![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,375
|
![]()
Hong Kong Airlines planlegger å starte opp med en rent premium layout mellom Hong Kong og London fra March 2012. De planlegger å bruke en A330-200 med 2 klasser: Club Premier og Club Classic. Det vil være 34 Club Premier seter i en 1-2-1 staggered layout configurasjon med fully flat, mens Club Classic vil ha recliner i en 2-2-2 konfigurasjon på totalt 82 seter. Med andre ord bør det bli god plass med 116 seter ombord i en A330-200
http://www.hongkongairlinesclub.co.uk/index.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Det bliver spændende. Men på en rute med så meget konkurrence tror jeg det bliver svært.
CX, VS, BA, NZ og QF flyver allerede nonstop - hvilket vel er fem af de bedste selskaber i Club-segmentet. Husk også på, at Oasis forsøgte med et alternativt set-up, og failede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Dette er et rimelig dødfødt konsept selv om volumet er høyt på strekningen.
Mye drømmeprosjekter i kjømda. De av dere som er på LinkedIn burde sjekke ut 'Airline Start-Up'-gruppen. En større samling av drømmere skal man leve lenge etter ... sjekk spesielt svindleren som vil fly 747 på US domestic .. ![]() Og på websiden har de manipulert halen på en Swissair 743 .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Feb 2011
Posts: 45
|
![]()
Hvorfor så dødfødt? Både BA og KLM opererer jo med tilsvarende bare andre veien..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Ikke lett å selge uten feed og utenfor alliansene....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,375
|
![]()
Men i HKG er de vel ikke helt uten feed?
Selv om jeg ikke helt har tro på hvor suksessfullt det vil bli, er det vel Hainan sitt forsøk på å få Hong Kong Airlines til å bli en internasjonal aktørog gå i strupen på CX? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,375
|
![]() Quote:
Uansett så starter ruten opp 7/3 HKG-LGW HX875 2350/0555+1 LGW-HKG HX876 2130/1645+1 (1745+1 etter sommertiden begynner) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]()
For de som ønsker å vite mer om denne, har Aircraft Interiors International en stor artikkel i iste utgavet sitt.
http://viewer.zmags.com/publication/...b8#/e9ed98b8/1 (http://www.aircraftinteriorsinternat...ws-archive.php) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
De tilbyr rene premium flighter, men flyr ikke fra LHR?! Lurer på hvor lenge dette varer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
http://airlineroute.net/2012/08/04/hx-lgw-sep12cxld/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Dette viser vel - nok en gang - at ren-business class er et fett produkt, men lar seg ikke gjennomføre. Hong Kong Airlines føyer seg inn i rekken av selskaper som har prøvd det, og ikke fått det til - MaxJet, Silver, L'Avion, MGM Grand etc etc. De eneste som ser ut til å kunne få det til er BA med sin A318 LCY-NYC og OpenSkies fra Paris, selv om OpenSkies heller ikke virker som noen enormt fremgangsrik forretning. Det har jo ikke kommet flere ruter enn Paris-NYC....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,109
|
![]()
Og Open Skies har vel satt inn noen rader økonomi nå.
Men synes det er rart at flyselskapene ofte sier det er C-klassesetene de tjener penger på, når det er dårlig butikk og bare tilby disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,218
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Jeg må si at jeg synes det er litt rart at slike flighter ikke går bedre. Det heter seg vel normalt at det er premium passasjerene som et flysellskap tjener penger på, så man skulle tro at et fly med bare slike gikk bedre en et halvt fly med premium og resten economy.
Ligger problemet her i at de ikke klarer å fylle flyene tilstrekkelig når det blir så mange C seter på en gang mellom to byer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Søker du etter billetter i økonomi da? De finnes ikke..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Code:
SIN Singapore Changi SG [WSSS] EWR New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR] THU 06 Sep 2012 - 13 Sep 2012 Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ---------------------------------------------------------------- SQ 22 SIN 10:55 EWR 17:50 345 0 1234567 18:55 3 B 11 Aug 27 Oct [KVS Availability Tool 7.0.3/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF] Code:
LHR London Heathrow UK [EGLL] HKG Hong Kong Intl HK [VHHH] THU 06 Sep 2012 - 13 Sep 2012 Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ---------------------------------------------------------------- CX 252 LHR 12:30 HKG 07:05 +1 744 0 1234567 11:35 3 1 03 Sep 17 Sep CX 250 LHR 18:20 HKG 13:05 +1 77W 0 1234567 11:45 3 1 02 Sep 27 Oct BA 25 LHR 18:30 HKG 13:00 +1 744 0 1234567 11:30 5 1 29 Aug 27 Sep CX 256 LHR 20:15 HKG 15:05 +1 744 0 1234567 11:50 3 1 10 Aug 07 Oct NZ 38 LHR 21:05 HKG 16:10 +1 772 0 -23-567 12:05 1 1 21 Aug 26 Sep BA 27 LHR 22:00 HKG 16:50 +1 777 0 1234567 11:50 5 1 25 Mar 27 Oct CX 254 LHR 22:20 HKG 17:05 +1 77W 0 1234567 11:45 3 1 01 Sep 27 Oct VS 200 LHR 22:30 HKG 17:50 +1 346 0 1234567 12:20 3 1 31 Jul 04 Oct -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Bingo .... Det er svært få markeder hvor det er nok premiumkunder til å få dette til å lykkes. Og det er mange som har prøvd seg ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hong Kong Airlines med ordre på 9 A330-300 | Someone | Flyforum | 0 | 15-09-2016 10:22 |
Hong Kong - London i økonomiklasse tips | KristianSk | Reiseforum | 10 | 19-08-2014 16:39 |
Air New Zealand legger ned London-Hong Kong | FlightDeck | Flyforum | 6 | 06-11-2012 03:36 |
My first FIRST - med BA til Hong Kong | VoiceCom | TripReports | 17 | 30-11-2007 16:54 |