![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Får vel skrive en rask trip report, på det som trolig var min siste jobbreise for nåværende arbeidsgiver.
Uansett ble jeg sendt til München for et par dager og hele opplegget var timet slik at Lufthansa sin morgen avgang fra OSL kl 07:40 passet utmerket. Etter et kort pit stopp hjemme, da det kun var 10t siden jeg kom fra København var det igjen å komme seg opp til OSL. Denne gangen med Flytoget, da det fortsatt gikk. Hadde sjekket inn på nettet dagen før, så var bare rett gjennom fast track og opp i loungen for en brødskive, før boarding på LH2457 begynte. Individ for dagen var D-AIPM, en A320 levert Lufthansa våren 1990, og dermed hadde passert 22 år, selv om det var vanskelig å se da den var nylig blitt pusset opp ![]() Ikke noe problem med benplassen på rad 11 ![]() Grått på OSL denne dagen også ![]() Opp i luften kom vi og serveringen tok til. Var toasten som ble servert idag, og den er faktisk ganske bra, selv om jeg var glad jeg hadde tatt litt mat i loungen før avgang, for det var ikke snakk om mange munnfuller. Siden jeg var på jobb droppet jeg også Warsteineren denne gangen, selv om øl er undervurdert som frokostdrikk ![]() Fjernpark i MUC og etter en liten busstur til terminalen bar det rett gjennom ankomsthallen og tok ikke lang tid før jeg satt på toget innover. Etter en natt på Park Inn langt uti gokk, hvilket var ganske hensiktsmessig siden jeg uansett tilbrakte dagene ute i Messestadt på den gamle Riem flyplassen, og nok en dag med konferanse var det tid for returen. Tog samme vei tilbake for å rekke LH2456, som er kveldsflyet MUC-OSL ![]() Fjong pølsebod på torget mellom T1 og T2 ![]() Rett gjennom security, uten den sjekket av boarding card som norske myndigheter hevder er krevet. Ikke noe kø heller så gadd droppet fast track da den ligger helt i enden av rekken....derimot måtte jeg vise boarding card (selvsagt på mobilen) og pass da jeg kjøpte en deo i tax free ![]() Mmmmmmm...BMW 6-serie Grand Coupe......får begynne å spare ![]() ![]() En tur innom Senatorloungen får litt middag. Ikke pølser denne gangen, så ble istedet å dytte i meg kjøttpudding og diverse annet. Ble så tid for boarding og da var det bare å få kroppen opp av sofaen, da vi hadde fått gate helt i enden av piren, hvilket er et lite stykke å gå. Passerte en av ANA sine 777-300ER på veien ![]() Ved gaten stod D-AIRB å ventet- En A321-100 levert Lufthansa februar 1994 og dermed 18,5 år gammel. Hvilket også gjør den til blant de eldste A321 i bruk. Fant plassen min på rad 14, hvilket var den andre raden på economy. Hele første seksjonen og en rad etter dør to var forbeholdt business, selv om det var maks fem som satt der. Resten av economy var nesten fullt, meg jeg var en av få med ledig midtsete....hvilket man ofte får når man er Star Gold og flyr LH. Uansett, så regnet det også i MUC denne dagen ![]() Opp i luften og etter en liten stund ble vi servert bikkjemat. Visstnok var det Thai Nudelsalad, men det smakte like jævlig som Spagetti alla Capri og utseendemessig var det også i samme gate. Nei, når det skal servere noe så dårlig kan de like gjerne gå over til buy-on-board ![]() Ankom OSL på tid 21:50, og tror vi må ha kommet mellom noen trafikkbølger, da det kun var oss og en gjeng franske charterturister fra Air Meditarrenee, eller hva nå selskapet heter på ankomst. Flybussekspressen rett hjem til Storo, da jeg rakk den med to minutters margin. Lufthansa leverer varene, selv om mitt inntrykket på matfronten i det siste er at noe er godt, men ofte er det bare skit som de serverer. Men selve reiseopplevelsen går smertefritt. Som andre, er de også ganske flinke til prise seg når det er snakk om hverdagsreiser mellom Norge og Tyskland. Selv om jeg bestilte en måned i forveien måtte jeg opp i Q-klasse som koster nesten 4400kr tur retur OSL-MUC. Den positive er dog at det gir 100% Eurobonusopptjening med Lufthansa, så 900 poeng hver vei......selv om jeg fortsatt venter på poengene for returen og sendte inn en elektronisk retroclaim på disse i går |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tsk tsk, så kineserne forlanger at dere flyr på toiletclass?
Ikke rart du har sagt opp! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fin rapport
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med Lufthansa A319 fra Oslo til München | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 28-11-2016 19:59 |
München, tips til hotel? | mann78 | Reiseforum | 7 | 24-11-2012 15:57 |
Direkteruter fra Evenes til London og München. | catocontrol | Flyforum | 4 | 15-09-2012 15:50 |
Skal DY fly til München? | HMWK | Flyforum | 2 | 17-11-2005 19:43 |
flyNordic til Tallin, Dublin, München og Berlin fra 2005 | CK | Flyforum | 3 | 16-11-2004 10:21 |