![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Noen som vet hvordan rutestarten til Kiev-Borispol fredag 08.06.2012 var? Fikk med meg at det hadde rute DY1520, lettet fra Oslo-Gardermoen 15.24 Maskinen var LN-KKJ. Er ikke det en gammel B737-300?? Noen som vet om de skal sette inn nye B737-800 på ruten?? Reiser DY1520 Oslo-Kiev 29.06.12, hadde forhåpninger at det var ett nytt fly med sky-interiør!! Er dette en rute som kommer til å vare; eller er det bare en prøve siden det er fotball-EM?? Hvordan var belegget på denne ruten åpningsdagen, tenkte både tur/retur?? Fikk med meg at de skulle bruke den nye terminalen i Kiev, terminal D som åpner offisielt i august (den gammle som opprinnelig var oppsatt, terminal B, er svært nedslitt) Håper noen som vet!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy selv med åpningsflighten. Var god plass foran i flyet, virket som om systemet preseatet deg lang bak i flyet, vi lå inne med rad 17 før vi endret, selv om det var mange ledige tre-radere foran i flyet. Kjedelig at de brukte ett gammelt fly på åpningsdagen. Det var heller ingen markering whatsoever av at dette var første flyvning. På Borispil ble det ingen mottakelse med brannbiler ifm at dette var jomfruturen.
Som det ble nevnt før meg i tråden, så var det ganske sykt å ha en hel terminal for seg selv. Passkontrollen gikk som en lek med null ventetid. Regner med at de hadde åpnet nesten 10 passbuer for dette ene flyet. Summasummarum så var jeg veldig skuffet over flighten, da det ikke skjedde noe ekstra. Hadde forventet marsipankake ved gaten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Borispol feiret DY på sine facebook-sider på fredag med et fint bilde at LN-NOB og opplysninger om at det til Kiev var 126 reisende og på returen 85. På russisk-ukrainsk omtales for øvrig DY som et лоу-кост-selskap (første bokstav er l og nest siste s).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har Norwegian vært i Kiev par ganger. Hvordan er belegget? Reiser en del ganger til Ukraina i løpet av året og vil jo gjerne at denne ruta opprettholdes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan går egentlig Norwegians rute mellom Osl og Kiev? Er det mange som reiser mellom disse 2 hovedstedene?
Last edited by Nja; 01-08-2012 at 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Får virkelig håpe det! Men nordmenn virker ganske tradisjonelle i sine reisevalg. Det gjør jo det ikke bedre når DY ikke har lagt Kiev inn under søk på "Storby" i lavpriskalenderen. Har tenkt meg en storbyferie i oktober, og det viser seg at det er billigere å reise til Kiev enn veldig mange andre steder som f.eks. Praha.
Edit: Nå har jeg i alle fall tipset dem på Facebook. Last edited by AirbusTrond; 01-08-2012 at 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og da er endelig Kiev definert som storby:
Quote:
|
|
![]() |