![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Flyplasstransporten ble denne gangen besørget av Flybussekspressens linje 3, og ankomst OSL var i god tid før avgang. Innsjekk var gjort på nettet, og som vanlig gikk sikkerhetskontrollen unna på få minutter. Skulle på tur med flere andre som ikke var kommet til flyplassen enda så jeg tok en tur opp i "kantina" og hilste på damene der. Ble også en matbit og en pils.
Tikket inn SMS om at resten av følget var ankommet, og jeg gikk ned for å treffe dem. De andre skulle reise med SAS omtrent samtidig, så vi slo ihjel tiden ved PizzaHut, et av stedene det var ledige seter. Så at BA var sen inn fra London, så det lå an til at jeg skulle tape "hvem kommer ført til puben"-racet denne ettermiddagen. Ila. kort tid tikket det inn SMS til de andre om at SAS også var forsinket. OSL-LHR BA767 A319, sete 5A Gikk til gaten litt før oppsatt avgangstid, oversheriffmesteren var på jobb, men måtte passe sheriffkontoret, organisere last og balanse for flyet og kanskje stokke litt rundt på setene siden det var fullbooket ![]() Dagens metallfugl var G-EUPN, en gammel traver som har vært hos BA siden fødselen i 2000. Kom meg ombord, viste BP til det smilende crewet i døra og fant setet mitt. Dyttet den lille weekend-sekken og fotoapparatet under midtsetet. Flyet var smekkfullt, og crewet passet på i døra og minnet alle med småting om at de skulle ta det under setet og "use overhead bins for larger items". Så ut til å funke, og det ble plass til alt og alle. Vi var alle mann og kvinner og barn og Gikk ca. 15 minutter så kom kapteinen lystig på lufta igjen med bedre slot og det var bare å fyre opp motorene. Så at LN-RR-et-eller-annet fremdeles ikke hadde dratt. Egentlig en ganske vanlig tur over til øya. Litt drikke før maten ![]() Så var det varm-mat med valg mellom kylling med et eller annet og reker med spicy saus og ris og noe. Jeg gikk for rekene, og den retten får terningkast syv. ![]() Solnedgang over den Engelske kanal, her ser man hvor smal den er på det smaleste. ![]() Blanke fine motorer tross gammelt fly ![]() Det ble en runde i holdigstacken og vi landet omtrent 20 minutter sent på LHR. Til tross for at det kun var 20 minutter sent var det en del som var veldig stressa pga. connection, med flyavgang om en time fra T5-B. De var hvertfall heldige, vi parkerte på B, så de kunne gå rett i flight-connection der så de skulle vel rekke gaten sin med ca 53 minutters margin. Skle rett gjennom automatisk passkontroll og ned på tuben. Sveipet Oyster-kortet (som funker hver gang. Ruter# - hører dere?) og siktet på sentrum. Jeg fikk sjekket inn og tatt en slurk av pinten før SAS-gjengen kom - jeg vant :-D London Ingen jobbing, bare turistifisering i London denne gangen. Det var brukbar temperatur, rundt 18-20 grader, så det ble uteaktiviteter dagen etterpå. Selvfølgelig etter at man hadde sørget for litt sikringskost på morgenenkvisten. ![]() Her er man turist og ser på St. Paul katedralen (i bakgrunnen, litt autofokusproblemer ![]() ![]() Tower Bridge ![]() Aner ikke hva han her solgte... ![]() Ellers ble det også tur på Themsen, båten fra Westminster til Greenwich med uteplass. Har tatt turen før, og det er en behagelig tur på rundt en times tid med litt guiding og historier fra crewet. LHR-OSL BA766 A320, sete 11C Tuben ut til flyplassen etter en sen frokost. Tok ut BP på automat etter å ha sjekket setet mitt, og byttet det pga. flybytte. Opprinnelig var det A319, og jeg hadde tatt 10A, men nå var det A320, og der er 10A første exit-rad, så jeg byttet til 11C. Siktet på Security South for å unngå transfer-folket og siktet på loungen. Hadde i utgangspunktet ikke veldig god tid så jeg slo ihjel tiden med å kikke på litt avganger på 27R og sjekke mail. Da så jeg at flyet var 30 minutter forsinket. Lounge North var ganske fullpakket, så jeg flyttet over til South for litt snacks. Kaffe og sjokoladeis i loungen ![]() ![]() Avgangen ble ytterligere forsinket, så nå stod det en times delay. Gikk til gaten og boarding begynte realtivt sent ifht. oppsatt avgangstid. Nesten fullt fly denne gangen, kun 2-3 ledige midtseter. En del sure folk pga. flybyttet, og noen som hadde mistet exit-plassen. (Lite ante vel de at det er samme benplass på exit og vanlige seterader på A320). Etter at sutringen avtok, noen byttet plass så fikk vi beskjed om slot-tider på northbound departures så det ble totalt rundt to timer forsinkelse. Hjemturen var ganske ordinær, hadde plukket med meg en pose potetgull som jeg spiste mens jeg leste bok. Serveringen bak gardina på ettermiddagsflyet er bare en liten pose med snacks eller en sjokolade. Crewet var i kjempestemning, og selv de som hadde surnet tidligere tødde opp igjen. Ble ikke bilder på returen siden jeg hadde exit-plass og alt av kamerautstyr stappa oppi hyllene i taket. Landing på OSL godt og forsinket, fikk rapport fra de andre som kom inn senere om at de opplevde samme forsinkelse både med med BMI og BA. - - - o o O The end O o o - - -
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 26-10-2011 at 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport!
For å utfylle litt så synes jeg du skriver veldig bra. Greie bilder og. Likte det av Tower Bridge ganske godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Katedralen gjorde seg også godt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Herlig, morsom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Artig at nesten alle rapporter fra øya har et frokost-bilde !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
De rekene du fikk servert er jeg forøvrig helt enig i terningkastet på. De er steingode. Fjong rapport. Takk skal du ha.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for en fin rapport, og gratulerer med seieren :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Glimrende morralesing. Takker for den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for nok en fin rapport Discus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for fin rapport - hyggelig lesning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei er den en A380 og om mulig fra South African vi ser over Tower Brigde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kombinert Helgetur og MR til D.C. | Flight Cancelled | TripReports | 17 | 09-07-2014 01:22 |
Helgetur til Singapore | Sykkelthor | TripReports | 17 | 30-05-2013 10:00 |
Helgetur til London | Someone | TripReports | 10 | 11-12-2012 06:43 |
Helgetur til Svalbard | Fredrik KH | Reiseforum | 11 | 18-08-2012 08:59 |
Ønsker forslag til helgetur | Egil | Flyforum | 17 | 09-01-2007 01:30 |