Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-02-2006, 20:16   #1
Green1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default SMS fra SasBraathens

Men bare til Gullkort-kunder.
Dette har Widerøe gjort i et par år.....men der sendes det sms til ALLE kundene som har oppgitt norske mobilnummer i reservasjonen....
Velkommen etter SasBraathens.
Green1 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 20:20   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Tycker man skall se det positivt att SAS faktiskt GÖR det istället för att komma med sarkastiska uttalanden. I tillägg till att det faktiskt är någonting bra i motsättning till vad 2006 tidigare har erbjudit för bolaget.
Men att spektrat kunde breddats lite är klart. Iofs är BUSK aningen större än WF.

"Monkey see, monkey do" principen finns även i den här branschen

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 20:48   #3
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Tja, det er tåpelig av Jansen å snakke om "bare til de beste kundene" som om dette skulle være en eksklusiv og utsøkt tjeneste som krever mye innsats å produsere. Ja, det er bra at SAS gjør noe, men dette burde vært på plass for lenge siden. Dessuten forventer ikke kundene mindre når man er vant til WFs tjeneste og når man får annen info på SMS. Akkurat nå fikk jeg f.eks. melding om at jeg kan sjekke inn på flighten i morgen. At jeg ikke bare kan svare på SMSen for å sjekke inn er en annen sak...

Jansen snakker om liten kapasitet i systemene, men dette er virkelig ikke rocket science. Mobil-gatewayen har de allerede.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 20:48   #4
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Ja la merke til P. Jansen lansere dette under sitt møte med Bergen Handelstand idag. Litt komisk å høre Jansen argumentere med at dem ikke klarte å sende ut sms til alle sine reisende, men vlagte å sende til gullkortkundene i først eomgang. Han sa jo at det kom til en stor mengde med sms en måtte sende ut ved forsinkelser....

Skjønner hva han mener, men hørtes ut som SAS hadde/regnet med mange forsinkelser framover. Riktignok har dem hatt mange forsinkelser/innstillinger, det var derfor han var på møtet i utgangspunktet. For så vidt en smart måte å holde passasjerene oppdatert. Ser ut som mobil/sms blir mer og mer brukt. Hos Norwegian kan en jo til og med bestille flybilletter også...selv om jeg ikke vet i hvor stor grad tjenesten blir brukt.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 20:52   #5
Green1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Det var ikke meningen å være veldig sarkastisk. Selvsagt er det bra at SasBraathens gjør dette - men med SK sine ressurser burde det være mulig å innføre tjenesten til alle passasjerer - ikke bare gullkundene.
Green1 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 20:59   #6
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

WOW dette må virkelig imponere gullkundene
OEH is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 21:14   #7
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Å prioritere gullkunder kan ikke være noe godt signal til dem som flyr mye innenlands, og ikke nødvendigvis er dårligere kunder enn dem som flyr mye der man kan tjene opp poeng. Dessuten er vel ikke denne stragegien særlig forenlig med SAS nye "folkelighet" i konkurransen med Norwegian.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 21:47   #8
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Må være noe av det dummeste jeg har hørt i dag at det er snakk om at systemene ikke har kapasitet nok. Blir et fly forsinket snakker vi kanskje 200 SMS. Det kan selv en Commodore 64 klare!

...men selvsagt, SAS og data har aldri vært gode venner. SAS-sjefen sa jo i 1996 at de aldri ville satse på internett fordi det var en flopp.
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2006, 22:23   #9
sveg
ScanFlyer Blue
 
sveg's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 85
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Dette er da vitterlig ikke noe nytt? Jeg mener da bestemt at jeg har fått meldinger om forsinkelser på SMS før. Muligens var det kun et prøveprosjekt, kan ikke huske å ha fått noen SMSer på ett år eller så (men så er jeg da heller ei gullmedlem...).

Men - SAS skal ha honnør for noe annet, og det er Voice Checkin, som fungerer absolutt strålende. 22 timer før avgang mottar man en SMS. For å sjekke inn ringer man enkelt og greit opp nummeret SMSen kommer fra. Bookingen hentes så automatisk opp uten noen form for inntasting, og man kan sjekke inn simpelthen ved å si "gang" eller "vindu" for ønske av sete. Man får så tildelt setenummer og kan legge på. Bekreftelse kommer så på SMS fem sekunder etter. Kjempemessig!
sveg is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2006, 01:16   #10
tosfreight
ScanFlyer Silver
 
tosfreight's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Hvis jeg bruker EB-profilen min når jeg booker billett, så får jeg info om hvilken gate flyet går fra via SMS, samt info hvis det er forsinkelser eller andre endringer. Og jeg er ikke gullkunde (enda...?)

tosfreight is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2006, 08:21   #11
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Problemet med å ha ledere som ikke kjenner til produktene. Dette har vært i mange år, og gjelder for alle med profil på www.scandinavian.net, dvs TP/TPC og EB medlemmer.

SMS Services
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Slutt på SMS fra SAS? Fly med oss Reiseforum 19 24-11-2012 16:47
Ny SMS fra SAS? jcnorway Reiseforum 8 02-06-2009 15:17
SASBraathens merker konkurransen fra Norwegian LN-HAT Flyforum 19 12-09-2005 08:28
Flybestilling på sms DY Flyforum 15 12-02-2005 15:21
SMS på MH Concorde Flyforum 0 29-09-2004 18:49


All times are GMT +2. The time now is 08:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.