg går ut fra at FR har avtale med et fuelselskap om leveranser, og dersom de er representert i CPH og FR der blir nektet fuel så betaler de vel ekstrakostnadene for at FR må fly til annen flyplass. Skal forresten bli interessant å se hvilken reaksjon de ansatte som nektet å fuele får, dersom FR har en slik avtale med et selskap. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gulf Air og Syrien Air mens Air China vist var på vej (men trak sig). Tror da også Aer Lingus måtte. Så nok kun Ryanair (og gætter personligt også på Wizz Air).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor Aer Lingus? Så vidt vides, er Irland ikke noget regime..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nesten litt "rassitisk" mot ryanair å blokere dem på denne måten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Høres ikke særlig hyggelig ut. Hvem nektet dem fuel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
critical mind
|
![]()
Herregud, selv om noen pa CPH ikke vil tro dette, sa er det bare en spörsmal nar FR kommer a starte opp ruter til/fra CPH, ikke om de starter ruter.
Dette vil disse ansatte, som na nekter a handle/fuele FR matte passe seg til. Fordi dersom FR far en fly med 186 danske ikke avgarde pga av en flyplass-ansatt som nekter a handle/fuele, sa kan man lett tenke seg mot hvem dette vil slar ut til slutt. Det er rett og slett ikke opp til flyplass-ansatte a bestemme hvem far handling og fuel pa en flyplass. Oppförelse av noen av disse ansatte er rett og slett en skandale og star i dypt strid mot de lover og regler vi har her i EU...
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg skjønner ikke hvordan Ryanair kan være upopulært i Danmark - (og da snakker jeg om den vanlige borger, ikke flybransjefolk) da dansker er jo kjent for til tider å være forsiktige med penger. Det må jo være et etterlengtet tilbud?
Konkurranse er jo også unektelig en positiv sak. Dette virker svært useriøst for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig BU662, helt i stil med bøndene på Sunnmøre som aksjonerte mot/blokkerte Sunnmørsposten siden de ikke hadde skrevet nok om bøndenes aksjoner etter bruddet med staten. Snakke om å skyte seg selv i foten både på Sunnmøre og på Kastrup.
![]() |
#16 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Dersom vi snakker om hva skjer ved CPH sa er dette en ekstremt uvilje av visse yrkesgrupper a passe seg til realitaeter. Helt klart, de dagene av regulasjon ble greit, CPH den desidert sterkeste flyplass i Norden. SAS ble mektig ved CPH og en overalt stolt selskap. Men - these days are gone!!! Jo lengre man slutter sine öygn og nekter realitaeten, jo mere smertefult blir omstillingen. FR er den eneste selskap som faktisk har potensiale a indusere ökt etterspörelse til CPH utover dette man har idag [Noko som vil gi flere arbeidsplasser iblant disse yrkesgrupper som na streiker...]. Dette gjelder for en Norwegian og easyJet i langt mindre grad. Eller, for a sitere George Hamilton fra ett av sine movies: This is a volume business...
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I Norge kommer der jo en skattesag om FR, og det er nok den måde man skal regulere FR på , hvis altså det er nødvendigt..
FR truer jo gang på gang med stoppe ops på en given station...men lur mig, at selv om FR skulle tabe en sag til det norske skattevæsen, så stopper de IKKE ops på Rygge af den grund. ER enig i at FR kommer til CPH på et eller andet tidspunkt, men hvordan deres ops på CPH kan jeg af gode grunde ikke vide noget om.. Jeg tror også, at en af grundene til at vi er en del herinde som ikke bryder sig så vældigt om FR, skyldes MoL måde at føre sig frem på....Der går jo næppe en uge uden at han er i media på en eller anden måde.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bransjen må lære av FR som er framtiden og har revolusjonert flybransjen. Ellers graver man sin egen grav. Jeg mener å tro noe annet er naivt og ren dumskap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel plass til flere enn selskap som FR? På samme måte som det er plass til både Ultra og Rema, Fiat og Mercedes, bør det være plass til både fullservice og FR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH - Krakow med Ryanair | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 1 | 07-12-2018 16:45 |
Ryanair bytter ut: Luton - CPH til Stansted - CPH? | Scandinavien_Airlines | Småprat | 6 | 12-01-2017 16:40 |
Ny Ryanair-base: København | SQ321 | Flyforum | 71 | 21-04-2015 14:33 |
Ryanair dropper CPH | FlyHi | Flyforum | 65 | 23-03-2011 11:28 |
Ryanair til CPH ? | Jan | Flyforum | 9 | 15-06-2007 08:49 |